اینستاگرام برنامه ای است که در دنیا و ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است ، این شبکه اجتماعی بر پایه اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو فعالیت دارد که در سالهای اخیر در حوزه دیجیتال مارکتینگ به خوبی وارد شده است.
این شبکه اجتماعی برای افراد عادی و در زمینه های تجاری بسیار قدرتمند است تا جایی که بسیاری از کاربران در این شبکه اجتماعی کسب درآمد میکنند.
برخی از مزایای اینستارگرام عبارت است از :

  • تعامل بسیار بالایی با کاربران دارد.
  • شما میتوانید نام تجاری خود را در این شبکه معرفی کنید.
  • شما میتوانید با استفاده از ویژگی Shoppable به طور مستقیم از اینستاگرام کسب درآمد کنید.
  • شما میتوانید کاربرانی که به پیج شما در اینستاگرام می آیند را به سایت و لینک های خود هدایت کنید.
  • شما در این شبکه میتوانید مشتریان جدید بدست بیاورید.
  • شما میتوانید رقبا خود را شناخته و اطلاعات و آمارهای آنها را تجزیه تحلی کنید و... .


اگر دلایلی بیشتری برای شروع کاربا اینستاگرام میخواهید به موارد زیر نگاهی بیندازید :

  1. اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر در ماه دارد.
  2. استفاده از اینستاگرام در افراد بزرگسال از سال 2015 تا 5 برابر افزایش یافته است.
  3. سرعت اینستاگرام تا 6 باربر بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی است (این بررسی در آمریکا انجام شده است).
  4. 40 درصد از کاربران بزرگسال اینترنت در اینستاگرام فعالیت میکنند.
  5. پیشبینی میشود این شبکه اجتماعی تا سال 2020 حدود 26.9 میلیون کاربر دیگر را جذب خود کند.
  6. اینستاگرام بیشترین استفاده جوانان در بین شبکه های اجتماعی را دارد.
  7. بیش از 75 درصد کاربران اینستاگرام در خارج از آمریکا هستند.
  8. 65 درصد کاربران فعالیتی روزانه در اینستاگرام  دارند ، در حالی 40 درصد باقی مانده چند وقت یکبار فعالیت میکنند.
  9. یک سوم از کاربران گوشی های همراه دنیا حداقل یک بار در ماه از اینستاگرام بازدید میکنند.
  10. 14 درصد از پست های ارسالی کاربران در اینستاگرام مربوط به ویدیوها است.
  11. برندها با ورود و فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام سالیانه رشدی 55 درصدی را تجربه کرده اند.
  12. نرخ تعامل در اینستاگرام 5.3 درصد است. نرخ تعامل در واقع نسبت میان تعامل کنندگان یک پست به کل فالوور های صفحه است.
  13. با افزودن مکان به پست هایتان میتوانید تا 70 درصد مخاطبین خود را افزایش دهید.
  14. برندها و پیج های معروف به طور متوسط سه هشتگ در هر پست استفاده میکنند.
  15. یک پست اینستاگرام از زمان انتشار به مدت 20 ساعت زمان میبرد تا بر روی نیمی از مخاطبین تاثیر بگذارد.
  16. 36 درصد از کاربران به تصاویری که از چهره گرفته شده اند علاقه دارند.
  17. کاربارن اینستاگرام هر روز بیش از 84 میلیون عکس را ارسال میکنند.
  18. بهترین زمان برای نمایش و ارسال پست های تجاری و شغل ها روزهای شنبه ، دوشنبه ئ پنجشنبه است.
  19. 42 درصد از بازاریابی B2C ، اینستاگرام را برای بازاریابی مهم و ضروری میدانند.
  20. 15 درصد از بازاریابی B2B ، اینستاگرام را بریا بازاریابی مهم و ضروری میدانند.