خاموش کردن ویندوز با خروج فلش مموری از سیستم

1397/5/28 15:20

مواقعی بسیار پیش آمده که قصد خاموش کردن سریع سیستم خود را دارید که د راین حالت باید چندین ثانیه برای خاموش کردن لپ تاپ یا رایانه شخصی از دکمه Shutdown در نوار استارت استفاده کنید، اما در این مقاله قصد دارید تا با برنامه USB Shutdown روند خاموش کردن ویندوز را با استفاده از فلش مموری به طوری که فقط با خارج کردن فلش مموری سیستم شما خاموش شود را توضیح دهیم.
برنامه USB Shutdown بدین شکل عمل میکند ، تا زمانی که فلش در درون رایانه باشد قادر به استفاده از آن هستید ولی زمانی که فلش از آن خارج شود به صورت خودکار رایانه خاموش خواهد شد.


چگونگی استفاده از برنامه USB Shutdown

در ابتدا برنامه را از لینک زیر دانلود کنید.

USB ShutDown دانلود

شما میتوانید برنامه Shutdown USB  را در ویندوز 7 ، ویندوز 8 ، ویندوز 8.1  ویندوز 10 اجرا کنید.

پس از دانلود مشاهده خواهید کرد که برنامه به صورت قابل حمل (Portable) است ، قبل از اینکه برنامه را اجرا کنید اطمینان حاصل کنید که فلش مموری مورد نظر به سیستم وصل باشد.

برنامه را به عنوان مدیر اجرا کنید (راست کلیک و انتخاب گزینه Run as Administrator).

در برنامه باز شده خواهید دید که دستور خاموش شدن سیستم به طور پیشفرض برای خروج فلش مموری تعریف شده است ، شما میتوانید دستوراتی دیگر هنگام خروج فلش مموری را هم تعریف کنید.

هم اکنون فلش مموری را از سیستم خود خارج کنید ، خواهید دید که با نمایش پیغامی به شما هشدار میدهد که تا کمتر از 1 دقیقه دیگر ویندوز به طور خودکار خاموش خواهد شد ، در مدت این 1 دقیقه فرصت خواهید داشت تا عمل خاموش شدن سیستم را لغو کنید.

نگامی که عملیات خاموش شدن توسط شما لغو شد به شما پیامی مبنی بر اینکه خاموش شدن سیستم لغو شده است نمایش داده میشود.



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin