چگونگی اجرا ویندوز و لینوکس در مرورگر

1397/5/2 10:47

یک برنامه نویس به نام Fabian در وبسایت GitHub در ابتدا برای سرگرمی خود تلاش کرد که سیستم عامل های مختلف را در وب پیاده سازی کند که پس از آن به طور مداوم بر روی آن کار کرد تا بلاخره توانست بر اساس معماری x86 ویندوز 98، لینوکسو KolibriOS و... را در وب شبیه سازی کند.

با گذشت زمان موتورهای جاوا اسکریپت هرچه بیشتر از قبل قدرت گرفته تا جایی که مانند برنامه نویسی های تحت ویندوز میتوان از انها در وب استفاده کرد. با توجه به قدرت جاوا اسکریپت و NodeJS میتوان از این قابلیت برای آموزش و یادآوری خاطرات ویندوزهای قدیمی استفاده کنیم.

دقت کنید که این سیستم عامل ها شبیه سازی شده هستند و عملا جنبه سرگرمی و آموزشی دارند و نباید توقع داشت که این سیستم عامل ها عملیات مختلف مانند نصب برنامه ، تنظیمات زیاد ، اجرای برنامه و... را انجام دهند.

پس از باز کردن صفحه ویندوز مجازی چنانچه پیامی مبنی بر مخفی شدن موس برای شما نمایش داده شد ، بر روی Hide pointer کلیک کنید.برای خروج موس از صفحه سیستم عامل میتوانید دکمه Esc را فشار دهید.


چگونگی اجرا سیستم عامل بر روی وبسایت

برای اجرا سیستم عامل خود بر روی هر یک از آنها به دلخواه کلیک کنید :

برای مشاهده سیستم عامل های بیشتر وارد این صفحه شوید.


ساخت سیستم عامل مجازی بر روی وبسایت

در صفحه http://copy.sh/v86 و در قسمت Setup میتوانید با انتخاب ایمیج iso از سیستم عامل های مختلف خود ، حالت شبیه ساز شده آن را پیاده سازی کنید. در قسمت Memory size میزان رم مورد نیاز و در قسمت Video Memory size مقدار حافظه کارت گرافیک به طور شبیه سازی شده باید وارد گردد. در نهایت بر روی Start Emulation کلیک کنید.


تنظیمات شبیه ساز

در بالا صفحه سایت دکمه های وجود دارد که با کلیک بر روی هرکدام از آنها عملیات مربوط به آن انجام میشود به طور مثال برای خروج از سیستم عامل شبیه سازی شده بر روی Exit باید کلیک کرد.

در آخر نوار بالای سایت چنانچه مقدار Scale را تغییر دهید ، میزان بزرگی سیستم عامل شبیه ساز تغییر خواهد کرد.

در صورتی که با کلیک بر روی گزینه ای در سیستم عامل کمی زمان برد،  باید صبر کنید تا تصاویر مربوط به آن دانلود شود.




0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin