نحوه خواندن گذرواژه های ذخیره شده در ویندوز

1397/5/19 17:25

ویندوز اغلب رمزهای عبور برای ورود به سیستم ، دسترسی به وای فای ، دستگاه های به اشتراک گذاشته در شبکه ، کانکشن های Adsl و Dialup ، رمزهای وارد شده مرورگرها را ذخیره میکند ، بعضی از این رمزها به صورت رمزنگاری شده و ایمن ذخیره میشود در حالی بعضی از آنها اینطور نیستند. دانستن اینکه کدام رمزهای شما قابل خواندن هستند میتواند در بالا بردن امنیت سیستم موثر باشد. همچنین اگر رمزهای وارد شده در هر یک موارد بالا را فراموش کردید میتوانید با خواندن این مقاله رمزهای فراموش شده را مشاهده کنید.با ما همراه باشید.

مطالعه مقاله " 3 روش برای یافتن رمزهای ذخیره شده وای فای در ویندوز " را پیشنهاد میکنیم.


دانلود برنامه Network Password Recovery

در اولین قدم احتیاج به برنامه ای دارید که رمزهای ذخیره شده در ویندوز را به شما نمایش دهد، یکی از بهترین برنامه ها برای این کار Network Password Recovery است.

این برنامه به صورت رایگان بوده و به صورت نسخه قابل حمل و نصبی موجود است.
فابل فشرده netpass.zip را دانلود کرده و آنرا در جایی از ویندوز باز کنید.

Network Password Recovery دانلود دانلود از سایت دانلودها


اجرا برنامه Network Password Recovery

فایل netpass.exe را اجرا کنید، اگر از شما مجوزی برای برنامه خواسته شد بر روی Yes کلیک کنید. پس از اجرا بلافاصله تمامی رمزهای ذخیره شده در ویندوز به شما نمایش داده خواهد داد. برای بروزسانی پسورها میتوان از دکمه F5 را فشار دهید و یا بر روی علامت Refresh در نوار ابزار کلیک کرد.

در هر ستون میتوان نام ذخیره شده توسط ویندوز ، نوع رمز ، نام کاربری ، رمز عبور ، آخرین زمان نوشتن رمز ، نام مستعار ویندوز ، ذخیره کننده رمز و مقدار امنیت رمز را میتوان مشاهده و بررسی کرد.

بسیار جالب است که ویندوز برخی از رمزها را به صورت ساده ذخیره میکند به عنوان مثال اگر شما به عنوان یک حساب کاربری محلی وارد شبکه شوید ، رمز عبور ذخیره شده به صورت ساده ذخیره خواهد شد.رمز های ورود به اکانت ویندوز به صورت رمزنگاری شده ذخیره میگردد.

با بررسی اینکه کدام رمزها به صورت رمزنگاری ذخیره نمیشود میتوان امنیت سیستم را تقویت کرد.



0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza