تست عملکرد هارد دیسک با برنامه ATTO

1397/5/29 23:24

هنگامی که شما یک خودرو جدید خریداری میکنید ،  برای تست آن باید قدرت موتور آن را به حداکثر برسانید که بررسی کنید در شرایط تحت سخت فشار چگونه برخورد میکند ، البته هیچکسی این کار را برای خودرو انجام نمیدهد ولی برای بررسی کیفیت و قدرت یک خودرو باید مشخصات مختلف آن را با دیگر خودروها مقایسه کنید.
همین امر برای رایانه ها هم صدق میکند ، زمانی که شما یک کامپیوتر با یک نام تجاری جدید میخرید باید قدرت پردازنده ، کارت گرافیک و رم آنرا با ابزارهای مختلف بررسی کنید.
حتی هنگامی که شما یک هارد دیسک جدیدی میخرید باید آنرا با آزمون ها و معیارهای مختلفی تحت آزمایش قرار داده تا اطمینان حاصل کنید که هارد با چه سرعتی میتواند داده ها را بخواند و بنویسد.
برنامه ATTO یکی از ابزارهای بسیار مناسب برای تست هارد دیسک است که با بررسی خواندن و نوشتن بر روی هارد دیسک میتواند معیار های هارد دیسک را بررسی کند.
شما میتوانید این عمل را برای انواع دستگاه های ذخیره سازی استفاده کنید ، ولی پیشنهاد میکنیم از هاردهای SSD برای تست توسط این برنامه اجتناب کنید چون طول عمر هارد را کاهش میدهد.


کار با برنامه ATTO

در ابتدا برنامه را از لینک زیر دانلود کنید.

ATTO دانلود

برنامه را نصب کرده و آنرا اجرا کنید.

کار با برنامه بسیار ساده است فقط کافی است از لیست کشویی Drive یک وسیله ذخیره سازی مانند هارد خود را انتخاب کنید.

برای شروع عملیات تست و بررسی بر روی Start کلیک کنید.

در میان گزینه های موجود در برنامه میتوانید از قسمت I/O Size اندازه نوشتن و خواندن فایل از 512 بایت تا 64 مگابایت بر روی هارد را مشخص کنید ، همچنین در قسمت File Size میتوانید اندازه فایل تستی برای نوشتن را مشخص کنید که از 64 کیلوبایت تا 32 گیگابایت میتواند باشد.

برای ذخیره سازی نتیجه ها باید آنرا به صورت فرمت bmk ذخیره کنید از File بر روی Save as کلیک کنید.همچنین میتوانید نتایج را بصورت JPG ذخیره کنید برای اینکار از File بر روی Export Image کلیک کنید.


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza