برنامه های مراقبت از سلامتی شما در هنگام کار با رایانه و گوشی

1397/5/23 14:45

فناوری با تمام مزیت هایش در زندگی ما معیابی هم دارد ، یکی از مهترین معایت استفاده روزانه از فناوری تاثیر آن بر روی اعضای بدن و سلامتی است. استفاده زیاد از رایانه و گوشی میتواند خطراتی در ناحیه کمر و گردن مانند سیاتیک ایجاد کند.
رایجترین مواردی که تحت تاثیر قرار میگیرند عبارت اند از :

  • نشستن بیش از حد در پشت میز
  • خم کردن گردن و کمر در هنگام نشستن
  • استفاده از لپ تاپ در حالات و موقعیت های نامناسب
  • خم کردن گردن در هنگام استفاده از گوشی

خبر خوب این است که چندین برنامه قدرتمند برای انواع پلتفرمهای مختلف ساخته شده که در هنگام استفاده از این فناوری ها هشدارهای لازم برای اصلاح وضعیت ، ایجاد حرکت بدنی ، استراحت و... به ما کمک خواهند کرد.


Limber (مرورگر کروم)

Limber

گاهی اوقات نیاز است فردی صحیح نشستن و یا تغییر حالتتان را به شما گوش زد کند. اما از این پس با افزونه Limber این امکان برای شما فعال است.
Limber یک افزونه بر روی مرورگر کروم است که میتواند در هر 30 یا 10 دقیقه یکبار به شما هشدارهای لازم را بدهد.
هر 10 دقیقه زمان مناسبی برای انجام تمرینات سریع در همان پشت میز است، در هر فاصله 30 دقیقه از پشت صندلی خود بلند شده و کمی قدم بزنید.
شما در 30 دقیقه به استراحت نیاز دارید حتی اگر راندمان مغز شما در بهترین حالت ممکن باشد.

دانلود افزونه کروم 


Posture Minder (مرورگر کروم) 

Posture Minder

Posture Minder دارای چندین لایه اعلان مختلف است که میتواند شما را برای استراحت و ورزش کردن که شامل برخی از پیام های خنده دارد و جالب است مطلع کند.
این برنامه به شما اجازه میدهد تا مدت زمان استراحت و همچنین فعالیت در پشت سیستم را تعیین کنید.

دانلود افزونه کروم 


Nekoze (مَک)  

Nekoze

این برنامه جالب بر اساس وبکم لپ تاپ یا کامپیوتر وضعیت نشستن شما را بررسی میکند و در صورتی که وضعیتی صحیح نداشته باشید از طریق پاپ آپ به شما اطلاع خواهد داد. این نسخه از برنامه مخصوص سیستم عامل Mac است.

دانلود نسخه مَک  


Simply Align (سیستم عامل ios)

Simply Align

Simply Align برنامه ای است که توسط مرکز توانبخشی SimplyAlign کشور کانادا ساخته شده است ، این برنامه میتواند هر چند دقیقه ای که لازم دارید شما را برای استراحت و ورزش کردن در حین استفاده از گوشی آیفون یا آیپد مطلع کند همچنین شما را از خم کردن بیش از حد گردن بر روی گوشی هشدار میدهد.
این برنامه بر روی گوشی های آیفون قابل نصب و استفاده است.

ios دانلود نسخه 


Posture (سیستم عامل اندروید)

Posture

این برنامه از قابلیت های گوشی شما برای بهبود سلامتی استفاده خواهد کرد. این برنامه با استفاده از شتاب سنج میتواند موقعیت گوشی در دستان شما را تشخصی دهد و به شما برای اشتباه نگه نداشتن آن هشدار دهد.
بهترین راه برای نگه داشتن گوشی این است که گوشی را هم سطح چشمان خود قرار داده و از آن استفاده کنید.

android دانلود نسخه 



BreakTaker (ویندوز)

BreakTaker

این برنامه مخصوص سیستم عامل ویندوز طراحی و توسعه داده شده است ، این برنامه به شما پیغامهایی مبنی بر استراحت و انجام حرکات ورزشی نمایش خواهد داد. شما میتوانید آنرا تایید کرده و به استراحت و ورزش بپردازید و یا زمان حرکت را به تعویق بیندازید. قابلیت های تغییر رنگ برنامه ، هشدار صوتی ، اجرا در هنگام بالا آمدن ویندوز و... در برنامه وجود دارد.

دانلود نسخه ویندوز  


1
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin