ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

TikTok (تیک توک) چیست؟ مقایسه اینستاگرام و TikTok

4 سال پیش

امروزه بسیاری از رسانه های شبکه اجتماعی جدیدی ظاهر میشود اما همه آنها فرصتی برای محبوبیت و بزرگ شدن ندارند. اینستاگرام این کار را به خوبی انجام داد و کاربران زیادی را از سرتاسر جهان به سرعت دریافت کرد و رشدی بسیار سریعتر از توییتر داشت که قبل از اینستاگرام کاربران زیادی از آن استفاده میکردند.
پس از اینستاگرام TikTok یک شبکه اجتماعی جدیدی است که رشد و محبوبیت بسیار زیادتری نسبت به اینستاگرام را پیدا کرده است که با مقایسه دانلود این برنامه میتوان به رشد سریع آن پی برد.
با تبدیل شدن TikTok به یک اپلیکیشن محبوب بسیاری از افراد در حال مقایسه این دو برنامه هستند تا اینستاگرام و TikTok را بهتر بشناسند تا انتخاب کنند از کدامیک استفاده کنند.
شما مطمئنا بسیاری از جوانان را دیده اید که وقت زیادی را در گوشی صرف میکننند ممکن است TikTok یکی از برنامه هایی باشد که وقت خود را در آن صرف میکنند.


TikTok

TikTok یا تیک توک یک برنامه جدید است که به تازگی با قابلیت دابسمش بین کاربران محبوب شده است.
TikTok که در چین به عنوان Douyin شناخته میشود یک مکان برای اشتراک گذاری و ساخت ویدئو ها بر روی آهنگ های دیگر است.
در ژوئن سال 2018 ، TikTok اعلام کرد که به 500 میلیون کاربر فعال ماهانه در 150 کشور جهان رسیده است ، این اولین برنامه بعد از Wechat است که در مدت زمان کوتاهی در مردم محبوبیت پیدا کرده است.
TikTok متناسب با تمامی سنین است ، شما ویدئوهایی مانند کمدی ، رقص ، حیوانات ، ورزشی ، غذا و خوراکی و... را میتوانید در این برنامه مشاهده کنید اما طبق آمار بیشتر کاربران TikTok اکثرا بزرگسالان ، نوجوانان و کسانی هستند که در هنگام رقص یا آواز خواندن از خود فیلم میگیرند.
آمار نشان میدهد که 8.2 میلیون کاربر TikTok دختر و زنها هستند و 6.1 میلیون آنها نیز آقایان هستند.

میزان استفاده کاربران بر اساس سن درتیک توک - مارس 2019

ویدئوهای TikTok میتواند تا 15 ثانیه با چندین جلوه ، فیلتر و برچسب های مختلف ضبط شوند ، TikTok در داشتن گزینه کپشن به اینستاگرام شباهت دارد اما محدود به 100 کاراکتر است.
بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور کاربران خودر را تشویق میکنند تا در TikTok فعالیت کنند مانند Sssniperwolf گیمر مشهور در اینستاگرام که فالوئرهای خود را دعوت به مشاهده ویدئوها در TikTok میکند.

آیا از خبرهای تکان دهنده در مورد TikTok مطلع هستید؟

در سپتامبر سال 2018 ، Sensor Tower (یک سرویس کمک کننده به توسعه دهندگان برای رشد است) اظهار داشت که TikTok از سایر شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب ، اینستاگرام ، فیسبوک و اسنپ چت پیشی گرفته است.
در 30 اکتبر کسانی که TikTok را برای اولین بار نصب کرده اند به 42.4 درصد رسیده است.

حالا حدس بزنید کدام برنامه در سال 2018 بیشترین دانلود از اپ استورها را داشته است؟

دقیقا TikTok است که در سال 2018 به تعداد 660 میلیون بار دانلود شده است و محبوبترین برنامه در اپ استور و گوگل پلی نسبت به سایر برنامه ها مانند اینستاگرام ، فیسبوک و یوتیوب است.

میزان دانلود برنامه TikTokدر اپ استور نسبت به سایر شبکه های اجتماعی دیگر

مارک زاکمبرگ رییس شرکت فیسبوک و مالک اینستاگرام از رشد و محبوبیت TikTok بسیار میترسد برای همین است که سعی در محبوب کردن بیشتر اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت های مختلف به آن دارد.

اکنون بیایید به برخی از سوالات در مورد TikTok پاسخ دهیم قبل از اینکه ذهن شما را درگیر کند؟

هشتگ ها در برنامه TikTok به شکل هستند؟

هشتگ ها در برنامه TikTok به شکل هستند؟

هشتگ ها همانند اینستاگرام در TikTok دارای محبوبیت هستند . نقش مهمی در برنامه ایفا میکنند همچنین میتوانند باعث گرفتن لایک های بیشتر شوند.
به اشتراک گذاشتن ویدئوها در TikTok بدون استفاده از هشتگ اشتباه بزرگی است ، استفاده از هشتگ های معروف به ویدئو شما کمک میکتند تا ویدئوهای شما بیشتر دیده شود و باعث افزایش تعداد فالوئرهای شما خواهد شد.
در اینجا لیستی از هشتگ های محبوب در اینستاگرام و TikTok را مشاهده میکنید :

#mytiktokstory
#TikTok
#Instagram
#bodyslide
#10secondchallenge
#desifood
#shoppingfun
#lipcolourchallenge
#desibride
#randomface
#tiktoksportsmela
#ttfitness
#gain50kg
#gentlemen
#bohathard
#dancemasti
#loveme
#cute
#fun
#music
#happy
#fashion
#lol
#summer
#life
#friends
#beauty
#amazing
#beach
#fitness
#beautiful
#pretty
#sky
#sunset
#makeup
#inspiration
#holiday
#fashion
#travel
#model
#gym
#cool
#desig
#party
#christmas
#goodmorning
#workout
#handmade

هشتگ برای ویدئمهای کمدی در TikTok :

#comedytrend
#comedy
#comedian
#musically
#funny
#funnydialogue
#funnyvines
#kapilcomedy
#viralcomedy
#bestcomedy
#newfun
#prank
#comedyvines
#dance

همچنین باید توجه داشته باشید که برخی از هشتگ ها در یک محدودیت زمانی محبوب هستند و پس از آن به فراموشی سپرده خواهند شد ، مانند هشتگ های مربوط به چالش های مختلف.
برخی از هشتگ ها مانند #bottle_cap ، #bottle_cap_challenge ، #challenge_2019 #bottle_challenge ، #FaraKicksChallenge زمانی محبوبیت زیادی  داشتند اما الان اینگونه نیست.

چگونه میتوان هشتگ های جدید برای اینستاگرام و TikTok پیدا کرد؟

از سایر افراد پر طرفدار در TikTok بیاموزید که از چه هشتگ هایی استفاده میکنند.
مخاطبین خود را بشناسید.
از ابزار هشتگ استفاده کنید.
اگر به عنوان یک کسب و کار فعالیت میکنید ، رقبا خود را بشناسید.

نکاتی درباره استفاده از هشتگ در اینستارگام و TikTok :

در حالی که هشتگ در شبکه های اجتماعی حائز اهمیت هستند ، باید مراقب باشید که بیش از حد از هشتگ ها استفاده نکنید ، زیرا به عنوان اسپم شناخته خواهید شد.

آیا درآمد TikTok همانند اینستاگرام است؟

اینستاگرام و TikTok مدل های درآمدی متفاوتی دارند ، درآمد اینستاگرام مبتنی بر تبلیغات است که بر اساس سن کاربران ، مکان ، علایق و ... در فید اینستاگرام و استوری ها نمایش داده میشود.
اگر شما یک کاربر TikTok هستید ممکن است متوجه شده باشید که هیچ تبلیغی در TikTok  وجود ندارد ، به نظر من شاید دلیل اصلی محبوبیت تیک توک در جهان هم همین باشد. با دیدن تبلیغات در همه جا در شبکه های اجتماعی ، برنامه ها ، سایت ها ، خیابان و... بلاخره انسان خسته میشود و بدنبال مکانی است که هیچ تبلیغی در آن نباشد.
درآمد TikTok مبتنی بر خرید درون برنامه ای کاربران است. در اکتبر 2018 ، تیک توک تنها با یک ماه خرید درون برنامه ای 3.5 میلیون دلار کسب درآمد کرد.

اگر به دانستن برخی از آمارها در مورد تیک توک علاقمند هستید در زیر چند مورد از آنها را آمده کرده ایم :

  • تیک توک در سال 2018 بیش از 660 میلیون بار دانلود شده است.
  • تیک توک در اندروید محبوبتر از ios است.
  • بیش از 500 میلیون نفر در جهان ماهانه از تیک توک استفاده میکنند.
  • 26.5 میلیون نفر از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه متعلق به کشور آمریکا هستند.
  • 43 درصد کل کاربران تیک توک هندی هستند.
  • 66 درصد از کاربران تیک توک کمتر از 30 سال سن دارند.
  • کاربران معمولا روزانه حدود 52 دقیقه در برنامه حضور دارند.
  • خریدهای درون برنامه ای نسبت به سال گذشته در حال رشد به مقدار 275 درصد هستند.
  • 29 درصد از کاربارن بطور روزانه از برنامه تیک توک استفاده میکنند.

اینستاگرام

شاید متوجه شده باشید که اینستاگرام یک بستر اشتراک گذاری عکس و فیلم است اما تیک توک برای ایجاد و اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه استفاده میشود. در اینستاگرام میتوانید بیش از 1 دقیقه ویدئو را در IGTV آپلود کنید ، اما نمیتوانید فیلم های طولانی را در تیک توک آپلود کنید.
همچنین میتوانید استوری هایی را به مدت 24 ساعت در اینستاگرام ارسال کنید.
اینستاگرام در ابتدا بخاطر فیلترهای جذاب تصاویر و فیدهای خود مشهور شد سپس با بروزرسانی های بعدی دایرکت ، IGTV ، استروی و... را برای افزایش محبوبیت ارائه کرد.
با مقایسه سنی کاربران تیک توک و اینستاگرام متوجه شدیم که تیک توک متعلق به نسل Z هستند (دهه هشتادی‌ های میلادی که با نام‌های نسل زد و نسل اینترنت نیز شناخته می‌شود) و بیشتر کاربارن اینستاگرام متعلق به نسل Y (این نسل در جایی در اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دهه شصت تا آغاز دهه هشتاد است) هستند ، هچنین بیشتر کاربران تیک توک و اینستاگرام خانم ها هستند.

رتبه بندی بیشترین دانلود برنامه ها  (غیر از بازی ها) در سال 2018

کاربران در اینستاگرام و تیک توک به چه اندازه وقت میگذارند؟

ضبط ویدئو و تماشای آنها در تیک توک به طور روزانه حدود 52 دقیقه است و این زمان در اینستاگرام 1 دقیقه بیشتر است.

در مجموع

به نظرم تیک توک اگر همچنان در حال رشد باشد ، از محبوبیت بیشتری در مقایسه با اینستاگرام برخوردار خواهد شد ، فقط باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی برای اینستاگرام و تیک توک در آینده رخ خواهد داد.

0
کــارمـا :
59
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hanie