معرفی 10 اپلیکیشن برتر شناسایی و یادآوری زمان مصرف دارو

1397/5/20 10:23

فناوری با سرعت عجیبی در حال حرکت به جلو است و پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی از این سرعت پشرفت مستثنی نیست، خوشبختانه به دلیل همیشه در دسترس بودن تلفن های هوشمند برنامه های کاربردی زیادی در زمینه پزشکی و سلامتی ساخته شده است.
یکی از دردسرهای افرادی که در طول روز باید قرص یا دارو مصرف کنند فراموش کردن زمان مقرر برای مصرف داروها است.
خوشبختانه برنامه های کاربردی زیادی برای یادآوری و مدیریت قرص و داروها وجود دارد که در بعضی از این برنامه ها تمامی عوارض ، نوع مصرف به همراه توضیح کامل دارو وجود دارد که شما را کاملا به دارو مصرفی آگاه میسازد.
 در این مقاله برترین برنامه های یادآوری مصرفی داروها را به شما کاربران عزیز وبسایت اُمیگو معرفی خواهیم کرد.


1) My Therapy

کسانی که مایل به داشتن یک برنامه ساده و منظم برای یادآوری مصرف قرص هستند این برنامه پیشنهاد خوبی است ، در این برنامه میتوانید نام دارو،میزان مصرفی،ارزش مصرفی ، عوارض و... را در آن اضافه کنید.
همچنین میتوانید تاریخچه مصرفی هفتگی ، ماهیانه و حتی سالیانه را به صورت تفکیک شده مشاهده کنید.

دانلود نسخه اندروید ios دانلود نسخه



2) MediSafe

یک روزنامه نگار بنام دیوید پگو که در زمینه فناوری کار میکند پس از بررسی 47 برنامه یادآوری مصرف دارو برنامه MediaSafe را به عنوان بهترین برنامه در این زمینه معرفی کرد.
MediSafe همه چیز را به درستی انجام میدهد ، خیلی جالب است بدانید که شما میتوانید داروهای خود را بر اساس رنگ و شکل به برنامه اضافه کنید و در زمان مورد نیاز مصرف آن را به خود یادآوری کنید. همچنین در زمان یادآوری میتوانید آن را به یکساعت به تعویق اندازه تا مجدد یک ساعت دیگر به شما یادآوری کند.
اما بهترین بخش این برنامه یادآوری مصرف دارو برای شما و نزدیکانتان است ، به طوری که برنامه را میتوان در دو گوشی متفاوت نصب کرد و زمان ها و مصرف دارو ها را به هر دو یادآوری کرد به طوری که تمامی تغییرات در برنامه بر روی هر دو گوشی اعمال میشود.

دانلود نسخه اندروید ios دانلود نسخه


3) Mango Health

این برنامه هم برای یادآوری زمان مصرف داروها به کاربران است. یادآوری مصرف دارو،اطلاعات دارو،تاریخچه مصرفی و سلامتی شما،به دست آوردن امتیاز در صورت استفاده به موقع از داروها از نقاط قوت این برنامه محسوب میشود.
همچنین در این برنامه قادر هستید تا زمان های مصرف نوشیدن آب ،چک کردن فشار خون ، چک کردن وزن و یا یادآوری عادت ماهیانه بانوان را مشاهده کنید.

دانلود نسخه اندروید ios دانلود نسخه


4) ID My Pill

اگر قرصی دارید که هیچ اطلاعاتی از آن ندارید کافی است برنامه را باز کرده و توسط دوربین گوشی خود از آن عکس گرفته تا برنامه با جستجو در بانک اطلاعاتی خود اطلاعات قرص را به شما گزارش دهد.
متاسفانه نسخه اندروید این برنامه کاربری وجودندارد.

 ios دانلود نسخه


5) Any.Do یا Todoist

تمامی برنامه های معرفی شده بالا برای یادآوری زمان مصرف داروها تنها در پلتفرم تلفن همراه شما وجود داشتند.
خوشبختانه برنامه Any.Do یا Todoist یاداوری مصرف داروها را در انواع پلتفرم ها از قبیل سایت، ایمیل ، نسخه تحت سیستم عامل مَک و موبایل به شما هشدار و گزارش میدهد.
فرض کنید که گوشی خود را در محل کار در حالت سایلنت قرار داده اید با مراجعه به مرورگر کروم خود و یا برنامه دسکتاپ میتوانید زمان مصرف قرص های خود را مشاهده کنید.

دانلود نسخه اندروید ios دانلود نسخه نسخه وب نسخه مَک


6) یادآور دارو

این برنامه ایرانی میتواند اطلاعات مصرفی داروهای شما را یادآوری کند. از قابلیتهای این برنامه میتوان به :

نمایش لیست داروهای ثبت‌شده با رنگ بندی ، هشدار زمان مصرف حتی در زمان قفل بودن صفحه ، ارسال پیامک در مورد مصرف نکردن یا تمام شدن دارو  به شماره‌ی دیگر  و نمایش تاریخچه‌ی مصرف داروها اشاره کنیم.

دانلود نسخه اندروید 


7) یادآور دارو 2 

یادآور دارو برنامه دیگری است که برای یاداوری زمان مصرف داروها به زبان فارسی تولید شده است. در این برنامه میتوانید به سادگی داروهای خود را ثبت کنید به طوری که نام و توضیحی برای دارو وارد کرده و همچنین مدت زمان مصرفی آن را مشخص کرده تا در زمان مورد نظر به شما برای مصرف هشدار داده شود.

دانلود نسخه اندروید 


8) دارو یاد

از قابلیت جالب این برنامه میتوان به یادآوری محل تزریق دارو برای بیمارانی که تزریق همیشگی دارند نظیر بیماران ام اس و انسولینی و ... اشاره کنیم. همچنین میتوانیم به امکان تعیین زنگ هشدار متفاوت برای هر هشدار ، امکان افزایش تدریجی صدا مناسب برای یادآوری‌های نیمه شب ، قابلیت تعویق یا Snooze اشاره کنیم.

دانلود نسخه اندروید 


9) دارو کوک

دارو کوک یکی دیگر از برنامه های کاربردی ایرانی در زمینه یادآوری مصرف دارو است. از نکات جالب این برنامه کمک به یادآوری نام دارو است به طوری که اگر املاء دارو را بلد نباشید با وارد کردن قسمتی از نام آن برنامه به طور خودکار بر اساس بانک اطلاعات فارسی و انگلیسی دارو خود نام کامل را حدس زده و به شما اعلام میکند.

همچنین قادر هستید برای هر دارو از ان عکس گرفته تا با توجه به شکل دارو متوجه آن شوید.

دانلود نسخه اندروید 


10) یادآور دارو

این برنامه به دلیل رایگان نبودن نمره منفی نسبت به دیگر برنامه ها دریافت میکند ولی میتوان کاملترین برنامه فارسی زبان در زمینه یادآوری زمان مصرف داروها از نام ببریم. از قابلیت های این برنامه میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • ظاهری زیبا و کاربر پسند 
  • افزودن دارو به تعداد دلخواه 
  • سهولت در انتخاب فاصله زمانی و  تعیین هشدار به صورت 4، 6، 8، 12 و 24 ساعته 
  • نمایش توضیح دارو در زمان هشدار

متاسفانه در این برنامه قابلیت به تعویق انداختن مصرف دارو در زمان هشدار وجود ندارد.

دانلود نسخه اندروید 



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin