معرفی 3 سایت برای مشاهده تصاویر ماهواره ای با کیفیت بالا

1397/5/9 11:01

هیچ چیز مانند یک تصویر ماهواره ای با وضوح و کیفیت بالا برای نمایش زیبایی های زمین وجود ندارد. تصاویر ماهواره ای با کیفیت بالا برای آموزش و کشف و بررسی تغییرات اقلیمی و جغرافیایی زمین کاربردهای فراوانی دارد.
اما سوال اینجاست چگونه میتوان تصاویر ماهواره ای را مشاهده کنیم؟ آیا میتوان این تصاویر را در رایانه خود دانلود کرد؟ جواب سوالات فوق را در سه روش شرح خواهیم داد.



1) Earth Explorer

Earth Explorer

Earth Explorer سایتی است که توسط خدمات زمین شناسی ایالات متحده آمریکا اداره میشود. این سایت دارای نقشه ها و تصاویر با کیفیت بالا برای تمامی نقاط دنیا است.شما میتوانید بر اساس فیلترهای مختلف از آرشیو این سایت استفاده کنید.
همچنین تصاویر و نقشه های این سایت به راحتی قابل دانلود هستند.

  • جهت ورود به سایت Earth Explorer اینجا کلیک کنید.



2) Copernicus

Copernicus 

کمیسیون اروپا (EC) همراه با آژانس فضایی اروپا (ESA) بزرگترین برنامه برای مشاهده تصاویر ماهواره ای را راه اندازی کرده است. این تصاویر ماهواره ای به طور رایگان و بدون هزینه در سایت این مرکز برای دسترس عموم باز است. دقت کنید برای دانلود تصاویر ماهواره ای باید در سایت ثبت نام کنید.
این سایت رابط کاربری خوبی برای کار با نقشه های GIS دارد.تصاویر به صورت کاملا طبیعی با رزولیشن و کیفیت بالا عرضه میشود.

  • جهت ورود به سایت Copernicus اینجا کلیک کنید.



3) NASA Worldview

NASA Worldview

Worldview یک برنامه قدرتمند است که به شما این امکان را میدهد تا تصاویر ماهواره ای را با رزولیشن و کیفیت بسیار بالا مشاهده کنید.
همانطور که در تصویر هم نمایش داده شده است میتوانید بر اساس یک جدول زمانی نقشه ها را با مجموعه داده های مختلف فیلتر کرده و مشاهده کنید.
همچنین پیشنهاد میکنیم حالات مختلف زمین در شب را مشاهده کنید چون چگونگی غروب خورشید بسیار دیدنی است ، از این مناظر زیبا میتوان برای دانلود و استفاده در پس زمینه دسکتاپ استفاده کرد.
Google Earth(Google Maps) نیز یکی از مشهورترین سایت و برنامه برای مشاهده تصاویر ماهواره ای است. شما میتوانید تصاویر ماهواره ای را در مرورگر خود مشاهده کنید. گوگل ارث بر خلاف سایت های معرفی شده از امکانات زیادتری برای کاربران برخوردار است.

  • جهت ورود به سایت NASA Worldview اینجا کلیک کنید.



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin