آموزش استفاده از ویژگی Standby Apps برای افزایش طول عمر باتری در اندروید

با توجه به اینکه همه ما به ندرت گوشی های خود را خاموش میکنیم باتری های تلفن همراه با مشکلات عدیده ای روبرو میشوند. امروزه انجام عمل تماس در گوشی یک امر عادی است و بیشتر وقت کاربران صرف استفاده از اپلیکیشن های نصب شده بر گوشی ، انجام بازی و گشت و گذار در اینترنت میشود.

هرچه از برنامه های سنگین تر استفاده کنید شارژ باتری بیشتری مصرف میشود و این بیشتر زمانی خود نمایی میکند که شما دسترسی به شارژر یا منبع برقی نداشته باشید. ویژگی Standby Apps یا "برنامه های آماده به کار" که به آن App Standby Buckets نیز گفته میشود برای محدود کردن استفاده از برنامه ها در گوشی مورد استفاده قرار میگیرند که میتوان آنها را در 5 حالت مختلف دسته بندی کرد.

ویژگی Standby Apps

Active : برنامه هایی که بیشترین استفاده در روز را از آنها دارید. اینها برنامه هایی هستند که بیشترین مصرف باتری ، و پردزانده را دارند. محدودیت ها در این برنامه ها مطابق تنظیمات پیشفرض خود هستند.

Working Set : برنامه هایی که مکرر مورد استفاده قرار نمیگیرند اما به طور منظم و هر از چند گاهی معمولا مورد استفاده قرار میگیرند. در این حالت محدودیت های متوسط اعمال میشود.

Frequent : برنامه هایی که به ندرت مورد استفاده قرار میگیرند و نسبت به گزینه های بالا محدودیت بیشتری دارند.

Rare : برنامه هایی که در گوشی شما نصب هستند و به کلی کار با آنها فراموش میشود ، اتصال اینگونه برنامه ها به اینترنت ، ایجاد زنگ هشدار و دریافت پیام های FCM از بلوتوث و... محدودیت هایی است که در این حالت اعمال خواهد شد.

Never : برنامه هایی که هرگز از آنها استفاده نمیکنید. شمابرنامه هایی را بر روی گوشی خود دارید که از آنها استفاده نمیکنید و در پس زمینه گوشی شما هم فعالیتی ندارند. برنامه هایی که در این حالت فعال میشوند دارای شدیدترین محدودیت ها هستند.


استفاده از ویژگی Standby Apps و محدود کردن برنامه در اندروید

در اینجا مراحل استفاده از ویژگی Standby Apps را برای بکارگیری دسته بندی های بالا معرفی خواهیم کرد :
1. به Settings بروید.

Settings

2. بر روی About Phone ضربه بزنید.

About Phone

3. گزینه Build را پیدا کنید و بر روی آن هفت بار ضربه بزنید.

Build

Build

4. در تنظیمات وارد Developer options شوید و به پایین اسکرول کنید تا گزینه Standby Apps را پیدا کنید بر روی آن ضربه بزنید.

Developer options - Standby Apps

5. لیستی از تمام برنامه هایی که در حال حاضر بر روی گوشی شما نصب هستند را مشاهده خواهید کرد. بر روی برنامه ضربه بزنید تا حالت های مختلف را مشاهده کنید. با توجه به توضیحات هر حالت که در ابتدای پست گفته شد گزینه ای را انتخاب کنید.

Standby Apps

6. برای هر برنامه که میخواهید محدود کنید اینکار را تکرار کنید.

نتیجه گیری

به کمک این ویژگی شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که برنامه ها را برای استفاده از منابع مختلف مانند باتری و.. کنترل کنید.
در صورتی که سوال یا مشکلی در مورد این مبحث داشتید آنرا از طریق نظرات همین پست به اطلاع برسانید.

1
کــارمـا :
417
دختری از جنس پاییز ... :) کافی نت دار
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
zeynabwoo