چگونگی بلاک کردن ایمیل در سایت و اپلیکیشن Gmail

1397/5/11 23:37

همیشه در فضای شبکه های مجازی ، از افراد مختلفی پیامهایی تبلیغاتی و اذیت کننده ارسال میشود. که تنها راه خلاصی از آنها مسدود سازی یا بلاک کردن آن شماره یا اکانت است. برای مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی میتوان از برنامه های بلاک کردن SMS استفاده کرد یا در پیامرسان ها بر روی گزینه BLOCK ضربه زد تا از آن پس این حساب کاربری نتواند پیام یا ارتباطی با شما داشته باشد.
اما سوال اینجاست که نحوه بلاک کردن و مسدود کردن ایمیل های تبلیغاتی چگونه است؟
برای هر کدام از ما پیش آمده زمانی که وارد جیمیل خود میشویم با انبوهی از ایمیل های تبلیغاتی و بی ربط روبرو میشویم که برای پیدا کردن ایمیل موردنظرمان باید ساعت ها در میان آن همه ایمیل تبلیغاتی بدنبال آن بگردیم.
اما در روشی که در این مقاله برای مسدود کردن ایمیل ها برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم ، خواهیم گفت که چگونه میتوانیم فرستنده ایمیلی را در سرویس Gmail بلاک کنیم.
توجه داشته باشید که کلمه Filter در جیمیل همان معنی بلاک یا عمل مسدود سازی را میدهد.

بلاک کردن ایمیل از طریق اپلیکیشن Gmail



بلاک کردن ایمیل از طریق وبسایت Gmail.com 
در ابتدا وارد جیمیل خود شوید. بر روی یکی از ایمیل های دریافت شده کلیک کرده تا ایمیل مورد نظر باز شود.
بر روی علامت فلش در کنار دکمه replay کلیک کرده تا لیست گزینه ها برای ما نمایش داده شود.مطابق شکل بر روی گزینه Filter Messages Like This کلیک کنید.

Filter Messages Like This

همچنین میتوان از فلش رو به پایین در کنار Search box استفاده کرد.

ایمیل شخصی که قرار است فیلتر شود را در From وارد کرده و مطابق شکل بر روی Create Filter With This Search کلیک کنید.

Create Filter With This Search

در لیست باز شده خواهید دید که میتوانیم عملیات مختلفی را برای ارسال کننده ایمیل تنظیم کنید.شما میتوانید آن را بایگانی یا حذف کنید یا ایمیل های دریافتی از این مبدا را در junk folder قرار دهید. برای اینکه بتوانیم حالت بلاک را برای ایمیل فوق مشخص کنیم باید تیک گزینه های Mark as read و Delete it را بزنید. در نهایت بر روی Create filter کلیک کنید.

Create filter

پس از کلیک بر روی Create filter شما میتوانید با رفتن به قسمت Settings و سپس Filters and blocked message این فیلتر را ویرایش یا حذف کنید.

Filters and blocked message



بلاک کردن ایمیل از طریق اپلیکیشن Gmail 

چنانچه شما از اپلیکیشن Gmail در گوشی اندرویدی یا ios استفاده میکنید روش مسدود سازی آدرس ایمیل کمی متفاوت است. برای اینکار باید در ابتدا وارد برنامه gmail خود شوید. ایمیلی که قصد دارید فرستنده آن را مسدود کنید را باز کنید.

در صفحه باز شده از ایمیل در کنار دکمه Replay بر روی علامت سه نقطه ضربه زده تا لیستی برای ما باز شود. در لیست باز شده بر روی عبارت Block ضربه بزنید.

بلاک کردن ایمیل در Gmail در گوشی

پس از اینکه ایمیلی از طرف این آدرس برای شما ارسال شد ، آن ایمیل به طور خودکار وارد پوشه هرزنامه spam خواهد رفت.


مقالات زیر را برای مطالعه پیشنهاد میکنیم :



0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza