ارزانترین فالوور،لایک و بازدید اینستاگرام و تلگرام در کل کشور را خریداری کنید (حرفه‌ای‌ترین پلتفرم خدمات شبکه‌اجتماعی کشور) کلیک کنید

مشاهده و حذف برنامه و سایت های متصل به حساب کاربری اینستاگرام (Apps and Websites)

4 سال پیش

اینستاگرام همیشه تلاش در بهتر کردن بستر شبکه اجتماعی خود داشته است ، آنها به مطالبی که توسط کاربران منتشر میشود بسیار اهمیت میدهند.
در بروزرسانی های اخیر (در زمان نگارش این مقاله) گزینه ای اضافه شده که شما میتوانید برنامه هایی کاربردی که به حساب کاربری شما لاگین کرده اند را مشاهده و مدیریت کنید.

این کار را قبلا در نسخه وب اینستاگرام میتوانستید انجام دهید اما هم اکنون در نسخه اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام اضافه شده است. 

شما میتوانید به وضوح لیستی از برنامه های کاربری که به حساب کاربری شما متصل هستند را مشاهده کنید ، سپس میتوانید آنها را مدیریت کنید یا ارتباط بین حساب کاربری و برنامه را حذف کنید.
این قابلیت برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران اینستاگرام قرار گرفته است.

برنامه های کاربردی متصل به حساب کاربری اینستاگرام چه برنامه هایی هستند؟

Third-party apps توسط یک برنامه نویس یا شرکتی غیر از سازنده اصلی (اینستاگرام) ایجاد شده است که مالک آن سرویسی که بر روی آن کار میکند نیست و برنامه فقط از سرویسهای آن استفاده میکند.

برنامه های کاربردی متصل به حساب کاربری اینستاگرام چه برنامه هایی هستند؟

این برنامه ها میتوانند از طرف سایت اصلی مانند اینستاگرام تایید یا ممنوع شود.

برای درک بهتر قطعا برنامه یا ربات هایی را مشاهده کرده اید که توسط آنها میتوانید عملیات لایک خودکار ، ارسال کامنت خودکار ، ارسال پست زمانبندی شده ، پاسخ خودکار به پیامهای دایرکت و... را انجام دهید ، این برنامه یا ربات ها در شروع کار از شما مشخصات حساب کاربری را درخواست میکنند و پس از لاگین به شما ارائه خدمات میکنند.

در واقع این برنامه ها از Api یا سرویس های اینستاگرام استفاده میکنند.

برنامه های بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است شما قبلا یا هم اکنون از آنها استفاده میکنید ، برای اینکه امنیت شما زیر سوال نرود بهتر است که با قابلیت جدید اینستاگرام بررسی کنید که چه برنامه یا ابزارهایی متصل هستید.

آیا برنامه های شخص ثالت یا همان third party که از سرویس های اینستاگرام استفاده میکنند قابل اعتماد هستند؟

میتوان گفت بله ، تمامی این برنامه ها برای اینکه از سرویس های اینستاگرام استفاده کنند باید در سایت مربوطه ثبت نام کنند و مجوزهای لازم را دریافت کنند. اینستاگرام مجوزها را به راحتی به آنها نمیدهد و نظارت خیلی دقیقی بر فعالیت آنها دارد.

آیا برنامه های شخص ثالت یا همان third party که از سرویس های اینستاگرام استفاده میکنند قابل اعتماد هستند؟

اما این صحبت من دلیل نمیشود که هر برنامه ای که مشاهده میکنید را نصب کنید و مشخصات حساب کاربری خود را در آن وارد کنیم زیرا ممکن است برنامه یا سایت فیشینگ (دروغین) باشد.

برنامه های کاربردی مرتبط با حساب کاربری اینستاگرام خود را مدیریت کنید

اکثر این برنامه ها برای اتصال به حساب کاربری شما نیاز به نام کاربری و رمزعبور دارند. در بروزرسانی جدید اینستاگرام شما میتوانید بر تمامی این برنامه ها و سایت های متصل به حساب کاربری خود نظرات داشته باشید و حتی آنها را حذف کنید.
برای همین کار وارد برنامه اینستاگرام خود شوید و مراحل زیر را طی کنید :
1. به تب Profile رفته و از بالا سمت راست بر روی منو سه خطی ضربه بزنید ، آنگاه گزینه Settings را انتخاب کنید.

 گزینه Settings را انتخاب کنید.

2. وارد گزینه Security شوید.

وارد گزینه Security شوید.

3. بر روی Apps and Websites ضربه بزنید.

بر روی Apps and Websites ضربه بزنید

4. در صفحه بعدی دو گزینه روبروی شما خواهد بود : 

active and Expired instagram

  • Active : برنامه های فعال که به حساب کاربری شما متصل هستند.
  • Expired : برنامه هایی که مدت زمان اتصال آنها به حساب کاربری شما به پایان رسیده است.

بر روی Active ضربه بزنید.

5. هم اکنون میتوانید تمامی برنامه های کاربردی و ابزارهای متصل به حساب کاربری خود را مشاهده و حذف کنید.

Apps and Websites. instagram

برای حذف و قطع دسترسی برنامه به حساب کاربری شما کافی است بر روی دکمه Remove ضربه بزنید.


اینستاگرام برای برنامه های جدید درخواست تایید هویت میکند

گزینه دیگری که در اینستاگرام اضافه شده است این است زمانی که به قصد لاگین به برنامه کاربردی را دارید اینستاگرام به شما صفحه ای را نمایش میدهد که در آن مشخص میشود برنامه به چه دسترسی هایی از حساب کاربری شما نیاز دارد.

اینستاگرام برای برنامه های جدید درخواست تایید هویت میکند

در قسمت Access your profile info میتوانید متوجه شوید که به چه قسمت هایی از اطلاعات پروفایل شما نیاز به دسترسی دارد. در تصویر زیر مشاهده میکنید دسترسی به نام کاربری و نوع حساب کاربری (عمومی یا خصوصی) دارد.
در قسمت Access your media میتوانید مشاهده کنید که برنامه به چه قسمت هایی از پیج شما احتیاج دارد ، مثلا کپشن پست ها ، تعداد پست ها ، نوع پست ها ، آدرس پست و...
در صورتی که برنامه مورد تایید شما باشد بر روی Authorize ضربه بزنید.

اگر تاکنون این قسمت را در اینستاگرام خود مشاهده نکرده اید در اولین قدم اینستاگرام را بروزسانی کنید و در صورتی که کماکان این قابلیت وجود ندارد باید منتظر بمانید تا کم کم برای شما و سایر کاربران فعال شود.

0
کــارمـا :
30
آموزش های فناوری ایران و جهان
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
micro20