ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

سایز یا اندازه استاندارد برای انتشار استوری اینستاگرام چقدر است؟

4 سال پیش

سایز استاندارد عکس و ویدئو برای استوری کردن در اینستاگرام چه اندازه است؟ چگونه میتوان تصویری با اندازه مناسب را بر روی استور منتشر کرد؟
این سوالاتی است که نه تنها برای استوری مطرح میشود بلکه برای قسمت های مختلف اینستاگرام نیز کاربران بدنبال سایز استاندارد هستند ، ما قبلا در مقاله ای جامع تمامی اندازه های استاندارد و پیشنهادی برای پست (تصویر،ویدئو) ، استوری ، هایلایت ، IGTV ، پروفایل و... را معرفی کرده ایم که از اینجا میتوانید آنرا مطالعه کنید.
اما در این پست قصد داریم تا به طور تخصصی تر اندازه های استاندارد استوری در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم.


اهمیت انتشار استوری با سایز استاندارد

حقیقت این است که اکثر کاربران به سایز تصاویری که در استوری قرار میدهند اهمیت نمیدهند ، با این حال برای کسانی که در بستر اینستاگرام کارهای تجاری انجام میدهند یا میخواهند یک پیج زیبا داشته باشند اهمیت اینکه از چه سایز هایی برای استوری باید استفاده کنند بسیار مهم خواهد بود.
به طور مثال اگر میخواهند که تصویری را در استوری منتشر کنند باید آنرا در فتوشاپ ایجاد کنند که نیاز به دانستن سایز صحیح آن دارند، یا بلعکس بخواهند یک ویدئو کوتاه برای انتشار در استوری ایجاد کنند باید اندازه صحیح ویدئو را بدانند.

چگونه میتوان استوری منتشر کرد؟

1. از دوربین خود برنامه استفاده کنید

اگر شما بخواهید تصویر یا ویدئویی را توسط خود اینستاگرام در استوری ارسال کنید فقط کافی است در زمانی که در فید ایستاگرام هستید انگشت خود را از سمت چپ به راست بکشید تا دوربین ظاهر شود.
با این کار مشاهده خواهید کرد که اینستاگرام به طور صحیح اندازه ای را مشخص کرده است و در این حالت جای نگارانی وجود ندارد.

2. عکس یا ویدئو را از گالری انتخاب کنید

شما میتوانید عکس ها و ویدئوهایی که تا 24 ساعت گذشته در گالری شما ذخیره شده است را برای انتشار در استوری انتخاب کنید ، مگر نه تصاویر یا ویدئوهایی که بیشتر از 24 ساعت گذشته ایجاد شده اند را مشاهده نخواهید کرد.
انتخاب تصاویر یا ویدئوها در گالری با هر اندازه ای قابل انتخاب است اما جالب و تمیز در نمی آید زیرا یک عکس از لحاظ طولی یا عرضی زیاد است ، با این حال اینستاگرام به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تصاویر یا ویدئو را بزرگ ، کوچک یا بچرخانید.
برای انتخاب تصویر یا ویدئو در گالری در همان صفحه ای که میخواهید استوری بگیرید انگشت خود را از سمت پایین به بالا بکشید.

اندازه صحیح استوری اینستاگرام

ابعاد استوری برای تصاویر HD و ویدئوهای با کیفیت بالا ، 1080 پیکسل طول و 1920 پیکسل عرض (نسبعت ابعاد 9:16) است.

اندازه صحیح استوری اینستاگرام

اندازه استوری اینستاگرام بسیار مهم است زیرا اگر استوری آپلود شده شما با بهترین ابعاد مناسب نباشد ، قسمت هایی از آن بریده خواهد شد زیرا در استوری جا نمیشود و قطعا قسمتی خالی خواهد ماند.

اندازه نامناسب استوری اینستاگرام

برای حل این مشکل ، باید نسبت ابعاد 9:16 را برای استوری خود حفظ کنید. پایین آوردن رزولیشن ضمن حفظ نسبت ابعاد در پیکسل (900x1600 یا 720x1280)باعث میشود سرعت بافر استوری شما در گوشی بیننده سریعتر شود با این حال آن را کمتر از 600x1067 کاهش ندهید.

به طور خلاصه ، اندازه استوری اینستاگرام عبارت است از :

  • ابعاد (کیفیت بالا) : 1080x1920 پیکسل
  • نسبعت ابعاد (Aspect Ratio) : 9:16
  • حداقل رزولیشن : 600x1067 پیکسل
  • حداکثر حجم فایل تصویری : 30 مگابایت
  • حداکثر حجم ویدئو : 4 گیگابایت

سایز مناسب برای استوری اینستاگرام

0
کــارمـا :
36
خوشحالم که با سایت امیگو آشنا شدم... لطفا نظارتتون رو در مورد پست هام بگین
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
somaye