نحوه اضافه کردن جعبه متن سفارشی در Word

1397/5/8 12:50

ساده ترین و در عین حال پیشرفته ترین برنامه برای تایپ و ایجاد سند برنامه مایکروسافت ورد است. فقط کافی است بر روی قسمتی از سند خود کلیک کرده و اقدام به تایپ کنید، همیچنین قادر به تغییر قالب بندی متن،فونت ها و هزاران کار دیگر هستید.
یکی از گزینه های محبوب در برنامه ورد ابزار TextBox یا جعبه متن است. توسط این ابزار میتوانید در هر جایی از صفحه که میخواهید متنی را قرار داده و آن را رنگبندی یا تغییر سایز دهید. ما در این مقاله چگونگی ایجاد یک جعبه متن را برای شما توضیح خواهیم داد.

چگونگی اضافه کردن TextBox یا جعبه متن
با باز کردن یک سند جدید در ورد به سر برگ Insert رفته و در قسمت Text بر روی TextBox کلیک کنید.

word insert textbox

هنگامی که بر روی جعبه متن کلیک میکنید گزینه های از پیش ساخته شده برای شما به نمایش در خواهد آمد. از جعبه متن ساده گرفته تا جعبه متن های با کادر و...

جعبه متن در ورد

یکی از آنها را انتخاب کرده و در قسمتی از سند که مایل هستید قرار دهید.

چگونگی شخصی سازی TextBox
با اضافه کردن جعبه متن به سند ، میتوانید آن را در هر قسمتی از سند حرکت داده و یا آن را بزرگ و کوچک کنید.

در داخل جعبه متن کلیک کنید ، از منو بالا ورد بر روی Format کلیک کنید. در این قسمت میتوانید متن،سبک،فونت و... را برای جعبه متن تغییر دهید.

زبانه فرمت در ورد



چرا باید از جعبه متن در ورد استفاده کنیم؟
برای سندهایی که به طور استاندارد تهیه میشود احتیاجی به استفاده از جعبه متن یا textbox نیست، ولی برای داشتن مقاله ای جذاب و پویا استفاده از آن را پیشنهاد میکنیم مخصوصا در قسمتی از مقاله که قرار است نقل قولهایی از دیگران را به کار ببرید یا میخواهید آمار یا متنی دیگر را جدا از متن اصلی قرار دهید.

ایجاد نقل قول در مایکروسافت ورد


مقالات زیر را برای مطالعه پیشنهاد میکنیم :



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin