با توجه به قرارداد فی مابین شرکت تولید و انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت بیمه دی، کلیه مشترکین برق در برابر خسارت های مالی و جانی اعم از فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی حوادث برق تحت پوشش بیمه نامه می باشند.
چنانچه شما از حوادث برق ضرر مالی یا جانی کرده اید میتوانید در سامانه ای که در ادامه معرفی میکنیم خسارت خود را ثبت کرده تا پس از بررسی خسارات شما جبران شود به طور مثال اگر در رابطه با نوسانات برق وسایل خانگی شما مانند تلویزون ، یخچال و... خراب شوند یا اینکه از طریق برق مشکلات آتش سوزی ، انفجار ، نقص عضو یا فوتی رخ دهد باید در این سامانه موارد مربوطه را ثبت کرده تا بتوانید اعلام خسارت کنید و پس از بررسی و تایید خسارات شما جبران شود.

مدارک مورد نیاز قبل از اعلام خسارت در سایت

قبل از اعلام خسارت در سایت با توجه به نوع خسارت خود مدارک زیر را آماده کرده و تصاویر مورد نیاز را اسکن کنید :
۱) مدارک عمومی
تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف کننده)، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف کننده)، تصویر اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل خسارت
۲) خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکین تجاری)
فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه مجاز(با مهر و امضا)، گزارش معتمد محل یا نیروی انتظامی (در صورت وجود)
۳) خسارت آتش‌سوزی
تصویر محل حادثه (۲عدد)، تصویر گزارش آتش‌نشانی، تصویر گزارش کلانتری، تصویر پرونده کامل دادگاه (در صورت وجود)
۴) خسارت ناشی از انفجار
تصویر گزارش آتش‌نشانی یا مقامات ذیصلاح، تصویر گزارش کارشناس خسارت، تصویر لیست موارد آسیب‌دیده، تصویر فاکتور تعمیرات، تصویر محل حادثه (۲ مورد)
۵) خسارت هزینه پزشکی
تصویر صورت حساب بیمارستان، تصویر مدارک پزشکی و پرونده‌های بیمارستانی، تصویر گزارش مقامات ذیصلاح
۶) خسارت نقص عضو
تصویر گزارش نیروی انتظامی یا بازرسان قانونی و سازمان آتش‌نشانی، تصویر کپی شناسنامه و کارت ملی مصدوم، تصویر گزارش اولین مرجع درمانی و پزشک معالج، تصویر صورت حساب و پرونده کامل پزشکی مصدوم در زمان بستری، تصویر گواهی پزشک معالج مبنی بر اتمام درمان، تصویر عکس رادیولوژی پس از حادثه و پس از اتمام دوره درمان (در صورت شکستگی اعضای بدن)
۷) حادثه منجر به فوت
تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ابطال شده، تصویر کپی برابر اصل معاینه جسد، تصویر کپی برابر اصل گزارش سم شناسی، تصویر کپی برابر اصل گواهی فوت، تصویر رای محاکم قضایی، تصویر گواهی انحصار وراثت

چگونگی اعلام خسارت مشترکین برق

برای اعلام خسارت در ابتدا وارد سایت tavanir.dayins.com شوید ، پیشنهاد میکنیم از مرورگر chrome استفاده کنید.
پس از ورود و در صفحه اصلی بر روی دکمه "اعلام خسارت" کلیک کنید.

اعلام خسارت

شما باید 6 مرحله را طی کنید تا در نهایت با دریافت کد پیگیری به کار خود پایان دهید. در اولین مرحله مطابق تصویر باید شناسه قبض برق محل حادثه را وارد کنید و بر روی "مرحله بعد" کلیک کنید.

شناسه قبض برق

در مرحله بعدی نوع محل خسارت را انتخاب کرده و بر روی دکمه "مرحله بعد" کلیک کنید.

نوع محل خسارت

در مرحله 3 باید مشخصات فرد زیاندیده را وارد کنید (استان شما بر اساس شناسه شناسه قبض مشخص خواهد شد)
پس از ورود اطلاعات به طور دقیق و کامل، بر روی دکمه "مرحله بعد" کلیک کنید.

مشخصات زیاندیده

در مرحله 4 باید تصویر آخرین قبض پرداختی و تصویر کارت ملی فرد زیان دیده را اسکن کرده و در این قسمت آپلود کنید ، آپلود تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه ضروری نیست.
توجه کنید که تصاویری که آپلود میکنید از اندازه 200 در 200 پیکسل بزرگتر باشند و حجم تصویر نباید از 3 مگابایت بیشتر شود (شما میتوانید برای کاهش حجم از برنامه های کاهش دهنده یا ویرایش تصویر استفاده کنید)
بر روی دکمه "مرحله بعد" کلیک کنید.

مدارک ثبت خسارت برق

در مرحله 5 شما باید جزئیات حادثه از قبیل تاریخ و ساعت حادثه به همراه توضیحات را وارد کنید.
بر روی دکمه "مرحله بعد" کلیک کنید.

جزئیات حادثه برق

مرحله آخر یا 6 بسیار مهم است که در این مرحله باید نوع خصارت را انتخاب کنید ، به طور مثال اگر حادثه برق منجر به خسارت آتش سوزی شده باشد باید بر روی تب آتش سوزی کلیک کنید و تصاویر و اطلاعات خواسته شده آن را وارد کنید.
توجه کنید که با ارسال تمامی تصاویر به طور صحیح و کامل روند کاری شما برای جبران خسارت سریعتر پیگیری خواهد شد.
پس از انجام این مراحل بر روی "تکمیل ثبت خسارت" کلیک کنید تا کد پیگیری را دریافت کنید.

پرداخت خسارت برق گرفتگی

این کد پیگری را در جایی یادداشت کرده تا بتوانید در روزهای بعدی به وسیله آن روند بررسی خسارت را مشاده کنید.

کد رهگیری سامانه برق


پیگری خسارت مشتریکن برق

در صورتی که در سامانه خسارت ثبت کرده باشید و کد رهیگری دریافت کرده باشید میتوانید روند کار خود را از طریق همین سامانه پیگیری کنید.
در اولین قدم به سایت tavanir.dayins.com بروید و بر روی "پیگری خسارت" کلیک کنید.

پیگیری خسارات برقی

در صفحه بعدی باید شناسه قبض و کد پیگیری خود را وارد کرده و بر روی "ورود" کلیک کنید.

وارد کردن کد پیگیری

پس از ورود موفقیت آمیز میتوانید از صفحه اصلی درخواست خود را به همراه خسارات وارد شده مشاهده کنید.
وضعیت شما برای هر خسارت در ستون "وضعیت خسارت" نوشته شده است ،برای مشاهده و عملیات مختلف برای هر خسارت بر روی علامت چشم در ستون "عملیات" کلیک کنید.

پیگری خسارت مشتریکن برق

همچنین اگر مدارک خود را به طور اشتباه آپلود کرده اید یا اینکه میخواهید مدارک بیشتری را برای ارائه به بیمه ارسال کنید میتوانید بر روی "اصلاح مدارک" از سمت راست کلیک کنید.

پیگری خسارت مشتریکن برق

در صورتی که در مورد " چگونگی ثبت و پیگیری خسارت مشترکین برق " سوال یا مشکلی دارید میتوانید در تنها سامانه مشاوره آنلاین کشور مشکل خود را رفع نمایید
 همچنین با عضویت در سامانه مشاوره میتوانید از یک دوره آموزشی رایگان به صورت آنلاین برخوردار شوید
عضویت و دریافت مشاوره