پاک کردن هرچند ثانیه یکبار حافظه کلیپ برد در ویندوز

1397/5/29 11:08

حافظه ClipBoard یک ویژگی بسیار مهم و مفید در تمامی سیستم عامل ها از جمله ویندوز است.شما میتوانید هر نوع داده متن،تصویر،فایل و... را در در داخل حافظه کلیپ برد که در درون Ram ذخیره میشود را کپی کنید.
متاسفانه بسیاری ابزارهای جاسوسی و تروجان ها اطلاعات ذخیره شده در حافظه کلیپ برد را به طور منظم زیر نظر دارند بطور مثال ممکن است شما اطلاعات مهم رمزها، فایلهای خصوصی یا اطلاعات حسابهای بانکی خود را کپی کنید در اینصورت است که هکرها به راحتی میتواند با خواندن اطلاعات کلیپ برد به آنها دسترسی پیدا کند و برای مقاصد شوم خود از آنها استفاده کنند.
برای حفظ حریم خصوصی و بالا بردن امنیت بایستی حافظه کلیپ برد را طبق دوره های زمانی منظمی پاک کنید. شما مجبور نیستید این کار را به صورت دستی انجام دهید بلکه با برنامه Clipboard Auto-Clear میتواند حافظه کلیپ برد خود را به طور هر چند ثانیه یکبار پاک کند.


چگونگی کار با برنامه Clipboard Auto-Clear

در ابتدا برنامه Clipboard Auto-Clear را از لینک زیر دانلود کنید.

Clipboard Auto-Clear دانلود

پس از دانلود برنامه را نصب کنید. خواهید دید که برنامه در ناحیه اطلاع رسانی دسکتاپ (notification area) قرار گرفته است.

notification area Clipboard Auto-Clear

شکل برنامه در دو حالت تغییر خواهد کرد : زمانی که حافظه کلیپ برد ویندوز پرباشد یک علامت C بزرگ و زرد رنگ نمایش داده خواهد شد ، ولی زمانی که حافظه کلیپ برد خالی باشد همان آیکون را با یک خط قرمز رنگ مشاهده میکنید.

اگر بر روی آیکون برنامه در ناحیه اعلان کلیک کنید گزینه های مختلفی از برنامه به شما نمایش داده خواهد شد.

برنامه Clipboard Auto-Clear

در این گزینه ها میتوان مشخص کردن هر چند ثانیه یکبار حافظه کلیپ برد ویندوز خالی شود ، شما میتوانید 5 ثانیه ، 10 ثانیه ، 15 ثانیه و 20 ثانیه را انتخاب کنید.

همچنین در قسمت Start automatically when the computer starts میتوان مشخص کردن در زمانی که ویندوز اجرا میشود آیا برنامه به طور خودکار اجرا شود شود یا خیر.

برای اینکه به صورت دستی حافظه کلیپ برد خود را خالی کنید میتوانید بر روی دکمه Clear Clipboard Now کلیک کنید.

Clear Clipboard Now

دقت کنید با وجود فعال بودن برنامه اطلاعات شما پس از گذشت چند ثانیه حذف خواهد شد ، بنابر این اگر نیاز به ذخیره کردن اطلاعات مهم برای مدت زمان بیشتری از آن در حافظه کلیپ برد را دارید برنامه را به طور کامل ببندید ، متاسفانه با پاک شدن حافظه کلیپبرد امکان بازیابی اطلاعات حذف شده به هیچ عنوان وجود ندارد.



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin