معرفی 3 روش بک آپ (پشتیبان) گیری از گوشی اندروید در رایانه

4 سال پیش

اگر گوشی اندرویدی دارید و فایل های مهمی در گوشی خود دارید بسیار مهم است که چگونگی بک آپ گیری از آنها را بدانید. مطمئنا تهیه پشتیبان از اطلاعات در فضای ابری مانند Google Drive کاری آسان است اما هنوز بهترین روش گرفتن بک آپ بر روی رایانه است.


نحوه تهیه پشتیبان از گوشی اندروید از طریق کابل USB یا وای فای

اگر فقط نگران عکس ها ، فیلم ها و سایر فایلهای موجود در گوشی خود هستید انتقال آنها به رایانه از طریق کابل USB ساده ترین روش است. زیرا به هیچ برنامه ای برای انتقال احتیاج ندارید و تنها چند ثانیه ای برای اتصال باید منتظر بمانید.

یک روش جایگزین برای انتقال فایل ها نصب برنامه Wi-Fi FTP Server بر روی گوشی است. با راه اندازی این برنامه میتوانید از طریق هر مرورگر FTP در رایانه به گوشی خود متصل شوید. با استفاده از هر روشی که دوست دارید میتوانید فایل ها را از طریق اندروید به رایانه خود برای حفظ امنیت انتقال دهید.

1. گوشی اندروید خود را روشن کنید. با استفاده از کابل USB گوشی خود را به رایانه متصل کنید.
2. لازم است که USB debugging را فعال کنید. برای انجام این کار به Settings > Developer option رفته و بر روی USB debugging یا Android debugging ضربه بزنید.

USB debugging

 اگر گزینه Developer option را در تنظیمات مشاهده نمیکنید به Settings > System > About Phone رفته و هفت بار پشت سر هم بر روی گزینه build ضربه بزنید.

3. در قسمت اعلانات گوشی خود دقت کنید اگر گزینه ای مربوط به USB دیدید بر روی آن ضربه بزنید تا گزینه های مختلفی روبرو شما قرار گیرد ، گزینه Transfer files را برای انتقال فایلها انتخاب کنید.

گزینه Transfer files

4. پس از اینکار باید گوشی اندروید خود را مانند یک درایو در This Pc یا Windows File Explorer مشاهده کنید ، وارد آن شوید تا بتوانید کلیه فایل های موجود در گوشی را مشاهده کنید.

گوشی اندروید خود را مانند یک درایو در This Pc یا Windows File Explorer مشاهده کنید

تهیه نسخه پشتیبان به صورت دستی یک راه حل بسیار خوب برای ذخیره و پشتیبان گرفتن از آنهاست ، اما مخاطبین ، پیام ها و... را نمیتوان ذخیره کرد.

5. به پوشه های مورد نظر رفته و فایل های مهم خود را انتخاب کرده و از آنها کپی بگیرید ، سپس به یکی از درایوهای خود (غیر از C که ویندوز بر روی آن نصب است) وارد شده و یک پوشه جدید بسازید.
سعی کنید که نام پوشه توضیحی در مورد بک آپ مانند تاریخ گرفتن بک آپ و... باشد ، وارد پوشه شده و با راست کلیک آن را Past کنید.


نحوه تهیه پشتیبان از گوشی اندروید از طریق Dr.Fone

اگر میخواهید تا از گوشی اندروید خود به طور کامل پشتیبان بگیرید یک روش خوب این است که از برنامه های پشتیبان گیری که بر روی گوشی و رایانه نصب میشوند استفاده کنید.
یکی از بهترین برنامه های پشتیبان گیری Dr.Fone در اندروید است که به شما اجازه میدهد یک نسخه پشتیبان کامل همراه با بازیابی را انجام دهید ، همچنین میتوانید موارد خاص را برای پشتیبان گیری انتخاب کنید.

این کار بدون نیاز به روت بودن گوشی قابل انجام است.

1. Dr.Fone را در رایانه خود دانلود و نصب کنید.
2. هنگامی که Dr.Fone را نصب کردید از شما خواسته میشود که اگر در حال حاضر گوشی خود را به رایانه متصل نکرده اید ، آن را وصل کنید ، و برای فعال کردن USB Debugging مراحل فوق را دنبال کنید.
3. پس از اتصال کابل و مراحل ، پنجره ای را مشاهده میکنید که در آن میتوانید از گوشی اندروید خود پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار بر روی Backup کلیک کنید.

نحوه تهیه پشتیبان از گوشی اندروید از طریق Dr.Fone

4. یا این کار یک پنجره جدید باز میشود که در آن میتوانید قسمت هایی که میخواهید از آنها پشتیبان بگیرید را مشخص کنید ، به طور پیشفرض تمامی گزینه ها فعال هستند اما شما میتوانید این گزینه ها را شخصی سازی کنید.

نحوه تهیه پشتیبان از گوشی اندروید از طریق Dr.Fone

برای تهیه نسخه پشتیبان از برنامه ها ، باید برنامه را خریداری کنید.

5. پس از اتمام این مراحل برای شروع فرایند تهیه پشتیبان Backup را انتخاب کنید ، شما مراحل پشتیبان گیری را مشاهده خواهید کرد.

6. پس از تکمیل نسخه پشتیبان ، میتوانید View Backup History یا Open Backup Location را انتخاب کنید ، با کلیک بر روی View Backup History میتوانید تاریخچه بک آپ های قبلی را مشاهده کنید و با کلیک بر روی Open Backup Location میتوانید محلی که پشتیبان در آن ذخیره شده است را باز کنید.

نحوه تهیه پشتیبان از گوشی اندروید از طریق Dr.Fone

7. هنگامی که قصد بازیابی یک پشتیبان را دارید ، فقط کافیست وارد تاریخچه بک آپ ها شوید ، سپس بر اساس تاریخ بک آپ گیری آن را انتخاب کنید و سایر مراحل را دنبال کنید.

نحوه تهیه پشتیبان از گوشی اندروید از طریق Dr.Fone

8. روند بازیابی با استفاده از Dr.Fone بسیار سریع و ساده خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های خوب Dr.Fone این است که میتوانید ان را با آیتونز ، ایکلاد ، گوگل درایو و ... همگام سازی کنید.



سایر برنامه های پشتیبان گیری از گوشی اندروید

برنامه های دیگری مانند Dr.Fone وجود دارند که به شما امکان پشتیبان گری سریع از گوشی را میدهند.


Syncios Android Backup Manager

این برنامه رایگان به شما این امکان را میدهد تا تمامی قسمت های مختلف گوشی مانند مخاطبین ، برنامه ها ، پیام ها و... را پشتیبان گیری کنید و با اکثر گوشی های اندروید سازگار است.


SyncDroid Android Manager

SyncDroid Android Manager

این برنامه برای همگام سازی اندروید با رایانه کاربرد دارد. شما میتوانید با استفاده از USB یا وای فای از گوشی خود پشتیبان تهیه کنید.


ApowerManager

ApowerManager

رویکرد تهیه پشتیبان در این برنامه کمی متفاوت تر است ، زیرا شما از فایل های موجود در کارت SD خود پشتیبان تهیه میکنید و به این ترتیب شما میتوانید برای گوشی های آیفون نیز از برنامه استفاده کنید.


ROM Manager

ROM Manager

این برنامه اندروید به شما این امکان را میدهد به طور خودکار از Rom گوشی در حافظه کارت SD خود پشتیبان تهیه کنید.


Backup Your Mobile

Backup Your Mobile

این برنامه اندروید به شما این امکان را میدهد از مخاطبین ، پیام ها ، تنظیمات سیستم و حتی لیست تماس ها ، رمزهای ذخیره شده وای فای ، کارت SD پشتیبان گرفته و حتی بازیابی کنید.
یک گزینه دیگر برای تهیه پشتیبان استفاده از فضای ابری مانند Google Drive ،  Dropbox یا OneDrive است.

0
کــارمـا :
30
آموزش های فناوری ایران و جهان
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
micro20