روشهای حل خطا could not complete your request در فتوشاپ

4 سال پیش

فتوشاپ یکی از محبوبترین برنامه ها برای ویرایش تصاویر در دنیا است. کاربران دلایل زیادی برای استفاده از فتوشاپ نسبت به سایر برنامه ها و ابزارهای مشابه دارند ، از دلایل مهم این انتخاب میتوانیم به سادگی کار با فتوشاپ و همچنین وجود قابلیت های بی شمار در این برنامه اشاره کنیم، از طرفی برخی از کاربران اطمینان به این برنامه را اولیت اول انتخاب خود قرار میدهند.
در هر صورت این برنامه همیشه رضایت صددرصدی کاربران را فراهم نکرده و با خطاهای زیادی مواجه بوده است. یکی از خطاهایی که کابران فتوشاپ با آن مواجه میشوند خطای Could not complete your request because of a program error است که در مواقعی که کاربر میخواهد فایل را در فتوشاپ باز کند نمایش داده میشود.

خطای Could not complete your request because of a program error

خوشبختانه راه حل های زیادی وجود دارد که با مواجهه با این مشکل میتوانید از آنها برای حل مشکل استفاده کنید.

تصویر در فتوشاپ باز نمیشود؟ این روش ها را امتحان کنید!

1) قفل را باز کنید

برخی از کاربران سیستم عامل مَک گزارش داده اند که پوشه Library folder آنها قفل بوده که با باز کردن آن مشکلشان حل شده است.

 پوشه Library folder

همچنین سعی کنید که قفل نبودن فایل را بررسی کنید :
در سیستم عامل مَک با کلیدهای میابنر Cmd+I مشخصات را باز کرده و گزینه Locked را غیرفعال کنید.
همچنین اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنید بر روی فایل راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید ، سپس بررسی کنید که گزینه Read-only تیک نخورده باشد.

 گزینه Read-only


2) نوع فایل را تغییر دهید

نوع فایل را تغییر دهید

در روش بعدی سعی کنید که فایل تصویر خود را به یک فایل دیگر مانند PNG تغییر دهید، فایل های PNG ممکن است بهتر بتوانند با فتوشاپ کار کنند.
برای تبدیل میتوانید از انواع برنامه های تبدیل تصاویر استفاده کنید ، به طور مثال اگر شما قصد باز کردن فایل SVG دارید و با خطای فوق روبرو میشوید باید برنامه تبدیل فایل SVG به PNG را دانلود کرده و به وسیله آن فایل را تبدیل به PNG کنید (برنامه را میتوانید با جستجو در گوگل پیدا کنید)
پس از اینکه فایل به PNG تغییر یافت آنرا در فتوشاپ باز کنید.


3) نصب مجدد فتوشاپ

نصب مجدد فتوشاپ

در آخرین مرحله چنانچه راه حل ها موثر نبودند پیشنهاد میکنیم که برنامه فتوشاپ را به طور کامل حذف کرده و مجدد آن را نصب کنید.
پیشنهاد این است که از آخرین نسخه فتوشاپ استفاده کنید.
پس از نصب فتوشاپ جدید بررسی کنید که آیا فایل به درستی کار میکند یا خیر؟

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم ، این یک مشکل اساسی در فتوشاپ است که باعث توقف کار بر روی فایل تصویری میشود.
با توجه به روش های گفته شده اگر باز خطای فوق را مشاهده کردید سعی کنید که یکبار فایل را با یک برنامه ویرایش تصویر مانند NCH PhotoPad ، Skylum Luminar ، Corel PaintShop Pro ، Serif Affinity Photo 5 ، Capture One Pro 10 ، Adobe Photoshop Express ، GIMP باز کنید.

برنامه GIMP

در صورتی که در برنامه های فوق باز شد و قصد داشتید که ادامه کار را در فتوشاپ انجام دهید باید از فایل باز دشه در برنامه خروجی PNG بگیرید و پس آنرا در فتوشاپ باز کنید.

0
کــارمـا :
32
گروه فناوری فرا اندیشان نصف جهان... عاملیت فروش نرم افزارهای حسابداری در اصفهان
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
fara_andishan