چگونگی راه اندازی مجدد مودم

1397/5/25 23:58

اگر اینترنت شما قطع شده و یا سرعت اینترنت کند شده است سادترین راه برای حل این مسائل خاموش و روشن یا راه اندازی مجدد مودم است. راه حل های مختلفی برای راه اندازی مودم یا روترهای مختلف وجود دارد ولی ما در این مقاله سعی میکنیم توضیح کاملی را ارائه دهیم.


چه زمانی احتیاج به راه اندازی مجدد مودم دارید

  • معمولا خطاهای مربوط به DNS یا خطاهای Time out با راه اندازی مجدد مودم رفع خواهد شد.
  • اگر کامپیوتر و یا موبایل شما دسترسی به اینترنت ندارید میتوانید مودم را راه اندازی مجدد کنید.
  • اگر شما اختلالات مکرر شبکه را دارید ممکن است با راه اندازی مجدد مودم مشکل حل شود، در صورت حل نشدن مورد باید با پشتیبان اینترنت خود تماس بگیرید.


چگونگی راه اندازی مجدد مودم

1) به دنبال دکمه Power یا خاموش و روشن کردن مودم بگردید. اگر هیچ دکمه ای برای خاموش و روشن در مودم پیدا نکردید نگران نباشید ، چون دستگاه به طور مستقیم به برق وصل است و میتوانید آنرا از برق در بیاورید.

2) اگر دکمه Power را پیدا کردید آن را خاموش کنید تا مودم یا روتر خاموش شود. بعد مودم را از برق خارج کنید.

3) اگر روتر شما به یک مودم دیگر متصل است آن را از شبکه جدا کنید.

4) حداقل 30 ثانیه صبر کنید. بعضی از تولد کنندگان مودم یا روتر پیشنهاد میکنند که 10 ثانیه صبر کنید اما 30 ثانیه و حتی 1 دقیقه صبر کردن برای اطمینان بیشتر ضرری ندارد.
5) مودم را مجدد به برق وصل کرده و دکمه روشن شدن آن را فشار دهید. به مدت 30 الی 60 ثانیه صبر کنید زیرا مودم شما برای اتصال و برقراری ارتباط با ISP احتیاج به زمان دارد. در صورتی که ویندوز شما به طور خودکار به وای فای متصل شد همه چیز خوب پیش رفته است ولی اگر متصل نشد از قسمت WIFI ویندوز بر روی مودم مورد نظر کلیک کرده تا اتصال برقرار شود.


دکمه Power را نگه دارید

بعضی از تولید کنندگان مودم و روتر پیشنهاد میکنند که دکمه power را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا مودم خاموش شود. سپس با توجه به مراحل توضیح داده شده قبل آنها را مجدد تکرار کنید.


مقالات زیر را برای مطالعه پیشنهاد میکنیم :


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza