رفع خطا Not Enough Virtual Memory در ویندوز 7 و 10

1397/5/23 10:35

بعضی از کاربران در هنگام کار با ویندوز 7 یا ویندوز 10 با خطا “not enough virtual memory” مواجه میشوند. بنظر میرسد این خطا پس از بروزرسانی ویندوز 10 با پیامی مبنی بر اینکه حافظه مجازی کافی نیست ظاهر میشود که به کاربران اطلاع میدهد که برنامه های مختلف ویندوز که در حال اجرا هستند را ذخیره و سیستم را مجدد راه اندازی کنند.

Not Enough Virtual Memory

این اتفاق معمولا از بار سنگین بر روی Ram اتفاق می افتد که با عدم پاسخ توسط سیستم رخ خواهد داد.
ظاهرا راه کاری که اکثر کاربران در مواجهه با این خطا انجام میدهند راه اندازی مجدد سیستم است که باعث میشود برای چندین ساعت به طور موقت این خطا رفع شود اما این یک راهکار مفید و دائمی برای رفع این خطا نیست.
جالب است بدانید اگر برنامه های در حال اجرا را ببندید گاها باز هم این خطا رخ خواهد داد ، این نشان دهنده این است که با بستن برنامه ها برای رفع این خطا چاره ساز نبوده و در واقع در پس زمینه سیستم فعالیتی مشکوک در حال اجرا است.



نگاه به عملکرد CPU در هنگام رخ دادن خطا

این خطا به طور کلی در ویندوز های 7 و 10 رخ میدهد ، که با بررسی های انجام شده نرم افزار و یا سخت افزاری علت رخ دادن این خطا نیست ، بیشتر دلیل نمایش این خطا بروزرسانی های ویندوز یا اجرا برخی برنامه های مخرب و ویروسی است.
همانطور که گفته شد هیچ راه کار رسمی برای بر طرف کردن این خطا وجود ندارد ولی به طور کلی میتوان اینگونه برداشت کرد که با افزایش مقدار Ram و ارتقا آن و همچنین راه اندازی مجدد سیستم به طور موقت یا دائمی مشکل این خطا را برطرف کرد.

ممکن است در هنگام کار با برنامه Vmware به صورت پیغامی با مضمون No enough physical memory ظاهر شود که با افزایش رم سخت افزاری ، کاهش حجم استفاده شده رم در Vmware و یا به مسیر C:\ ProgramData \ VMware \ VMware Workstation  رفته و در فایل config.ini عبارت vmmon.disableHostParameters = "TRUE"
را اضافه کرده و پس از ذخیره کردن سیستم را مجدد راه اندازی کنید. 




0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin