حل مشکلات و خطاهای پیامرسان سروش

4 سال پیش

همانطور که میدانید امروزه با تعداد زیادی از پیامررسان های خارجی و ایرانی روبرو هستیم که به دلایل مختلفی ممکن است برخی از این پیامرسان ها را بر روی گوشی خود نصب داشته باشیم.
تلگرام را میتوان پرنصب ترین و محبوبترین پیامرسان در ایران دانست که به دلایل مسدود بودن این پیامرسان برخی از پیامرسان های ایرانی مانند سروش موقعیت را مناسب دانستند و شروع به جذب کاربر کردند.
پیامرسان سروش را میتوان پرنصب ترین پیامرسان ایرانی دانست که در برهه ای از زمان از صدا و سیما حمایت زیادی میشد.

لوگو پیامرسان سروش

به هر حال اگر شما کاربر این پیامرسان هستید ممکن است با برخی از مشکلات در این برنامه روبرو باشید مشکلاتی مانند دانلود کردن فایل ها و تصاویر در پیامرسان ، بروز نشدن سروش و عدم دریافت پیام ها ، وارد نشدن به برنامه ، خروج ناگهانی از برنامه و... .
در این مقاله تلاش ما این است که با معرفی راه حل های جامع این مشکلات را حل کنیم.


1) از سروش پلاس استفاده کنید

ممکن است شما از پیامرسان SOROUSH استفاده کنید ، این پیامرسان نسخه قدیمی است که پس از آن سروش پلاس منتشر شده است.
اگر شما از soroush استفاده میکنید ممکن است مدام پیام "در حال اتصال..." را مشاهده کنید که به دلیل عدم پشتیبانی از این برنامه است.

در حال اتصال...

پس در اینجا توصیه میکنم که این پیامرسان را حذف کنید و برنامه سروش پلاس را دانلود و نصب کنید.

با حذف سروش هیچگونه آسیبی به حساب کاربری و چت های شما نخواهد رسید و با ورود به سروش پلاس تمامی حساب کاربری شما بازخواهد گشت.


2) حافظه کش و دیتا را پاک کنید

اگر از سروش پلاس استفاده میکنید و مشکلات مختلفی را با آن روبرو هستید باید در اولین قدم حافظه کش و دیتا را پاک کنید.
برای همین در گوشی اندروید خود مراحل زیر را طی کنید :
1. وارد تنظیمات گوشی شوید.
2. وارد Apps & notifications شوید.

 وارد Apps & notifications شوید.

3. بر روی Apps ضربه بزنید.

بر روی Apps ضربه بزنید.

4. برنامه سروش را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

برنامه سروش را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

5. بر روی Storage ضربه بزنید.

بر روی Storage ضربه بزنید.

6. برای حذف حافظه کش بر روی Clear Cache ضربه بزنید.

برای حذف حافظه کش بر روی Clear Cache ضربه بزنید.

همچنین برای حذف دیتا بر روی Clear data ضربه بزنید.
دقت کنید که حذف حافظه کش هیچ مشکلی برای حساب کاربری شما بوجود نمی آورد ، فقط پاک کردن حافظه دیتا باعث میشود که مجدد به حساب کاربری سروش خود لاگین کنید.


3) برنامه سروش را بروزرسانی کنید

یکی دیگر از راه کارهایی که حتما باید انجام دهید بروزرسانی پیامرسان سروش است، بنابر این اگر تا به اینجای کار مشکلات شما در پیامرسان سروش حل نشده است این برنامه را بروزرسانی کنید.
شما میتوانید آخرین نسخه های این پیامرسان را از اینجا دانلود یا بروزرسانی کنید.

همچنین اگر بر روی منو سروش ضربه بزنید و برنامه نیاز به بروزرسانی داشته باشد در پایین صفحه به شما اطلاع داده خواهد شد که برای بروزرسانی باید بر روی آن ضربه بزنید.


4) از حساب کاربری خود خارج شوید

یکی از راه کارهای دیگر این است که از حساب کاربری خود در سروش خارج شوید و مجدد لاگین کنید. برای همین مراحل زیر را طی کنید.
1. در سروش بر روی منو سه خطی از بالا سمت راست ضربه بزنید.
2. وارد "تنظیمات" شوید.

تنظیمات سروش

3. بر روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.

بر روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.

4. از بالا سمت راست بر روی منو سه نقطه ضربه بزنید و "خروج از برنامه" را انتخاب کنید.

خروج از برنامه سروش


5) سروش را حذف کنید

اگر به هر دلیلی مشکلات عدم دانلود تصویر ، فایل یا هر مشکلی دیگر از سمت برنامه سروش حل نشده است یکبار برنامه را حذف کرده و مجدد آخرین نسخه آنرا نصب کنید.
در گوشی های اندرویدی برای حذف به تنظیمات رفته و وارد Apps & notifications شوید ، بر روی Apps ضربه زده تا لیستی از برنامه های نصب شده بر روی گوشی را مشاهده کنید سپس برنامه Soroush را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید آنگاه بر روی دکمه UNINSTALL ضربه بزنید.

سروش را حذف کنید

همچنین میتوانید در منو اصلی گوشی ، انگشت خود را روی برنامه soroush نگه داشته و آن را درون سطل بازیافت بیندازید.

 انگشت خود را روی برنامه soroush نگه داشته و آن را درون سطل بازیافت بیندازید

پس از آن اینجا کلیک کنید تا آخرین نسخه سروش را دانلود کنید.


6) فضای حافظه گوشی خود را بررسی کنید

یکی از دلایلی که بسیاری از تصاویر و ویدیوها در انواع برنامه ها مانند تلگرام یا اینستاگرام دانلود و نمایش داده نمیشود این است که حافظه داخلی گوشی پُر شده است ، حافظه داخلی گوشی را بررسی کرده و در صورتی که پُر شده آن را خالی کنید.


7) اینترنت خود را بررسی کنید

بسیاری از مشکلات مربوط به عدم دانلود و بارگیری اطلاعات در برنامه سروش بخاطر اینترنت است ، چند مورد زیر را بررسی کنید :
1. از اتصال صحیح گوشی به اینترنت مطمئن شوید.
2. اگر از VPN استفاده میکنید آن را غیرفعال کنید (در مواقعی که از VPN استفاده نمیکنید و هنوز مشکل دارید یکبار سعی کنید از VPN برای باز کردن سروش استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید زمانی که VPN بر روی گوشی شما فعال است اینترنت مصرفی بر اساس تعرفه بین الملل محاسبه خواهد شد).
3. از اتصال صحیح سرورهای روبیکا مطمئن شوید ، ممکن است در برخی از اوقات سرورهای سروش به دلایلی متوقف (Down) شود که برای اطلاع از آن میتوانید عضو کانالها و شبکه های اجتماعی سروش شوید.


8) دسترسی ها را فعال کند

در اندورید 6 به بعد نیاز است که شما دسترسی های فایل را به برنامه سروش بدهید ، اگر مشکلی در دانلود یا ارسال فایل ها دارید به تنظیمات گوشی خود بروید.
وارد Apps & notifications شوید.

دسترسی ها را فعال کند

وارد Apps شوید.

دسترسی ها را فعال کند

سروش را پیدا کرده و انتخاب کنید.

سروش را پیدا کرده و انتخاب کنید.

بر روی Permissions ضربه بزنید.

بر روی Permissions ضربه بزنید

تمامی دسترسی ها را به برنامه بدهید ، مخصوصا توجه کنید که دسترسی Storage فعال باشد.

تمامی دسترسی ها را به برنامه بدهید ، مخصوصا توجه کنید که دسترسی Storage فعال باشد.


9) از پشتیبانی سروش کمک بگیرید

اگر به هر دلیل مشکل شما در سروش حل نشد از پشتیبانی سروش کمک بگیرید.
برای همین در برنامه سروش بر روی منو سه خطی ضربه بزنید و "پشتیبانی" را انتخاب کنید.

از پشتیبانی سروش کمک بگیرید

این بات میتواند به شما در مورد سوالاتتان پاسخگو باشد.

از پشتیبانی سروش کمک بگیرید

سوال خود را به صورت متن وارد کنید تا در صورت وجود پاسخ آماده برای شما ارسال شود ، در غیر اینصورت منتظر بمانید تا پشتیبانی پیام شما را دیده و به آن پاسخ دهد.

بات پشتیبانی سروش پلاس


10) از نسخه دسکتاپ سروش استفاده کنید

از نسخه دسکتاپ سروش استفاده کنید

سروش به غیر از نسخه موبایل (اندروید و ios) میتواند بر روی سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مَک اجرا شود.
بنابر این اگر فرصت کمی برای حل مشکل پیامرسان دارید میتوانید از سایر نسخه های این پیامرسان به طور موقت استفاده کنید.

برای دانلود نسخه دسکتاپ سروش اینجا کلیک کنید.

13
کــارمـا :
59
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
hanie