نحوه اضافه کردن گزینه Empty this Folder به منوی راست کلیک در ویندوز 10

1397/5/6 15:53

اگر به طور دائم محتویات پوشه های خاصی را در ویندوز10 خالی میکنید ما با معرفی روش زیر در زمان و افزایش سرعت عمل شما در کار با ویندوز به شما کمک خواهیم کرد.
ماانجام مراحل زیر به منوی راست کلیک بر روی فولدرها گزینه ای اضافه خواهیم کرد که با کلیک بر روی آن به طور اتوماتیک محتویان داخل پوشه حذف خواهد شد.


چگونگی اضافه کردن گزینه Empty This Folder

برای این کار احتیاج به تغییرات و اعمال تنظیمات خاصی در رجیستری ویندوز داریم. در ابتدا کار از تنظیمات ویندوز پشتیبان میگیریم.
برای اینکار از منو استارت restore را تایپ کرده و Create A Restore Point را انتخاب کنید. از طریف همین پنجره پشتیبان گیری لازم را انجام بدهید.

Create A Restore Point

پس از گرفتن پشتیبان احتیاج به تغییرات در رجیستری داریم ، ما قبلا این تغییرات را توسط یک فایل reg آماده کرده ایم که کار شما را برای تغییرات در رجیستری ویندوز آسان میکند ، از اینجا فایل فشرده را دانلود کنید.
پس از دانلود محتویات آن را خارج و درون پوشه ای بریزید. بر روی Add Empty folder context menu.reg دابل کلیک کنید. 

Add Empty folder context menu.reg

چنانچه هشداری به شما نمایش داده شد آنرا قبول کنید.

registry editor

پس از پایان این گار بر روی پوشه ای راست کلیک کنید تا منو آن باز شود. چنانچه مراحل کار را صحیح پیش رفته باشید باید در پایین منو گزینه Empty This Folder را مشاهده کنید.

Empty this folder register

پس از کلیک بر روی گزینه ، یک پنجره باز خواهد شد که از شما برای حذف محتویات پوشه سوال خواهد کرد.
برای حذف محتویات پوشه کلمه y را تایپ و دکمه اینتر را فشار دهید.

Add Empty folder context menu

به محض فشار دادن دکمه اینتر صفحه cmd بسته خواهد شد. تمامی محتویات داخل پوشه به سطل بازیافت ویندوز ارسال میشود.


چگونگی حذف کردن گزینه Empty This Folder

در فایل دانلودی فشرده یک فایل دیگر به نام Remove Empty folder context menu.reg وجود دارد که با اجرای آن گزینه  Empty This Folder از منوی راست کلیک ویندوز حذف خواهد شد.

Remove Empty folder context menu.reg



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin