نکاتی که قبل از خرید کفش زنانه باید بدانید

5 ماه پیش - خواندن 5 دقیقه

کفش زنانه مانند هر لباس و اکسسوری دیگری برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. اکثر خانم‌ها به ظاهر و زیبایی خود اهمیت زیادی می‌دهند. دوست دارند همیشه در هر مکانی که حضور پیدا می‌کنند زیبا و خاص باشند. از این رو در هنگام خرید کفش به دنبال خرید کفش زنانه شیک و زیبا می‌گردند. خانم‌های شیک‌پوش در هنگام خرید کفش عجله نمی‌کنند. آنها فروشگاه‌های مختلف حضوری و مجازی را می‌گردند، مدل‌های مختلف را بررسی می‌کنند و بهترین مدل کفش زنانه را انتخاب می‌کنند.

در کل در هنگام خرید کفش زنانه باید دقت لازم را داشته باشیم. همان‌طور که همه ما شنیده‌ایم کفش قلب دوم انسان است. این جمله نشان می‌دهد که پا و سلامت آن نسبت به سایر اعضای بدن چقدر بااهمیت است. چیزی که از پا در بیرون محافظت می‌کند کفش است. بنابراین توجه به خرید کفش مناسب همان توجه کردن به سلامت پا است. اگر در هنگام خرید کفش‌های مناسب زنانه کمی سردرگم هستید در این مقاله با ما همراه باشید. 

1. راحتی کفش زنانه را در اولویت قرار دهید!

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، میزان راحتی پای شما در کفش مورد نظر است. مهم نیست که کفش شما کفش پاشنه بلند یا اسپرت است؛ در هر صورت باید میزان راحتی مناسبی را برای پاهای شما فراهم کند.

2. شکل پای خود را در نظر بگیرید.

مورد بعدی فرم پای شما در کفش است. کفشی که خریداری می‌کنید باید به نحوی طراحی شده باشد که علاوه بر تأمین راحتی، سبب قرار گرفتن پای شما در حالت غیراستاندارد نیز نشود؛ چرا که قرارگیری پاها در کفش‌هایی با قالب نامناسب می‌تواند به مرور زمان سبب آسیب رساندن به پاهای شما شود.

3. همیشه کیفیت را ترجیح دهید.

همیشه گفته‌ایم و باز هم می‌گوئیم! کیفیت در هنگام انتخاب کفش زنانه بسیار اهمیت دارد. کفشی که از مواد اولیه مرغوب و به دست افراد متخصص تولید شده باشد، می‌تواند شما را تا چندین سال از خرید مجدد کفش بی‌نیاز کند!

4. انتخاب سایز مناسب کفش زنانه

دوستان توجه داشته باشید که کفش‌های بیش از اندازه تنگ یا گشاد می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پاهای شما وارد کنند و سبب ایجاد دردهای مختلف در ناحیه ساق و زانوی پای شما شوند؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید حتماً سایز درست پای خود را اندازه‌گیری کنید و بر اساس آن بهترین کفش را خریداری نمائید. دانستن روش اندازه گیری صحیح کفش زنانه به شما کمک می کند کفش مناسبی برای پاهای خود انتخاب کنید.

5. زیره کفش

زیره کفش مهم‌ترین بخش در کفش‌ها محسوب می‌شود که باید از جنس مرغوب و مقاوم تهیه شده باشد. بهتر است کفشی را خریداری نمائید که زیره آن از ویژگی‌های تنفس‌پذیری، ضد آب بودن، استحکام بالا و قابلیت عدم سایش و پارگی برخوردار باشد. در کل خوب است با اجزای مختلف کفش آشنا باشید تا در هنگام خرید آنها را مورد بررسی قرار دهید.

6. زمان مناسب خرید کفش زنانه

احتمالا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تایم مشخصی را برای خرید کفش زنانه در نظر نمیگیرد و اینکار شما را به اشتباه می‌اندازد، بهترین زمان برای خرید کفش زنانه در پایان روز است زیرا پاهای شما در طول روز بر اثر فعالیت های روزانه کمی متورم می شود و اگر صبح زود اقدام به خرید کفش کنید در اندازه گیری دقیق سایز پا به مشکل می خورید.

7. کفش مناسب فصل

آب و هوا و فصل کنونی در انتخاب کفش زنانه تاثیر به سزایی دارد. به طور مثال شما در فصل تابستان امکان استفاده از بوت ها و نیم بوت ها را ندارید زیرا گرمای بیش از حد سبب تعریق پاها میشود و باعث ایجاد بوی بد پا، رشد باکتری ها و حتی تاول میشود. توصیه میشود تا حد امکان در فصل های گرم سال از کفش های جلوباز و صندل ها استفاده کنید و در فصل های سرد از کفش های سرپوشیده مانند بوت های چرمی استفاده کنید. یکی از فصل های جذاب برای خانم هایی که به دنبال استایل های شیک و جذاب هستند، پاییز است. در این فصل زیبا شما میتوانید با پوشیدن نیم بوت ها و نیم بوت های چرمی ظاهری منحصر به فرد از خود به نمایش به گذارید. 

8. انعطاف پذیری کفش

مسلما هیچ‌کس دوست ندارد با کفش های سفت قدم بزند. این کفش ها علاوه بر اینکه تجربه بدی از پیاده روی و راه رفتن به شما میدهند سبب مشکلاتی مانند کمر درد و زانو درد نیز میشوند. در نتیجه حتما قبل از خرید کفش زنانه تست انعطاف پذیری را در فروشگاه مذکور انجام دهید. برای اینکار کافیست پنجه کفش را با دست خم کنید و آن را به قسمت پاشنه برسانید کفش مورد نظر شما باید پس از مدت کوتاهی بدون آسیب دیدن دوخت و سایز اجزا به حالت اولیه خود بازگردد.

9. همیشه کفش های برند بخرید

بسیار از افراد معتقد هستند که کفش های فیک همان کفش های اورجینال هستند و هیچ فرقی به جز اختلاف قیمت میان آنها وجود ندارد. بله درست است کفش هایی فیک میتوانند همانند نسخه های اصلی باشند اما این تشابه تنها در ظاهر است! به نظر شما چگونه قیمت یک کفش خوب میتواند 300 هزار تومان باشد؟ در صورتی که نسخه‌ی اورجینال همان کفش بیش از 2 میلیون تومان است. جواب واضح است، کیفیت. تولید کننده های غیر رسمی هیچ موقع نمیتوانند کفش هایی را با کیفیت نسخه اورجینال تولید کنند و جدا از این موضوع اینکار برای آنها به صرفه نیست. 

10. بودجه خود را مشخص کنید

در بخش قبلی به شما گفتم همیشه از کفش های اصلی و برند استفاده کنید. اما با توجه به شرایط کشور و قیمت ارز ممکن است قیمت کفش های اورجینال نجومی به نظر برسد خرید آنها برای شما مشکل باشد. موضوع اول اینکه شما باید بدانید با خرید کفش زنانه مناسب و اورجینال برای مدت زیادی از خرید دوباره بی‌نیاز خواهید شد در صورتی که اگر از کفش های فیک استفاده میکنید نیاز دارید سالی 2 تا 3 بار کفش های خود را تعویض کنید. دوستان عزیز شاید شنیده باشد پا قلب دوم انسان است و مراقبت از آن واجب است اینکار تنها با خرید یک کفش راحت، تنفس پذیری و منعطف ممکن است.

0
کــارمـا :
30
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
ma89hosseini