چگونگی انتقال فایل از ویندوز به Mac OS X

1397/5/16 15:15

ممکن است شما یک لپ تاپ با سیستم عامل مک (OS X) خریداری کرده باشید و نیاز دارید که یک سری از فایلهای خود را از طریق شبکه از لپ تاپ دیگر خود که ویندوز 10 است به سیستم عامل مک انتقال دهید. یا به طور کلی نیاز به انتقال داده و شبکه کردن دو سیستم عامل داشته باشید.
در این مقاله ما چگونگی به اشتراک گذاری یک پوشه در ویندوز 10 و در نهایت متصل شدن به آن از طریق سیستم عامل OS X را توضیح خواهیم داد.


پیکربندی ویندوز 10 برای به اشتراک گذاری

ابتدا دو سیستم عامل باید از طریق شبکه کابلی یا وای فای به هم متصل باشند. بدیهی است پس از آن یک پوشه مشترک در ویندوز 10 ایجاد کنیم. بر روی پوشه ایجاد شده راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب و به زبانه Sharing بروید.
بر روی Advanced Sharing کلیک کرده تا پنجره جدیدی برایتان باز شود.

Advanced Sharing

مطابق شکل تیک عبارت Share this folder را زده و بر روی دکمه Permissions کلیک کنید.

Permissions

در قسمت Group or user names بر روی Everyone کلیک کرده و از پایین حالت Full Controll و Allow را فعال کنید.

Group or user names

در ادامه باید مطمئن شویم که گزینه File and Printer Sharing فعال است ، برای اینکار به کنترل پنل رفته و بر روی Windows Defender Firewall دابل کلیک کنید.
در سمت چپ بر روی Allow an app or feature through Windows Firewall کلیک کنید.

Allow an app or feature through Windows Firewall

بر روی Change Settings کلیک کرده و از لیست زیر File and Printer Sharing را پیدا کرده و تیک Private آن را فعال کنید.

File and Printer Sharing

در نهایت برای اینکه سیستمی دیگر بتواند با ویندوز ارتباط برقرار کند باید نام کاربری و رمز عبور دسترسی به ویندوز 10 را داشته باشد. دقت کنید که دسترسی به ویندوزی که دارای رمز عبور نباشد امکانپذیر نیست.پس در ابتدا باید برای اکانت ویندوز خود رمزی را ایجاد کنید.
در صورتی که از امنیت سیستم خود مطمئن هستید میتوانید با فعال کردن گزینه turn off password protected sharing دی ویندوز 10 ، از سیستم مقابل بدون درخواست نام کاربری و رمزعبور اتصال را برقرار کنید. شما این کار را میتوانید با رفتن به کنترل پنل و کلیک بر روی Network and Sharing Center و سپس انتخاب Advanced sharing settings وارد پنجره مورد نظر شوید آنگاه در قسمت All Networks هر دو گزینه را Turn off کنید.

اتصال به پوشه از طریق OS X

Finder را در سیستم عامل باز کرده و Preferences را انتخاب کنید.بر روی تب Slidebar کلیک کنید. دقت کنید که در قسمت shared باید تمامی گزینه های زیر آن تیک خورده باشند.

ّFinder Preferences

به finder برگشته تا ویندوز 10 را مشاهده کنید. اگر پس از 5 دقیقه ویندوز 10 را مشاهده نکردید کامپیوتر را مجدد راه اندازی کنید،
و اگر در finder باز هم نتوانستید ویندوز را پیدا کنید بایستی به صورت دستی با SMB اتصال را برقرار کنید.
برای اینکار Finder را باز کرده و بر روی Connect to Server کلیک کنید. هم اکنون IP کامپیوتری که ویندوز 10 دارد را مطابق شکل وارد کرده و بر روی Connect کلیک کنید.

Connect to Server

چنانچه از شما سوالی پرسیده شد بر روی OK کلیک کنید.

در صورتی که با SMB هم نتوانستید ارتباط برقرار کنید مشکلی در ویندوز 10 ، کابل یا شبکه اتصالی شما به وجود آمده است.
عدم اتصال با ویندوز را میتوان مطابق شکل با جملاتی مانند Connection Failed یا Not Connected مشاهده کرد.

 Connection Failed یا Not Connected

چنانچه ویندوز 10 را با نام کاربری و رمز عبور محافظت کرده باشید از شما سوال زیر پرسیده خواهد شد. نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید.

در صورتی که نام کاربری و رمز عبور وارد شده صحیح بود باید پوشه به اشتراک گذاشته شده در ویندوز 10 را در Finder مک مشاهده کنید.



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin