6 روش برای حل مشکل روشن نشدن گوشی اندروید

4 سال پیش

با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و پیامرسان درک اینکه بخواهیم چندین ساعت بدون اطلاع از دنیای مجازی اطراف خود باشیم بسیار سخت و دردناک است مخصوصا اینکه گوشی شما ناگهان خاموش شده باشد و هرچه قدر تلاش میکنید روشن نشود.
آنچه در این مقاله خواهید خواند تشخصیص گوشی اندرویدی به ظاهر خراب است تا ببینیم آیا میتوانیم خودمان مشکل گوشی را حل کنیم یا باید آنرا نزد یک تعمیرکار حرفه ای ببریم.


1) گوشی خود را شارژ کنید

گوشی خود را شارژ کنید

ممکن است در نگاه اول راه حل مسخره ای به نظر برسد اما در خیلی از موارد کاربران گوشی خود را شارژ نکرده اند و باتری آنها خالی است.
فقط کافی است که گوشی خود را به شارژر متصل کنید و بررسی کنید که گوشی به درستی شارژ میشود یا خیر؟
علاوه بر این ، چراغ نشانه گر شارژ گوشی را هم بررسی کنید.


2) علائم خسارت به گوشی

یکی از دلایل روشن نشدن ناگهانی گوشی اتفاق های مختلف بر روی گوشی است ، به یاد بیاورید که آیا به گوشی شما ضربه ای خورده است ، روی آن آب ریخته شده است ، به آن فشار آمده است و...
در بسیاری از موارد مشکلات سخت افزاری به گوشی میتواند باعث روشن نشدن گشیو شما شود.
گوشی خود را از نظر نشانه های خرابی مانند ضربه ، ترک شیشه ، برآمدگی در بدنه آن به خوبی بررسی کنید در صورتی که موردی را دیدید ممکن است به همان دلیل گوشی شما روشن نشده باشد.
معمولا زمانهایی که این مشکل رخ میدهد و گوشی شما روشن و صحیح کار میکند باید بدانید که به تدریج گشوی شما رو به خرابی (سیاه شدن) خواهد رفت.


3) باتری را بررسی کنید

باتری را بررسی کنید

برخی از اوقات مشکل از شارژ نداشتن گوشی نیست بلکه باید باتری گوشی را بررسی کنید. اگر باتری شما از نوع قابل جدا شدن نیست دکمه پاور را به مدت سی ثانیه نگه دارید تا گوشی خاموش شود.
اگر باتری قابل خارج شدن است آن را بیرون آورده و بررسی کنید که برآمدگی در آن نباشد، سپس باتری را خارج کرده و پس از چند ثانیه مجدد آن را درون گوشی خود قرار دهید.


4) با گوشی خود تماس بگیرید

 با گوشی خود تماس بگیرید

از یک تلفن دیگر با گوشی خود تماس بگیرید. اگر گوشی شما زنگ خورد اما صفحه سیاه بود به این معناست که مشکل فقط از صفحه نمایش شما است نه کُل گوشی.
اگر به هیچ وجه گوشی شما زنگ نخورد ، به این معنی است که مشکلی سخت افزاری دارید.


5) گوشی را به رایانه متصل کنید

گوشی را به رایانه متصل کنید

اگر گوشی شما به حرکات لمسی شما پاسخ نمیدهد سعی کنید که گوشی را از طریق رایانه مجبور به پاسخگویی کنید. گوشی را توسط کابل USB به رایانه مصتل کنید و منتظر بمانید تا با رایانه همگام سازی شود.
سعی کنید که گوشی را از طریق رایانه شارژ کنید و با نگه داشتن دکمه خاموش و روشن در فواصل زمانی 15 دقیقه ای دستگاه خود را مجدد راه اندازی کنید و بررسی کنید که گوشی به شما پاسخ میدهد یا خیر؟.


6) فلش گوشی

فلش گوشی

در صورت عدم موفقیت در روش های قبلی ، باید از حالت بازیابی استفاده کنید. با انجام حالت بازیابی یا Recovery Mode تمام اطلاعات ، تصاویر ، اسناد ، برنامه ها و... از روی گوشی شما پاک خواهند شد.
قبلا در مقاله ای جداگانه چگونگی فلش Wipe یا همان Recovery Mode آموزش داده شده است که میتوانید از اینجا مطالعه کنید.

نتیجه گیری

اگر تلفن همراه شما کماکان خاموش است و روشن نمیشود ، احتمالا آسیب جدی به گوشی وارد شده است باید آنرا نزد یک تعمیرکار متخصص ببرید.

همچنین قبلا در مقاله ای دیگر دلایل روشن نشدن گوشی را از زاویه ای دیگر بررسی کرده ایم که میتوانید از اینجا مطالعه کنید.

0
کــارمـا :
32
گروه فناوری فرا اندیشان نصف جهان... عاملیت فروش نرم افزارهای حسابداری در اصفهان
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
fara_andishan