راهکارهای رفع مشکل کاهش سرعت اینترنت

1397/5/17 21:15

امروزه با وجود افزایش سرعت اینترنت از طرف ISP ها مشکلات منتظر بودن برای باز شدن سایت و یا دانلود فایل را نداریم ، گاهی اوغات به طور عجیبی متوجه میشویم که سرعت اینترنت ما کاهش پیدا کرده است. سرعت کم و ضعیف اینترنت میتواند به طور کلی به علت مشکل تنظیمات دستگاه مودم یا روتر ، تداخل شبکه ای مودم و چندین مورد دیگر باشد، در این مقاله نکاتی را برای تشخص و رفع علل کم بودن سرعت اینترنت را بررسی خواهیم کرد.

1) اینترنت مودم یا روتر خود را بررسی کنید

مودم به عنوان قلب یک شبکه در صورتی که درست پیکربندی نشده باشد میتواند باعث کندی اینترنت شود. به عنوان مثال عدم تنظیم صحیح مقدار MTU در مودم ها منجر به کم شدن سرعت اینترنت میشود.

تنظیم MTU مودم

در اولین قدم اطمینان حاصل کنید که تمامی تنظیمات مربوط به مودم به درست اعمال شده است همچنین میتوانید از کاتالوگ و یا وبسایت مودم توصیه های لازم برای پیکربندی صحیح مودم را مطالعه و اعمال کند.
در هر مرحله که تغییرات را بر روی مودم انجام دادید به دقت آنها را یادداشت کنید تا در صورت لزوم بتوانید به حالت قبل بازگردید.

مطالعه مقالات مربوط به " کانفیگ و تنظیمات مودم " را پیشنهاد میکنیم.


2) از تداخل سیگنالهای بیسیم جلوگیری کنید 

تداخل سیگنالهای بیسیم

وای فای و سایر اتصالات بی سیم به علت تداخل سیگنال ها میتواند عملکردی ضعیف داشته باشند، این سیگنال ها به دلیل اینکه به طور دائم در حال ارسال و دریافت پیام هستند گاها در مواقعی که در نزدیک شما همسایگان از شبکه های بی سیم مختلفی استفاده کنند باعث میشود که تداخل سیگنال را داشته باشیم.
برای جلوگیری از این تداخل ها مودم یا روتر خود را برای عملکرد بهتر تنظیم و شماره کانال وای فای آن را تغیر دهید.
به طور کلی دستگاهی که به وای فای نزدیکتر باشد اتصال بهتر و با کیفیت تری خواهند داشت.


3) مراقب ویروس، کرم ها و تروجان ها باشید

کرم یک برنامه مخربی است که از طریق راه های مختلفی وارد سیستم شما شده و کل سیستم شما را فرا خواهد گرفت. اگر سیستم شما به کرم یا یک برنامه مخربی آلوده شود بدون اطلاع شما ترافیک مصرفی و پهنای باند اینترنت شما شدیدا کاهش خواهد داد. پیشنهاد ما بروز نگه داشتن برنامه های ضد ویروس و در صورت ویروسی بودن سیستم حذف آنها از کامپیوتر است.


4) متوقف کردن برنامه هایی که پهنای باند را اشغال میکنند

برخی از برنامه ها در پس زمینه ویندوز بی سر و صدا از منابع شبکه ای شما استفاده میکنند، در نگاه کلی این برنامه ها بر خلاف ویروس ها و کرم ها کارهای مفید را انجام میدهند ولی عملیات انجام شده توسط آنها بار سنگینی را بر شبکه و درنتیجه سرعت اینترنت ما تاثیر خواهد گذاشت.

برنامه ها و بازیهایی که بار ویدیویی سنگینی دارند میتوانند بشدت بر روی شبکه تاثیر گذار باشند.

برای مشاهده اینکه کدام برنامه شبکه شما را بیشتر اشغال کرده است باید وارد Task Manager ویندوز شوید. برای اینکار دکمه های Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید تا پنجره Task manager باز شود ، آنگاه از تب Process میتوان با توجه به ستون Network میزان فعالیت شبکه بر اساس Mbps را مشاهده کنید. همچنین میتوانید مطابق تصویر زیر عمل کنید :


5) از عملکرد صحیح مودم و دیگر تجهیزات شبکه اطمینان حاصل کنید

هنگامی که شبکه شما با روتر ، مودم یا کابل خراب کار میکند میتواند عامل اصلی کاهش سرعت در شبکه باشد.

برای تشخصی این خطاها باید صحت عملکرد تمامی تجهیزات شبکه را بررسی کنید و سپس مودم یا روتر را مجدد پیکربندی کنید، برای تست قطعات میتوانید هر یک از آنها را در سیستمی که عملکرد صحیحی دارد تست کنید.


6) با سرویس دهنده اینترنت خود تماس بگیرید

با سرویس دهنده اینترنت خود در تماس باشید

سرعت اینترنت به طور کلی به ارائه دهنده خدمات اینترنتی یا ISP بستگی دارد. ممکن است شما تنظیمات شبکه خود را تغییر داده باشید ، سیستم خود را از وجود ویروس و کرم بررسی کرده باشید و یا از لحاظ تجهیرات فیزیکی و فنی از صحت عملکرد تمامی آنها اطمینان داشته باشید ، ولی نتیجه ای برای بهتر شدن کند بودن سرعت اینترنت حاصل نکنید. در این حالت است که باید مطمن شد کند بودن سرعت اینترنت از طرف شرکت خدماتی اینترنتی شما است.



0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza