معرفی 10 راز در ios که شاید از آنها بیخبر باشید

1397/5/19 20:15

آیفون به طور کلی از طراحی ساده ای برخوردار است اما در طول سال ها ios قابلیت های جدیدی را به طور پیش فرض به آن اضافه کرده است. ویژگی های جدید آیفون برعکس اندروید معمولا رو نبوده و باید آنها را کشف کرد. در این مقاله 10 ترفندی که شاید از آنها در ios بی خبر باشید را معرفی خواهیم کرد.


1) گام شمار سلامتی

Pedometer in Health

اگر برنامه Health را در آیفون خود ندیده اید از یک برنامه قوی برای سلامت خود بی بهره شده اید. این برنامه با استفاده از پردازشگرهای حرکتی نصب شده بر روی آیفون میتواند قدم های برداشته شده و همچنین تعداد پله هایی که به بالا رفته اید را شمارش کند.

همچنین دارای قابلیتی برای آنالیز و بررسی تناسب اندام شما دارد که به راحتی میتوانید میزان تغییرات وزن خود را بررسی کنید.


2) برنامه Compass

Level Tool in Compass

با استفاده از این برنامه میتوانید تراز انواع سطوح مختلف را بسنجید. برای اینکار ابتدا وارد برنامه Compass شده و صفحه را به سمت چپ بکشید. سپس با قرار دادن گوشی در سطوح مختلف میتوان بر اساس اعداد میزان هموار و ناهمواری سطوح را پیدا کنید.


3) اسکن اسناد در Notes

Scan Documents in Notes

برای اسکن و به اشتراک گذاری اسناد نیازی به برنامه جانبی ندارید فقط کافی است از برنامه notes در ios استفاده کنید.

برنامه Notes را باز کنید و یک یادداشت جدید ایجاد کنید ، بر روی دکمه + در نوار ابزارضربه بزنید و Scan Documents را انتخاب کنید.

کاغذ یا سند خود را در مقابل دوربین قرار دهید تا به صورت خودکار برنامه آن را تشخیص دهد در نهایت بر روی Save ضربه بزنید.


4) تنظیم ساعت خواب

Bedtime Mode in Clock

توسط این برنامه میتوان ساعت خواب خود را منظمتر کنید به طوری که مشخص میکنیم در 24 ساعت از چه ساعت تا ساعتی را قصد خواب دارید.

اگر مثلا بخواهید ساعت 12 شب به تخت خواب رفته و ساعت 8 صبح بیدار شوید میتوانید این ساعت را تنظیم کنید ، برنامه 10 دقیقه قبل از اینکه باید به تخت خواب بروید به شما هشدار میدهد. برای اینکار در قسمت Clock از تب Bedtime استفاده کنید.


5) خواندن بارکد QR

خواندن بارکد QR در ios

توسط برنامه دوربین در ios11 به طور خودکار و بدون استفاده از برنامه جانبی میتوانید بارکدهای QR را بخوانید. برای اینکار وارد دوربین شده و کد Qr را در مقابل دوربین قرار دهید ، در صورت تشخصی QR در بالا صفحه پیغامی مبنی بر خوانده شدن کد به شما اعلام میشود. برای مشاهده آن بر روی اعلام بالا ضربه بزنید.


6) کشیدن و رها کردن فایل ها

Drag and Drop in Files

در ios11 در برنامه Files میتوانید با کشیدن و رها کردن فایل ها را انتقال دهید.

برای اینکار کافی است دست خود را بر روی فایل نگه داشته  با انداختن بر روی مکانی دیگر به آنجا انتقال دهید.


7) اعمال فیلتر در دوربین

Awesome Filters in Camera

برای اعمال افکت و فیلترهای مختلف در زمان عکاسی از دیگر قابلیت های ios است برای اینکار وارد دوربین شده و با کشیدن صفحه به سمت بالا میتوانید لیستی از فیلترها را مشاهده کنید. برای اعمال فیلتر بر روی هر مورد که میخواهید ضربه بزنید.


8) ویرایش تصاویر بدون استفاده از برنامه جانبی

Fun Image Editing Features in Photos

هنگامی که عکس را توسط دوربین گرفتید به Photos رفته و عکس را باز کنید. با کشیدن صفحه به سمت بالا گزینه Edit را از بالای صفحه انتخاب کنید.


9) قابلیت Reader View

Automatic Reader View in Safari

Reader View قابلیتی است که در صفحات وبی که مشاهده میکنید قالب ها و اطراف متون را حذف کرده و تنها متن و تصاویر را به شما نمایش میدهد.

برای اینکار در مرورگر سافاری وارد صفحه مورد نظر وب شوید بر روی دکمه Reader View ضربه زده تا گزینه برای شما نمایش داده شود ، علامت Reader View در کنار نوار آدرس به صورت چند خط در کنار هم وجود دارد.

توجه داشته باشید چنانچه این گزینه در وب سایتی وجود نداشت یعنی اینکه آن صفحه به دلیل مشخص نبودن قالب متنی و محتویات امکان استفاده از ReaderView را ندارد.


10) خالی کردن رم در آیفون

خالی کردن رم در آیفون

خالی کردن رم در اندروید به آسانی انجام میشود ولی در ios به این راحتی نیست و خیلی ها از آن بی خبر هستند.

برای خالی کردن رم برای افزایش سرعت ، کافی است دست خود را به مدت حدود چند ثانیه بر روی دکمه power نگه داشته تا صفحه خاموش شدن گوشی ظاهر شود ، آنگاه دکمه Home را به مدت 5 ثانیه نگه دارید تا از صفحه خارج شوید.

هم اکنون رم گوشی شما خالی شده است.




0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza