3 روش برای یافتن رمزهای ذخیره شده وای فای در ویندوز

1397/5/14 10:34

زمانی که برای اولین بار به یک شبکه وای فای متصل میشوید ویندوز رمز وای فای را ذخیره کرده تا در دفعات بعدی ، لپ تاپ یا سیستم شما به طور خودکار و بدون درخواست مجدد رمز به وای فای متصل شود.
گاهی اوقات به دلایل مختلفی بدنبال رمز عبور ذخیره شده وای فای هستیم که به طور عادی امکان نمایش آن در لیست شبکه ها وجود ندارد.
ما در این مقاله 3 روش برای مشاهده رمزهای ذخیره شده وای فای را در ویندوز 10 توضیح خواهیم داد (البته این سه روش مختص ویندوز 10 نبوده و ممکن است در ویندوز 8 و 7 هم جواب بدهد)



روش اول) مشاهده رمزعبور از طریق وای فای فعال

برای اینکار از صفحه کلید خود دکمه های win+R را همزمان فشار داده تا پنجره run بازش شود. عبارت ncpa.cpl را تایپ و دکمه اینتر را فشار دهید.

 ncpa.cpl

بر روی شبکه وای فای راست کلیک کرده و گزینه status را انتخاب کنید.

شبکه وای فای راست کلیک کرده و گزینه status را انتخاب کنید.

مطابق شکل زیر بر روی Wireless Properties کلیک کنید.

Wireless Properties

وارد تب Security شده و تیک Show characters را فعال کنید.در قسمت Network security key رمز وای فای را مشاهده خواهید کرد.

Network security key نمایش رمز


روش دوم) مشاهده رمز عبور وای فای از طریق خط فرمان

در ویندوز 10 بر روی استارت راست کلیک کرده و گزینه Windows PowerShell را انتخاب کنید.همچنین میتوانید در جستجو استارت عبارت Windows PowerShell را تایپ کرده و اجرا کنید.

Windows PowerShell در ویندوز 10

پس از باز شدن پنجره خط زیر را کپی کرده و در خط فرمان پیست کنید. با زدن دکمه اینتر تمامی شبکه های وای فای با رمز نمایش داده میشود.

(netsh wlan show profiles) | Select-String “\:(.+)$” | %{$name=$_.Matches.Groups[1].Value.Trim(); $_} | %{(netsh wlan show profile name=”$name” key=clear)} | Select-String “Key Content\W+\:(.+)$” | %{$pass=$_.Matches.Groups[1].Value.Trim(); $_} | %{[PSCustomObject]@{ PROFILE_NAME=$name;PASSWORD=$pass }} | Format-Table -AutoSize 

مشاهده رمز عبور وای فای از طریق خط فرمان


روش سوم) مشاهده رمز وای فای ذخیره شده با استفاده از WirelessKeyView

نرم افزار WirelessKeyView میتوانید تمامی شبکه هایی که قبلا به آنها اتصال داشته اید را همراه با رمز عبور به شما نمایش دهد.

WirelessKeyView یک ابزار رایگان و قابل حمل است که توسط شرکت NiroSoft ساخته شده است، این ابزار میتواند کلیه رمز های وای فای ذخیره شده با امنیت  WEP / WPA (WEP / WPA) را بازیابی و نمایش دهد.این برنامه در ویندوز 7،8 و 10 قابل اجرا و استفاده است.

همانطور که در شکل زیر میبینید رمز های ذخیره شده سه شبکه در ستون Key (Ascii) نمایش داده شده است.

برنامهWirelessKeyView

WirelessKeyView دانلود برنامه



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin