معرفی بهترین برنامه های مقایسه و حذف تصاویر تکراری

1397/5/3 21:14

تاکنون به این فکر کرده اید که پیدا کردن دو عکس یکسان در رایانه میتواند چقدر دشوار باشد. وجود تصاویر تکراری در جاهای مختلف ویندوز باعث افزایش حجم ، کاهش سرعت سیستم و همچنین سردرگمی شما خواهد شد. 

در اینجا ما به کمک برنامه هایی که بر اساس الگوریتم های خاص خود میتوانند تصاویر مشابه را پیدا کنند به شما کمک خواهیم کرد تا تصاویر مشابه که حجم زیادی از ویندوز شما را اشغال کرده است را پاکسازی کنید.

برنامه محبوب فتوشاپ دارای قابلیتهایی برای پیدا کردن تصاویر مشابه است ولی به دلیل پیچیدگی، این برنامه برای مبتدیان پیشنهاد نمی گردد.


1) برنامه ACDSEE Ultimate 2018

برنامه ACDSEE Ultimate 2018

ACDSEE برنامه ای برای مدیریت عکسهای دیجیتالی است که دارای ویژگی های جالبی میباشد. این نرم افزار مبتنی بر GPU فعالیت میکند که از ابزارهای حرفه ای مدیریت دیجیتال استفاده می کند. شما در این برنامه میتوانید عکس های مختلف را به طور حرفه ای مقایسه کنید.

  برای دانلود برنامه ACDSEE Ultimate 2018 اینجا کلیک کنید  


2) برنامه Image Comparer

برنامه Image Comparer

Image Comparer یک برنامه منحصر به فرد و ساده برای اسکن،مدیریت و حذف تصاویر تکراری است. این برنامه با استفاده از الگوریتم های تحلیلی خود تصاویر را به طور خودکار شناسایی کرده و نتیجه را برای شما به نمایش میگذارد. همچنین شما میتوانید پارامترهای مختلفی را برای تشخصی تصاویر تکراری در برنامه اعمال کنید.

این برنامه بیش از 7 فرمت تصویری از جمله GIF، PNG، TIFF، TGA، RAW، JPEG و BMP را پشتیبانی کامل میکند ، همچنین این برنامه سازگاری کامل از ویندوز xp تا ویندوز 10 را دارد.

  برای دانلود برنامه Image Comparer اینجا کلیک کنید  


3) برنامه ImageDiff

برنامه ImageDiff

برنامه ImageDiff دارای رابط گرافیکی خوبی برای مقایسه تصاویر تکراری است. مراحل نصب این برنامه به آسانی انجام میشود و در هنگام اجرا برنامه ImageDiff احساس یک برنامه سبک و آسانی را میکنید.  

چهار حالت برای مقایسه تصاویر در برنامه وجود دارد که عبارت اند از : X-Ray، Predator، Thermal و Monochrome   

  برای دانلود برنامه ImageDiff اینجا کلیک کنید  
 
 

4) برنامه DuplicatePhotoFixer

برنامه DuplicatePhotoFixer

این برنامه به طور خاص برای حذف تصاویر تکراری موجود در سیستم تولید شده است.این برنامه دارای رابط کاربری ساده و آسانی که به شما امکان مقایسه و پیدا کردن تصاویر مشابه را خواهد داد.

شما میتوانید به راحتی پوشه تصاویر خود را با کلیک و درگ در درون برنامه انداخته و عملیات بررسی را آغاز کنید.در نهایت با مشاهده بررسی ها شخصا میتوانید خودتان تصاویر را جدا و یا حذف کنید.

همچنین این برنامه دارای ابزاری است که به شما کمک خواهد کرد تا تصاویر از دست رفته خود را به راحتی بازگردانید. این ابزار از دستگاه های دخیره سازی خارجی مانند فلش مموری و کارت حافظه پشتیبانی کامل میکند.

  برای دانلود برنامه DuplicatePhotoFixer اینجا کلیک کنید  


5) برنامه Duplicate Photo Finder

برنامه Duplicate Photo Finder

ابزاری مفید و کاربردی در زمینه جستجو و شناسایی تصاویر تکراری می باشد که شما با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود تنها با فشردن یک کلیک تمامی بخش های سیستم و یا فولدری خاص را مورد اسکن قرار دهید و سپس در صورت وجود هرگونه تصویر تکراری اقدام به شناسایی و حذف آنها کنید. نرم افزار Duplicate Photo Finder می تواند بر اساس نام، تاریخ، حجم، اندازه طول و عرض تصاویر آنها را شناسایی کند و شما قبل از حذف آنها می توانید بصورت پیش نمایش آنها را مشاهده کنید و در صورت اطمینان از تکراری بودن آنها را حذف کنید. این نرم افزار تقریبا تمامی فرمت های تصویر مانند RAW, JPEG, J2K, BMP, GIF, PNG, TIFF, TGA را پشتیبانی می کند .

قابلیت های نرم افزار Duplicate Photo Finder :

  • امکان یافتن تصاویر تکراری و کپی شده
  • امکان پیش نمایش تصاویر جستجو شده
  • امکان شناسایی فایلهای تکراری در یک فولدر و چندین فولدر
  • امکان حذف , تغییر مکان و کپی کردن تصاویر تکراری و یافته شده
  • امکان جستجوی خودکار تصاویر با کیفیت معمولی و کیفیت بسیار بالا
  • امکان پشتیبانی از فرمت های RAW, JPEG, J2K, BMP, GIF, PNG, TIFF, TGA
  • و ...

  برای دانلود برنامه Duplicate Photo Finder اینجا کلیک کنید  


6) برنامه Duplicate File Finder

برنامه Duplicate File Finder

Duplicate File Finder در هر سيستم كامپيوتر مملو شده از فايل هاي تكراري و بلا استفاده كه فضاي بسيار زيادي از هارد ديسك را پر ميكند با روند رو به افزايش اين عمل فضاي بسيار زيادی بلا استفاده و به اصلاح هرز در هارد دیسک شما ايجاد ميشود كه باعث درد سر هايي براي كاربر ميشود براي حل اين مشكل با كمك گرفتن از ابزا و امكانات نرم افزاري ميبايست فايل هاي تكراري و زائد هارد را پاك كرد نرم افزار Duplicate File Finder اين امكان را به شما هديه ميكند تا از يک هارد ديسك يك پارچه و بدون فضاي زائد بهره ببريد این نرم افزارمی تواند فایل های تکراری کامپیوتر  را جستجو و مشخص کند و از قابلیت های بی نظیر آن این است که حتی می توانید دو فایل مشابه را که نام آنها متفاوت هست نیز پیدا کند.

  برای دانلود برنامه Duplicate File Finder اینجا کلیک کنید  


7) برنامه Duplicate Photo Cleaner

برنامه Duplicate Photo Cleaner

اگر عکس ها و آلبوم های شما بسیار زیاد می باشد و قادر به یافتن سریع عکس های تکراری نمی باشید و یا کارت حافظه SD دوربین شما اخطار پر بودن می دهد و باز هم به دلیل تعداد زیاد عکس ها نمی توانید عکس های تکراری را پیدا کنید ، توسط نرم افزار Duplicate Photo Cleaner شما تنها با چند کلیک قادر به سازماندهی عکس های خودتان می باشید و بسیار سریع می توانید عکس های تکراری را پیدا و حذف کنید.
همچنین این ابزار قابلیت ویرایش تصاویر و برش آنها را دارا می باشد ، نرم افزار از فرمت هایی رایج عکس نظیر 
JPG، PNG، TIFF، GIF، RAW و ... پشتیبانی می کند. توسط این ابزار بسیار سریع قادر به حذف سریع تصاویر خواهید بود و رابط کاربری نرم افزار نیز بسیار آسان می باشد.

  برای دانلود برنامه Duplicate Photo Cleaner اینجا کلیک کنید  



0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza