حل خطا Failed to Save Network و Failed to connect to Network و مشکلات اتصال به وای فای در اندروید
اگر از گوشی اندرویدی استفاده میکنید و قصد اتصال به وای فای منزل یا محل کار خود را دارید ممکن است با خطاهای Failed to save network یا Failed to connect network برخورد کنید.
این خطاها معمولا به خاطر مشکلات شبکه ای است که در این مقاله قصد داریم تا آنها را بررسی و راه حل هایی را بیان کنیم.
1) ریست کردن تنظیمات شبکه (Network Settings Reset)
روش اول
1. وارد Settings در گوشی اندرویدی خود شوید.
2. سپس وارد Network & Internet شوید.
3. از بالا سمت راست بر روی منو سه نقطه ضربه بزنید و گزینه Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth را انتخاب کنید.
4. از پایین صفحه، Reset settings را انتخاب کنید.
5. اگر مجدد از شما سوالی پرسیده شد بر روی Reset settings ضربه بزنید.
6. کمی صبر کنید تا پیغامی مانند Network settings have been reset به شما نمایش داده شود.
روش دوم
1. وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید.
2. وارد System شوید.
3. Reset Options را انتخاب کنید.
4. Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth را انتخاب کنید.
پس از انجام این مراحل گوشی خود را ریستارت کنید.
2) ریست کردن تنظیمات برنامه ها (App Preferences Reset)
روش اول
1. وارد تنظیمات گوشی اندروید شوید.
2. بر روی Apps & notifications ضربه بزنید.
3. وارد Apps شده یا See all apps را انتخاب کنید.
4. از بالا سمت راست بر روی منو سه نقطه ضربه بزنید و Reset app preferences را انتخاب کنید.
5. در صورت نمایشی پیغامی بر روی Reset apps ضربه بزنید.
روش دوم
1. به تنظیمات گوشی خود بروید.
2. وارد System شوید.
3. بر روی Reset Options ضربه بزنید.
4. Reset App preferences ضربه بزنید.
5. Reset apps را انتخاب کنید.
در نهایت گوشی خود را ریستارت کنید.
3) راه حل های کاربردی دیگر
تنظیم دستی آی پی آدرس ، getway و DNS Server
1. وارد تنظیمات اندروید شوید.
2. وارد Network & Internet شوید.
3. بر روی Wi-Fi ضربه بزنید.
4. در صفحه بعدی انگشت خود را بر روی وای فای مورد نظر نگه داشته و گزینه Modify Network یا Connect To Network را انتخاب کنید.
5. بر روی Advanced options ضربه بزنید.
6. از قسمت IP Settings حالت Static را انتخاب کنید.
7. هم اکنون یک آدرس آی پی دستی به همراه مقادیر Getway و DNS را وارد کنید به طور مثال میتوانید از تنظیمات تصویر زیر استفاده کنید.
ریستارت کردن مودم و گوشی
اگر مشکل شما به اینجا حل نشده است یکبار مودم و گوشی خود را ریستارت کنید ، ریستارت کردن در مواقعی مانند یک معجزه عمل میکند که تمامی مشکلات را حل میکند.
برای ریستارت کردن مودم کافی است که مودم را خاموش کنید و پس از گذشت 5 دقیقه آن را مجدد روشن کنید.
پیشنهاد میکنم مقاله " چگونگی راه اندازی مجدد مودم " را مطالعه کنید.
به یک وای فای یا هات اسپات دیگر متصل شوید
سعی کنید که به یک وای فای دیگر متصل شوید ، اگر متصل شدن شما با موفقیت انجام شد متوجه میشویم که مشکل از وای فای است.
همچنین میتوانید به یک اتصال هات اسپات (استفاده از اینترنت یک گوشی دیگر) استفاده کنید.
پیشنهاد میکنم مقاله " نحوه به اشتراک گذاشتن اینترنت گوشی با هات اسپات " را مطالعه کنید.
از دوستان خود بخواهید که به وای فای متصل شوند
از دوستان خود بخواهید تا به شبکه وای فای مورد نظر متصل شوند، اگر آنها با موفقیت به وای فای متصل شدند مشکل از گوشی شما است. در غیر اینصورت مشکل از وای فای است.
مودم خود را ریست کنید
اگر مشکلات شما از وای فای بود بهترین راه این است که مودم خود را ریست کارخانه ای کنید و مجدد تنظیمات مودم را اعمال کنید.
4) ریست کارخانه ای گوشی (Factory data Reset)
اگر تمامی موارد گفته شده بالا کارایی لازم را نداشت شما باید گوشی خود را ریست کارخانه ای کنید.
ریست کارخانه ای باعث پاک شدن تمامی مخاطبین ، برنامه ها و فایل های موجود در حافظه گوشی شما خواهد شد.
قبل از ریست کارخانه ای گوشی حتما از اطلاعات مهم خود پشتیبان گیری کنید.
روش اول
1. وارد تنظیمات گوشی اندروید خود شوید.
2. وارد System شوید.
3. بر روی Reset options ضربه بزنید.
4. Erase all data (factory reset) را انتخاب کنید.
5. بر روی Reset phone ضربه بزنید.
روش دوم
همچنین میتوانید گوشی خود را فلش Wipe کنید ، در این روش باید گوشی خود را خاموش کنید و دکمه Volume کم کردن صدا و دکمه power را نگه دارید تا صفحه Recovery Screen را مشاهده کنید.
به کمک دکمه های صدا و پاور گزینه Wipe را انتخاب کنید.
قبلا در مقاله ای جداگانه روش فلش Wipe گوشی های اندروید را آموزش داده ایم که میتوانید آنرا از اینجا مطالعه کنید.
مشاهده نظرات بیشتر...