نکاتی برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

1397/5/24 12:03

به لطف پیشرفت تکنولوژی در زندگی روزمره لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند هم رشد چشمگیری داشته اند به لطفا این پیشرفت هم عمر باتری ها و ظرفیت ذخیره کردن برق در آنها به مراتب بیشتر شده است.
با این حال نکاتی برای استفاده صحیح از باتری های لپ تاپ و تلفن همراه وجود دارد که در صورت رعایت صحیح آنها میتوان عمر بیشتری از باتری ها و همچنین جلوگیری از خالی شدن زود هنگام باتری ها داشته باشیم.
در این مقاله نکاتی در مورد افزایش طول عمر باتری لپ تاپ را برای شما کاربران عزیز وبسایت اُمیگو آماده کرده ایم.


1) کاهش نور صفحه

صفحه نمایش یکی از قسمت هایی است که مصرف زیادی در استفاده از باتری لپ تاپ دارد ، صرفه جویی در صفحه نمایش با کاهش نور صفحه امکانپذیر است.
برای کاهش نور صفحه در لپ تاپ معمولا با کلید Function یا همان F در بالا صفحه کلید که با نماد خورشید است میتواند نور صفحه نمایش را کاهش داد.
بطور مثال در لپ تاپ های لنوو با زدن دکمه F11 یا در مدل های دیگر با زدن دکمه F1 ، یا فشردن دکمه های Fn+علامت سمت چپ نور صفحه کاهش میبابد.



2) تنظیمات Power Settings

ویندوز 10 دارای ویژگی های خاصی است که میتواند در مصرف بهینه از زمانی که لپ تاپ به برق وصل است و یا از باتری استفاده میکند کمک بسیاری کند. عبارت Power Option را در سرچ ویندوز تایپ کرده و آنرا باز کنید در صفحه باز شده Power saver را فعال کنید.
ویندوز به طور خودکار روش های از پیش تعریف شده ای  را برای صرفه جویی در مصرف باتری ها اعمال خواهد کرد.



3. خاموش کردن wifi

وای فای یک قطعه الکتورنیکی است که بر روی لپ تاپ نصب شده است ، وای فای در صورت روشن بود به طور مداوم از باتری لپ تاپ استفاده میکند.
در صورتی که از شبکه وای فای استفاده نمیکنید ، وای فای خود را خاموش کنید. در بسیاری از لپ تای جدید دکمه یا عملگری بر روی لپ تاپ تعبیه شده است که با فشردن آن میتوان وای فای را خاموش یا روشن کرد.

در صورتی که دکمه وای فای بر روی لپ تاپ موجود نیست میتوانید در ویندوز 8 یا 10 با کلیک بر روی علامت وای فای از منو استارت ، وای فای را خاموش کنید.



4) وسایل جانبی را خاموش کنید

برای افزایش عمر باتری سعی کنید که دستگاه های متصل به usb مانند موس،وب کم،usb hub،فلش مموری و... را که از آنها استفاده نمیکنید را غیر فعال یا خارج کنید.
معمولا برای خاموش کردن وب کم دکمه ای بر روی لپ تاپ ها تعبیه شده است ، همچنین میتوانید بجای استفاده از موس آنرا جدا کرده و از track pads لپ تاپ استفاده کنید.


5) دیسک را از لپ تاپ خارج کنید

لپ تاپی که در آن DVD یا CD در حال حرکت و خواندن است میتواند به طور زیادی از باتری لپ تاپ کار بکشد. در صورتی که با آن دیسک قصد انجام کاری را ندارد به راحتی با زدن دکمه Eject آنرا از لپ تاپ خارج کنید.


6) استفاده از باتری های قابل حمل

استفاده از پاوربانک ها و باتری های قابل حمل میتواند در هنگامی که در تمام طول روز بیرون هستید باتری لپ تاپ شما را شارژ کنند.
بیشتر لپ تاپ های عرضه شده دارای باتری های 6 سلولی هستند به طوری که پاوربانک های لپ تاپ معمولا 8 یا حتی 12 سلولی هستند که تا 2 برابر بیشتر از باتری خود لپ تاپ برق را در خود ذخیره میکنند.


7) غیرفعال کردن برخی از ویژگی ها در ویندوز
در ویندوز 10 امکان استفاده از ویژگی های خاصی وجود دارد که بسیاری از آنها غیرضروری و بی فایده است.
به طور مثال غیر فعال کردن افکت های گرافیکی در کارآمدتر بودن لپ تاپ و باتری تاثیر بسیاری دارد.



8) مراقبت از باتری

باتری های لیتیوم به تخلیه کامل نیاز ندارند ولی در حالی که باتری های قدیمی که لتیوم نبوده به خالی کردن به طور منظم احتیاج دارند.
سعی کنید باتری خود را هر دفعه کالیبره کنید (برای مطالعه چگونگی کالیبره کردن و همچنین تست سلامت و راهنمای کامل نگهداری از باتری لپتاپ این مقاله را مطالعه کنید)


0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin