معرفی 5 سایت و ابزار آنلاین برای تغییر انواع فرمت (پسوند) به یکدیگر

4 سال پیش

دانستن اینکه فایل های مختلف چه فرمت هایی دارند و هر فرمت معرف چه فایلی است میتواند بسیار ارزشمند و مفید باشد ، ممکن است شما یک فایل با فرمتی خاص را دریافت کرده باشید که برنامه ای برای باز کردن آن در اختیار نداشته باشید.
یکی از اقدامات مهم در فرمت ها تبدیل آنها است ، دلایل متفاوتی میتواند توسط کاربران برای تبدیل و تغییر فرمت انجام گیرد ، به هر حال من در این پست قصد دارم تا 5 سایت مناسب برای تبدیل آنلاین فرمت های مختلف به یکدیگر را معرفی کنم.

چگونه از فرمت یک فایل مطلع شویم؟

در ویندوز برای اینکه از نوع فرمت یک فایل مطلع شوید روش های زیادی وجود دارد ولی یکی از ساده ترین آنها این است که بر روی فایل راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس در تب General و قسمت Type of file میتوانید فرمت فایل را مشاهده کنید.


1) Convert.Files

Convert.files یک تبدیل کننده فرمت رایگان است که به شما این امکان را میدهد تا فرمت های مختلفی را به یکدیگر تبدیل کنید، فایل را میتوانید از طریق رایانه آپلود کنید یا اینکه یک آدرس URL به سایت بدهید.
اولین قسمت Choose a local file برای انتخاب فایل از رایانه شما است ، بر روی دکمه Browse کلیک کنید و فایل خود را انتخاب کنید.

Convert.Files

با فعال کردن or download it from میتوانید URL مورد نظر از فایل را در کادر روبروی آن وارد کنید.

Convert.Files

در قسمت Input format باید فرمت مبدا فایل خود را انتخاب کنید ، در این لیست انواع فرمت های مختلف را مشاهده خواهید کرد که در دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی شده اند.

Convert.Files

در روبرو آن لیست کشویی Output format را مشادهه خواهید کرد که با توجه به نوع فرمت فایل مبدا که انتخاب کرده اید لیست خواهد شد ، در اینجا باید فرمت خروجی که قصد تبدیل به آن را دارید انتخاب شود.

Convert.Files

برای شروع تبدیل بر روی دکمه Convert کلیک کنید ، همچنین برای ارسال فایل به ایمیل میتوانید تیک گزینه Send a download link to my email (optional) را فعال کنید.

Convert.Files

در قسمت FREQUENTLY ASKED QUESTIONS شما میتوانید سوالات مختلف تبدیل فرمت را مشاهده کنید که به آنها پاسخ داده شده است.


2) CloudConvert

CloudConvert

بر خلاف ابزار قبلی که معرفی کردیم ، در سایت CloudConvert میتوانید فایل مبدا خود برای تبدیل از منابع بیشتری مانند گوگل درایو ، دراپ باکس ، OneDrive ، URL و یا رایانه خود انتخاب کنید.

CloudConvert

در این ابزار آنلاین شما قادر هستید تا حجم 1 گیگابایت برای هر فایل را جهت تبدیل انتخاب کنید.
CloudConvert ممکن است دارای فرمت های خروجی متنوعی نباشد اما محبوبترین ها را ارائه میکند (لازم بذکر است که تعداد 218 فرمت برای تبدیل هم بسیار مناسب است) ، CloudConvert دارای یک رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده است که میتواند تجربه تغییر فرمت ها را به صورت لذت بخشی به شما ارائه دهد.


3) online-convert

یکی دیگر از سایت های محبوب برای تبدیل انواع فرمت ها online-convert است ، زمانی که وارد این سایت میشوید میتوانید انواع دسته بندی فرمت های مختلف را مشاهده کنید ، به طور مثال با کلیک بر روی لیست کشویی قسمت Image Converter میتوانید انواع فرمت های تصویری برای تبدیل را مشاهده کنید ، در اینجا نوع فایل خروجی خود را انتخاب کنید و بر روی Go کلیک کنید.

online-convert

در صفحه بعدی با کلیک بر روی کادر سبز میتوانید فایل را از رایانه خود آپلود کنید.
در قسمت زیرین Optional settings را مشاهده خواهید کرد که میتوانید انواع تنظیمات برای فایل خروجی را مشاهده کنید ، همچنین به کمک قسمت Save settings قادر هستید تا تنظیمات خروجی گرفتن را انجام دهید.

online-convert


4) freefileconvert

یکی دیگر از سایت ها freefileconvert است که شما در سه مرحله میتوانید فایل خود را تبدیل کنید.
در قسمت Input file فایل خود را انتخاب کنید سپس در قسمت Output format نوع فرمت خروجی را مشخص کرده و در نهیات بر روی Convert کلیک کنید.

freefileconvert

این ابزار از 8372 (تا زمان نوشتن این پست) فرمت برای تبدیل پشتیبانی میکند.


5) Small PDF

Small PDF

اگر شما با فایل های PDF سر و کار دارید ابزار آنلاین Small PDF میتواند به شما برای تبدیل فرمت PDF به سایر فرمت ها کمک کننده باشد ، همچنین این ابزار به شما این امکان را میدهد تا کارهایی مختلفی مانند خروجی گرفتن از یک صفحه PDF ، ترکیب دو فایل پی دی اف ، تبدیل فرمت های مختلف مانند JPEG ، فایل Word ، فایل پاورپوینت ، فایل اکسل و بلعکس را انجام دهید.
با تبدیل یک فایل PDF به یک فایل PDF دیگر میتوانید عمل فشرده سازی را نیز انجام دهید.

0
کــارمـا :
35
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
fatemehnabi