معرفی 7 برنامه برتر نوشتن ، نگارش و یادداشت برداری در اندروید

4 سال پیش

قدرت نوشتن و یادداشت برداری را نمیتوان انکار کرد ، حتی با اینکه فایلهای چند رسانه ای مانند تصویر ، صوت و ویدئو وجود دارند اما نوشتن و نگارش کلمات چیزی دیگر است.
به طور کلی برنامه دفترچه یادداشت در گوشی های هوشمند وجود دارد اما قابلیت های خوب و زیادی ندارند ، همچنین اگر به دنبال یک برنامه برای نوشتن میگردید به کوهی از برنامه های مختلف برخورد میکنید که در انتخاب هر برنامه به شک و تردید خواهید رسید.
بهترین برنامه برای نوشتن در گوشی اندرویدی باید دارای رابط کابری ساده و طراحی خاص برای گوشی های هوشمند باشد  ، مخصوصا اینکه برنامه به شما کمک کند تا نگارش خود را به خوبی انجام دهید.


1. Inkredible

Inkredible

اگر یک نویسنده خلاق هستید به کمک برنامه Inkredible شانس این را دارید تا از یک صفحه بزرگ استفاده کنید ، در این برنامه از سطرهای خط به خط خبری نیست بلکه بجای تایپ کردن باید با کشیدن حروف تایپ را انجام دهید ، مخصوصا اینکه اگر گوشی شما قلم هوشمند داشته باشد.
شما میتوانید زمینه های کاغذی مختلفی را برای نوشتن خود اضافه کنید ، کاغذهایی با حاشیه های  گرافیکی را درج کنید ، UI فوق العاده زیبا را حس کنید و... .


2. ColorNote Notepad Notes

ColorNote Notepad Notes

در نگاه اول ممکن است با خود بگویید که این برنامه امکانات و قابلیتهای فراوانی ندارد اما به مرور زمان که با این برنامه کار میکنید متوجه خوب بودن این برنامه خواهید شد. این برنامه دارای قابلیت هایی است که آن را نسبت به سایر برنامه های موجود در این دسته بندی مجزا کرده است مخصوصا اینکه اگر شما بخواهید تا یک یادداشت را سریعا بنویسید.
شما در ColorNote میتوانید فونت ها را تغییر دهید ، رنگ پس زمینه کاغذ خود را تغییر دهید ، ایمیل جدید بنویسید و یک یادداشت را برای خود به عنوان یاددآوری ذخیره کنید ، همچنین میتوانید از قابلیت ویجت این برنامه برای نوشتن استفاده کنید.


3. Microsoft Word

Microsoft Word

قطعا نام مایکروسافت ورد را شنیده یا با این برنامه قبلا کار کرده اید ، مایکروسافت ورد برنامه ای واژه پرداز است که میتوانیم آنرا بزرگترین و محبوبترین برنامه در زمینه نگارش معرفی کنیم.
خوشبختانه ماکیورسافت پای خود را از ویندوز فراتر گذاشته و برنامه آفیس را برای گوشی های هوشمند به خصوص اندروید توسعه داده است که تا حدود زیادی از قابلیت های برنامه آفیس نسخه ویندوز پشتیبانی میکند.
هم اکنون نسخه مایکروسافت ورد برای گوشی های اندرویدی موجود است که شما میتوانید از قابلیت های پیشرفته این برنامه استفاده کنید.


4. iA Writer

iA Writer

iA Writer برنامه ای است که بر روی گوشی های آیفون از همان ابتدا مورد استفاده کاربران این گوشی ها قرار گرفته است ، اما در نهایت در سال 2015 در سیستم عامل اندروید شروع به فعالیت کرد که به سرعت هم در میان کاربران اندروید محبوب شد.
این برنامه ویژگی های متعددی را ارائه میکند که اکثر قابلیت های آن مانند برنامه های معرفی شده در این پُست است. شما به غیر از ایجاد فایل های محلی میتوانید به اسناد Google Drive و Dropbox هم دسترسی داشته و فایل های نوشته شده خود را در این دو سرویس همگام سازی کنید.
علاوه بر این شما میتوانید نوشته های خود را به فرمت PDF ، HTML و MS WORD (.docx) ذخیره کنید ، یکی دیگر از ویژگی های این برنامه انتشار آن به طور مستقیم در سایت media.com است.


5. Monospace Writer

Monospace Writer

Monospace Writer یک برنامه با ظاهری کوچک است که اجازه میدهد بدون هیچ حواس پرتی بر روی نوشته خود تمرکز کرده و آن را تایپ کنید.
رابط کاربری برنامه ساده و سبک است که با آن احساس راحتی میکنید ، همچنین در ابتدای کار با برنامه به شما آموزش کوتاهی از چگونگی کار با برنامه داده خواهد شد.
شما در این برنامه تنها گزینه های اصلی قالب بندی متن مانند توپر ، خط کج و نقل قول را در اختیار دارید. شما میتوانید مقالات مربتط را با گذاشتن هشتگ همگام سازی کنید.
این برنامه قابلیت همگام سازی با دراپ باکس و گوگل درایو را در اختیار شما قرار میدهد اما باید توجه داشت که برای گوگل درایو باید از نسخه حرفه ای این برنامه استفاده کنید.


6. JotterPad

JotterPad

JotterPad هم یک برنامه با رابط کاربری کوچک و منظم است که برای نوشتن ارائه شده است. این برنامه رابط کاربری معقول و مناسبی دارد که تمام گزینه های غیرضروری در آن حذف شده است که به شما کمک میکند فقط بر روی نوشتن خود تمرکز کنید.
شما میتوانید نوشته های خود را نشانه گذرای کنید و آنها را با چندین فرمت مختلفPDF ، MD ، TXT   DOCX (beta) ذخیره کنید. همچنین شما میتوانید به راحتی نوشته خود را در دراپ باکس خود همگام سازی کنید.
یکی از ویژگی های جالب این برنامه این است که میتوانید از قابلیت بازگشت به مرحله قبل یا همان CTRL+Z استفاده کنید اما مشروط بر اینکه شما صفحه کلید رایانه خود را به گوشی متصل کنید.


7. Writer Plus

Writer Plus

Writer Plus یکی دیگر از نرم افزارهای نوشتن است که فوق العاده خوب است و این را میتوان از امتیاز بالایی که در گوگل پلی دارد متوجه شویم.
این برنامه رایگان دارای ویژگی های متعدد است که شما را میتواند جذب خود کند.
رابط کاربری فوق العاده برنامه اهمیت این برنامه را دوچندان کرده است ، شما میتوانید نوشته های خود را در پوشه های مختلف ساماندهی کنید و حتی از آنها به عنوان برنامه ریزی و یادآوری استفاده کنید.
ایجاد یک سند جدید کاری آسان است فقط کافی است بر روی دکمه "+" در پایین صفحه خود ضربه بزنید.
Writer Plus از قابلیت های مختلف متون و کلیدهای میانبر مختلفی پشتیبانی میکند ، یکی دیگر از ویژگی های خوب این برنامه میتوانیم به مشاهده  تعداد کاراکترهای تایپ شده ، حالت تیره ، بازگشت و رفتن به مرحله بعدی و... اشاره کنیم. شما در این برنامه محدود به ایجاد فایل های محلی نیستید و میتوانید از آن در فضا ابری استفاده کنید.

نتیجه گیری

هرکدام از این برنامه ها میتوانند تجربه خوب و جذابی را برای نوشتن در گوشی اندرویدی به شما منتقل کنند ، پس هر برنامه را تست کرده و نظرات خود را راجب هر برنامه در نظرات همین پست بنویسید.
همچنین اگر برنامه ای را میشناسید که باید در این لیست قرار گیرد آن را به ما معرفی کنید.

0
کــارمـا :
30
دانشجوی نرم افزار هستم و هرچه دل تنگم میخواهد مینویسم...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
mahdi