معرفی 10 ترفند فونت و قالب بندی متون در واتساپ

4 سال پیش

همانطور که میدانید واتساپ از تماس های صوتی و تصویری پشتیبانی میکند ولی در همیشه ارسال و دریافت پیام های متنی پرکاربرد تر از سایر موارد است.
معمولا اکثرا مایل به ارسال پیام هستند و قالب بندی زیبای متن میتواند در بهتر خوانده شدن این پیام ها کمک کننده باشد.
در این پست میخواهیم ترفندهایی را برای قالب بندی متون موجود در واتساپ معرفی کنیم ، به طور مثال چگونگی توپر کردن، کج کردن و... را آموزش خواهیم داد.


1) توپُر کردن متن

واتساپ دارای یک ویژگی داخلی است که به شما اجازه میدهد تا متون خود را Bold یا توپر کنید.
برای این کار کافی است قبل و بعد از کلمه خود (*) اضافه کنید. به عنوان مثال در متن فوق یعنی Android is better than IOS بین کلمه better دو ستاره بگذارید ، ملاحظه میکنید متن توپر شده است در واقع متن را به شکل Android id *better* than IOS باید نوشت.


2) کج کردن متن

به همین تریتب اگر میخواهید تا متون خود را کج یا italic کنید باید از روشی دیگر استفاده کنید. کج کردن متن معمولا برای متون مهم کاربرد دارد.
برای این کار قبل و بعد از متن از آندرلاین (_) اضافه کنید به عنوان مثال در پیام زیر برای کج کردن کلمه careful متن را به صورت Be _careful_ what you wish for استفاده کنید.


3) متن خط خورده

بعض از اوقات شما میخواهید متنی را بر روی آن خط بکشید مانند برخی از موارد که بر روی یک قیمت خط کشیده میشود که یعنی مبلغ مورد تایید نیست.
بریا همین کار در قبل و بعد از متن مورد نظر از کاراکتر (~) استفاده کند ، در متن تصور فوق ما قبل و بعد از Facebook از کاراکتر ~ استفاده کرد.


4) تغییر فونت

به غیر از فونت استاندارد موجود در واتساپ شما میتوانید از یک فونت دیگر به نام Monospace استفاده کنید. برای این کار باید قبل و بعد از کلمه سه تک کوتیشن ('''") بگذارید.


5) با استفاده از گزینه های موجود در واتساپ قالب متون را تغییر دهید

به جای اینکه از میانبر ها استفاده کنید شما میتوانید از تظیمات داخلی واتساپ اقدام به این کار کنید.
در گوشی اندروید بر روی پیام خود دوبار ضربه بزنید و تا حالت انتخاب فعال شود ، پس از آن مشاهده میکنید بالونی بالای آن ظاهر میشود بر روی سه نقطه ضربه بزنید تا سایر گزینه ها را مشاهده کنید  ، در گوشی آیفون بر روی متن دوبار ضربه بزنید و گزینه ای که BIU است را انتخاب کنید.
پس از این کار قالب های bold ، italic ، strikethrough و monospace را میتوانید انتخاب کنید.


6) در متن خود ترکیبی از قالب بندی ها استفاده کنید

اگر از تنظیمات داخلی یا کاراکترهای خاصی برای قالب بندی استفاده میکنید میتوانید از مجموعه ای از آنها استفاده کنید به این معنی که میتوانید در یک متن همان را توپر ، خط کج دار یا از یک فونت دیگر اسفاده کنید.
برای این کار از کاراکتریهای خاص استفاده کنید ، فقط باید به این نکته توجه کنید که اگر کاراکتری را باز میکنید آنرا حتما ببندید.
به طور مثال برای توپر و خط کج دار و متن خط خورده باید به شکل *~_disney_~* اقدام کنید.
همچنین میتوانید یک متن را انتخاب و توسط بالون باز شده قالب های مختلف را هر بار انتخاب کنید.


7) اندازه فونت ها را تغییر دهید

آیا اندازه متون (کوچی یا بزرگی) شما برای شما مناسب نیست؟ خوشبختانه شما میتوانید اندازه متون را در واتساپ تغییر دهید.
واتساپ دارای یک قابلیتی برای تغیر فونت است که فقط در گوشی های اندرویدی موجود است.
برای این کار مراحل زیر را انجام دهید :
مرحله 1 : در گوشی اندروید خود واتساپ را باز کرده و بر روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید 

سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.

مرحله 2 : به Chats بروید.

سپس گزینه Font size را انتخاب کنید.

شما میتوانید گزینه های مختلف small ، medium و large را انتخاب کنید.


8) ارسال پیام های رنگی

ترفند دیکری که مخصوص گوشی های اندرویدی است امکان تغییر رنگ متن را به شما میدهد ، با این حال واتساپ به طور رسمی از این ویژگی پشتیبانی نمیکند.
شما به کمک یک برنامه کاربردی به نام BlueWords میتوانید متن خود را به رنگ آبی تغییر دهید.
برنامه BlueWords را از اینجا دانلود و نصب کنید سپس متنی که میخواهید آن را رنگی کنید را تایپ کنید ، بر روی گزینه Blue ضربه بزنید و پیام را لمس کنید تا بتوانید آنرا کپی کنید. به واتساپ برگردید و متن کپی شده را past کنید.


9) استفاده از فونت های دیگر

در حالیکه شما در واتساپ میتوانستید از فونت Monospace استفاده کنید شما از یک برنامه کاربردی دیگر برای تغیر فونت نیز استفاده کنید ، برنامه های زیادی برای این کار وجود دارند فقط کافی است متن را وارد کرده و نوع فونت را انتخاب و کپی کنید سپس در واتساپ آن را پیست کنید.

بر خلاف اینستاگرام که چندین فونت را برای نوشتن در استوری ها را ارائه میکند ، ولی واتساپ به این خوبی قابلت ندارد. ولی به هر حال تنها راه شما استفاده از سایر برنامه های کاربردی در این زمینه است.


10) با کمک ایموجی ها متون را تایپ کنید

جالب است بدانید شما میتوانید با کمک ایموجی ها متون را تایپ کنید یعنی اینکه متون شما شامل یک استیکر خاص باشد.
شما باید از یک برنامه کاربردی در اندروید استفاده کنید که نام آن Emoji Letter Maker است ، شما میتواند متنی را وارد و یک استیکر را انتخاب کنید.
به تصویر زیر دقت کنید :

1
کــارمـا :
32
....
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
momodj