سیم کارت ها دارای اطلاعات خاصی هستند که باعث میشود دکل های مخابراتی گوشی شما را شناسایی کنند. خطای SIM Not Provisioned معمولا برای کاربرانی نمایش داده میشود که میخواهند سیم کارت جدیدی را در گوشی خود استفاده کنند.
از دلایل عمده این خطا میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شما یک تلفن یا سیم کارت جدید خریداری کرده اید.
  • مخاطبین سیم کارت خود را به یک سیم کارت جدید انتقال داده اید.
  • سرور ارائه دهنده سیم کارت شما در دسترس نیست (اگر از اپل استفاده میکنید سرور اپل نیز باید آنلاین باشد)

دیگر خطاهای رخ داده میتواند بستگی به وضعیت شما باشد به عنوان مثال سیم کارت در یک گوشی قفل شده باشد. در ادامه مقاله 5 روش برای رفع مشکل خطای SIM Not Provisioned را معرفی خواهیم کرد.


1) گوشی خود را ریست کنید

گوشی خود را ریست کنید

شاید کمی ساده به نظر برسد ولی خاموش و روشن کردن گوشی میتواند در بسیاری از موارد باعث حل مشکل شود.


2) سیم کارت را به درستی وارد کنید

در مواقعی ناسازگاری سیم کارت با گوشی میتواند باعث نمایش این خطا شود. به طوری که میتواند مشکل از جانرفتن صحیح سیم کارت یا خراب بودن درگاه سیم کارت باشد.
برای همین گوشی خود را خاموش کرده و سپس محل سیم کارت را پیدا کنید.
اگر از گوشی قدیمی استفاده میکنید احتمالا با باز کردن پنل پشتی و سپس برداشتن باتری گوشی به درگاه سیم کارت میرسید ولی در گوشی های جدید که باتری آنها قابل در آوردن نیست معمولا سیم کارت در کنار گوشی پیدا میشود.
برروی درپوش سیم کارت علامت سیم کارت وجود دارد که باید به وسیله یک سوزن یا موچین سیم کارت را در بیاورید.
پس از آنکه سیم کارت را جدا کردید محل سیم کارت را به خوبی تمیز کرده سپس به طور صحیح سیم کارت را وارد گوشی کنید معمولا نحوه ورود سیم کارت در درپوش نمایش داده شده است ، پس از قرار گیری سیم کارت گوشی خود را روشن کنید ، خطای SIM not provisioned نباید ظاهر شود.


3) سیم کارت خود را فعال کنید

با یک شماره تماس بگیرید.

معمولا با خرید سیم کارت فعال سازی به طور خودکار انجام میشود ، اگر پس از وارد کردن سیم کارت در گوشی به مدت 24 ساعت سیم کارت فعال نشد ، برای فعال سازی روش های زیر را انجام دهید :

  • با یک شماره تماس بگیرید.
  • یک پیامک ارسال کنید.
  • وارد صفحه اینترنتی فعال سازی سیم کارت شوید.



4) با سرویس دهنده سیم کارت خود تماس بگیرید

با سرویس دهنده سیم کارت خود تماس بگیرید

اگر در زمان تماس با فردی دیگر با این خطا مواجه شدید مشکل به طور قطع از ارائه دهنده خدمات سیم کارت شما است برای همین با پشتیبانی اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید.


5) یک سیم کارت جدید دریافت کنید

یک سیم کارت جدید دریافت کنید

اگر میبینید زمان دریافت سیم کارت جدید سریعتر از تماس با پشتیبانی و رفع مشکلات سیم کارت از طریق اپراتور است بهتر است که از یک سیم کارت جدید استفاده کنید.
به فروشگاه سیم کارت یا دفاتر خدامت ارتباطی که سیم کارت ارائه میدهند مراجعه کرده و یک سیم کارت جدید دریافت کنید ، حتی میتوانید از همان مراکز بخواهید مشکل سیم کارت فعلی را رفع کند.

بیشتر بخوانید :