انتقال فایل از ویندوز XP، ویستا، 7 یا 8 به ویندوز 10 با استفاده از Windows Easy Transfer

1397/5/17 10:36

فرض کنید یک سیستم جدید که ویندوز 10 بر روی آن نصب است را خریداری کرده اید و قصد دارید که اطلاعات سیستم قبلی خود که ویندوز 7 که شامل تمامی فایل ها و تنظیمات است را به آن انتقال دهید.
در نگاه اول شاید انتقال فایل های مهم از طریق فلش و یا کابل شبکه زیاد دردسر ساز نباشد ولی انتقال تنظیمات ویندوز دردسر ساز است. برای انتقال صحیح اطلاعات قسمتی در ویندوز به نام Easy Transfer وجود دارد که توسط آن میتوانید موارد زیر را انتقال دهید :

  • حساب کاربری Accounts
  • اسناد
  • ویدیو
  • موسیقی
  • تصاویر
  • ایمیل ها
  • صفحات مورد علاقه شما در مرورگر

توجه داشته باشید که توسط Easy Transfer قادر به انتقال برنامه ها نیستید.


Windows Easy Transfer در ویندوز 10 

قبل از آنکه به بحث انتقال اطلاعات بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که در ویندوز 10 گزینه Easy Transfer حذف شده است و مایکروسافت استفاده از نرم افزارهای دیگر مانند PCmover Express را جایگزین آن پیشنهاد میکند.

PCmover Express

خوشبختانه در ویندوز 7 و 8 برنامه Easy Transfer در حالت عادی وجود دارد ولی چنانچه میخواهید از ویندوز xp و یا vista انتقال داده را انجام دهید باید نسخه مناسب آن را از لینک های زیر دانلود کنید.

Windows XP Easy Transfer

Windows Vista Easy Transfer


اجرا Easy Transfer در کامپیوتر قدیمی

برای شروع باید برنامه Windows Easy Transfer را در ویندوز xp،ویستا ، 7 یا 8 اجرا کنید.در این مقاله ما انتقال از ویندوز 7 را آموزش میدهیم.

بر روی استارت کلیک کرده و از قسمت جستجو عبارت easy transfer را تایپ کرد و بر روی Windows Easy Transfer کلیک کنید.

پس از اجرا صفحه خوش آمد گویی به همراه مواردی که قابل انتقال است را مشاهده خواهید کرد. بر روی Next کلی کنید.

در صفحه جدید روش انتقال اطلاعات و داده ها از شما سوال میشود ، شما قادر هستید بر اساس کابل ، هارددیسک یا فلش مموری و یا شبکه انتقال را انجام دهید. اگر دو سیستم شما شبکه هستند انتخاب گزینه Network بهترین گزینه است و یا اگر هارد یا فلش مموری با حجم مناسبی در اختیار دارید انتخاب گزینه an external hard disk or USB flash drive مناسب است. در صورتی که امکان انتقال از دو روش فوق را نداشتید انتقال از طریق کابل شبکه بهترین گزینه است.در این مقاله ما از روش شبکه استفاده میکنیم.ما بر روی A network کلیک کردیم.

در این صفحه جدید چون بر روی کامپیوتر قدیمی هستیم بر روی This is my old computer کلیک میکنیم.

در صفحه بعد یک سری از دستور العملهایی که باید در سیستم جدید استفاده شود را به همراه کد انتقال مشاهده خواهید کرد.


اجرا Easy Transfer در کامپیوتر جدید

هم اکنون به سراغ کامپیوتر جدید خود رفته و Windows Easy Transfer wizard را در آن اجرا کنید. برای نمایش برنامه میتوانید نام آن را در جستجو وارد کنید.

چناچه ویندوز جدید شما 10 است میتوانید از لینک داده شده در بالای مقاله برنامه PCmover Express را دانلود کنید ، همچنین میتوانید با رفتن به مسیر C:\Windows\System32 در ویندوز 7 پوشه migwiz را پیدا کرده و آن را با استفاده از فلش usb به ویندوز 10 انتقال دهید و در نهایت بر روی migwiz.exe دابل کنید تا اجرا شود.

به ادامه مراحل انتقال میپردازیم :

در صفحه خوش آمدگویی بر روی Next کلیک کنید و A Network را برای نوع انتقال انتخاب کنید. سپس در صفحه ظاهر شده گزینه This is my new computer را انتخاب کنید.

در صفحه جدید باید کامپیوتر قدیمی خود را مشخص کنید ، چون در این مقاله کامپیوتر قدیمی ما ویندوز 7 بوده بر روی گزینه My old PC is running Windows 7 or Windows 8 کلیک کنید.

در صفحه جدید باید کلیدی که در کامپیوتر قدیمی مشاهده کرده بودید را وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید.

در صورتی که تمامی موارد صحیح باشد ویندوز شروع به انتقال داده از کامپیوتر قدیمی به جدید میکند.این عملیات ممکن است چندین دقیقه البته بسته میزان داده های شما زمانبر باشد.

در صفحه زیر مشاهده میکنید که از هر اکانت به چه مقدار داده ها انتقال داده شده است.

شما میتوانید با کلیک بر روی Customize مشخص کنید چه فایل ها و تنظیماتی را قصد انتقال آنها را دارید.

اگر بر روی Advanced Options کلیک کنید میتوان نحوه مرتب سازی اکانت ها را تغییر داد. اگر نام اکانت ها در هر دو سیستم یکی باشد به طور خودکار آنها با هم الحاق میشوند.




0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza