استفاده از تصویر متحرک (Gif) بعنوان پس زمینه ویندوز 10

1397/5/28 12:59

تصاویر پس زمینه ای که در ویندوز قرار میگیریند به صورت ثابت هستند. در نسخه های بعد از ویندوز xp مانند ویندوز 7، 8 و 10 میتوان در آنها تصاویر پوشه ای را انتخاب کرده تا پس از گذشت مدتی تصاویر به طور خودکار عوض شود.در گوشی های هوشمند تصاویر Live یا زنده وجود دارد به طوری که در پس زمینه گوشی بطور مثال رودخانه ای در جریان است یا وزش باد درختان را به صورت متحرک مشاهده خواهید کرد ، در ویندوز استفاده از تصاویر متحرک به صورت پیشفرض وجود ندارد و برای اینکه از تصاویر متحرک در پس زمینه ویندوز استفاده کنید باید از برنامه جانبی BioniX Wallpaper Changer استفاده کنید.این برنامه میتواند تصاویر متحرک Gif را به عنوان پس زمینه ویندوز 10 شما تنظیم کند.


پیدا کردن تصاویر متحرک Gif

چالش روبروی ما ایجاد یا پیدا کردن تصاویر gif برای پس زمینه ویندوز است ، این تصاویر باید دارای اندازه ای بزرگ بوده و از جلوه های بصری زیبایی برخوردار باشند.
این تصاویر با کمی جستجو در اینترنت به وفور یافت خواهد شد ولی پیشنهاد ما استفاده از سایت Gfycat برای اینگونه تصاویر متحرک است.
برای ورود به سایت و همچنین دانلود نمونه تصاویر متحرک اینجا کلیک کنید.

تصویر متحرک GIF


چگونی استفاده از بک گراند متحرک در ویندوز

ابتدا برنامه BioniX را دانلود کرده و سپس اقدام به نصب آن کنید.

 BioniX دانلود

برنامه را اجرا کنید اگر از شما سوالی پرسیده شد بر روی basic layout کلیک کنید.

به تب Playlist رفته و بر روی clear play list کلیک تا اگر تصاویر یا لایه هایی در آن وجود داشت حذف شوند.

تصویر Gif مورد نظر را با استفاده از کلیک و درگ به درون برنامه بیندازید. سپس بر روی آن دوبار کلیک کنید تا به عنوان پس زمینه تنظیم شود.

BioniX

برنامه را minimize کرده تا تصویر زمینه را مشاهده کنید.

BioniX

برنامه BioniX سیستم هایی که بیش از یک صفحه نمایش دارند را هم پشتیبانی میکند ، بنابر این اگر شما از دو یا چند صفحه نمایش استفاده میکنید میتوانید مطمئن باشید که تصویر متحرک شما در همه صفحه نمایش ها به درستی نمایش داده میشود.


تاثیر پس زمینه متحرک بر روی عملکرد سیستم

در صورت استفاده از این برنامه ممکن است سیستم شما کند شد ، بنابر این اگر از یک سیستم قدیمی با رم و cpu کم استفاده میکنید پیشنهادمیکنیم قابلیت تصاویر متحرک را در ویندوز خود پیاده سازی نکنید (حتی اگر از چند مانیتور استفاده کنید کند شدن سیستم بمراتب بیشتر خواهد شد).


0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin