رفع مشکل شارژ آهسته (دیر شارژ شدن) گوشی های اندرویدی

1397/5/26 18:49

واقعیتی در مورد باتری گوشی های اندروید این است که مدت زمان زیادی شارژ گوشی شما را نگه نمیدارد و معمولا پس از مدت یک یا دو روز نهایتا اگر کار خاصی با گوشی نکنید شارژ آن خالی خواهد شد. اگر شارژ گوشی شما بیش از حد سریع خالی میشود ممکن است مشکلی اساسی در شارژر/آداپتور ، باتری ، گوشی یا سیستم عامل اندروید شما بوجود مده باشد. در اینجا قصد داریم تا در مورد راه حل های بر طرف کردن شارژ آهسته در گوشی های اندروید صحبت کنیم.

1) بررسی آدامپتور یا شارژر

گاهی اوغات به دلیل نوسانات ولتاژ ممکن است آداپتور یا شارژر گوشی شما ضعیف یا آسیب دیده شده باشد.
بعضا شارژرهای بی کیفیت و تقلبی در بازار وجود دارد که ولتاژ و جریان کمتری نسبت به شارژر اصلی به گوشی شما وارد میکنند ، این شارژرها قابل تعمیر نبوده و تنها راه این است که شارژر دیگری را برای گوشی خود خریداری کنید.
دقت کنید بهترین آداپتور برای گوشی شما شارژر اصلی آن مدل از گوشی است زیرا با ولتاژ زیاد دادن به گوشی ممکن است باتری شما آسیب شدیدی ببیند.


2) کابل میکرو USB را تغییر دهید

اگر شما از یک کابل ارزان قیمت و بی کیفیت میکرو USB برای شارژ گوشی خود استفاده میکنید به احتمال زیاد روند شارژ گوشی شما به آهستگی انجام میشود.
کابلهای بی کیفیت و تقلبی نمیتوانند ولتاژ و جریان مناسبی را به باتری گوشی شما بدهند بنابر این به آهستگی گوشی شما شارژ خواهد شد.


3) غیر فعال کردن برنامه های پس زمینه

در هنگام شارژ کردن گوشی سعی کنید تمام برنامه های پس زمینه در حال اجرا گوشی را ببندید ، چون این برنامه ها از شارژ گوشی بشدت استفاده میکنند و این باعث میشود که گوشی شما به آهستگی شارژ شود.
تمامی برنامه های پس زمینه گوشی را بسته و یا گوشی خود را خاموش کرده و سپس اقدام به شارژ گوشی کنید.


4) از شارژر سرعت بالا استفاده کنید

شما میتوانید یک شارژر خوب با جریان خروجی بالا استفاده کنید تا سریعتر گوشی شما شارژ شود. اگر از عملکرد شارژر فعلی خود ناراضی هستید پیشنهاد میکنیم از شارژرهای FastCharge استفاده کنید.


5) هنگام شارژ ، از گوشی استفاده نکنید

توجه داشته باشید زمانی که گوشی در حال شارژ است نباید از آن استفاده کنید ، اجرای بازی ، استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی میتوانند در روند شارژ آهسته گوشی شما موثر باشند.
همچنین پیشنهاد میکنیم داده های اینترنت خود را در زمان شارژ گوشی خاموش کنید.


6) از رایانه یا پاور بانک برای شارژ استفاده نکنید

معمولا پورت های شارژ رایانه و پاوربانک ها دارای جریان پایین برای شارژ گوشی هستند که در روند شارژ گوشی ب طور آهستگی تاثر گذار هستند.
جریان های USB 2.0 و USB 3.0 را در زیر مشاهده میکنید :

USB 2.0 –> 500 mA

USB 3.0 –> 900 mA

پس اگر در موقعیت حساس نیستید از پاور بانک ها برای شارژ گوشی خود استفاده نکنید و سعی کنید همیشه از برق شهر برای شارژ گوشی استفاده کنید.


7) ارتقا سیستم عامل اندروید

گاهی اوغات به دلیل مشکلات مختلف در سیستم عامل اندروید باعث میشود که گوشی شما آهسته شارژ شود.بنابر این پیشنهاد میکنیم که اندروید خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید ، در نهایت بررسی کنید که مشکل دیر شارژ شدن گوشی حل شده است یا خیر. مقالات مربوط به " بروزرسانی گوشی " را از اینجا پیگیری کنید.


8) تعویض باتری

باتری معیوب یکی از دلایل آشکار برای شارژ آهسته گوشی های هوشمند است. سعی کنید از یک باتری سالم دیگر استفاده کنید تا بررسی کنید مشکل از باتری گوشی است یا خیر. پیشنهاد ما استفاده از باتری اصلی گوشی است.


9) از یک گوشی یا شارژ سریع استفاده کنید

اگر تمامی موارد بالا مشکل شارژ آهسته گوشی شما را حل نکرد تنها روش باقی مانده استفاده استفاده از شارژ سریع (Fast Charge) است که با استفاده از این فناوری میتوانید شارژ سریعتری را تا 80 درصد در مدت 30 دقیقه را تجربه کنید.



0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza