چگونگی پیدا کردن کردن لپ تاپ دزدیده یا مفقود شده

1397/5/31 16:58

اکثرا از امکانات و قابلیت های گوشی های اندرویدی و ios برای ردیابی گوشی سرقتی اطلاع داریم. حال سوال اینجاست اگر لپ تاپ شما مفقود شده و یا به سرقت برود آیا امکاناتی در سیستم عامل ها وجود دارد تا بتوانیم لپ تاپ خود را ردیابی کنیم.
ویندوز 10 به کاربران خود اجازه میدهد تا در صورت دزدیده شدن و یا مفقود شدن لپ تاپ بتوانید آن را بر اساس رابط وِبی که مایکروسافت مشخص کرده است آن را ردیابی کنید.
بنابر این در صورتی که لپ تاپ شما گم یا دزدیده شده است ، کافی است توسط امکانات معرفی شده در ویندوز آن را ردیابی کنید.


مرحله اول :

اولین گام برای ردیابی لپ تاپ این است که مکان یا Location خود را روشن کنید.
برای اینکار باید از منو استارت Location را تایپ کرده و بر روی نتایج نمیاش داده شده ر روی Location Privacy Settings کلیک کنید.

Location Privacy Settings

همچنین در ویندوز 10 میتوانید از مسیر Settings > Privacy > Location اقدام کنید.


مرحله دوم :

Settings را باز کرده و بر روی اولین گزینه کلیک کنید.
اگر بر روی Off بود آن را بر روی on قرار دهید.


مرحله سوم :

نوار استارت را باز کرده و عبارت Find My device را تایپ کنید و از نتایج باز شده بر روی آن کلیک کنید.

Find My device


مرحله چهارم :

چنانچه حالت Find my device بر روی Off باشد با کلیک بر روی Change آن را بر روی حالت on قرار دهید.

Find My device


مرحله پنجم :

هم اکنون مکان و دستگاه ردیابی لپ تاپ را روشن کرده اید ، در ادامه مقاله به شما خواهیم آموخت که هم اکنون از طریق اینترنت چگونه لپ تاپ خود را ردیابی کنیم.
وب سایت مایکروسافت را از اینجا باز کنید و نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری که در ویندوز خود استفاده میکنید را وارد کنید (در صورت نداشتن حساب کاربری شما باید یک حساب کاربری ایمیل در سایت live.com ایجاد کنید و در ویندوز با رفتن به Settings > Accounts > Your info و سپس Sign in with a Microsoft account instead آن را انتخاب کنید ، نام کاربری و رمز عبور حساب ایجاد شده را وارد کنید. از این پس ویندوز شما با حساب کاربری لایو شما همگام سازی خواهد شد).

پس از ورود موفقیت آمیز به حساب کاربری خود در سایت لپ تاپ خود را در لیست خواهید دید. بر روی تب Find my device کلیک کنید ، مایکروسافت محل دقیق لپ تاپ شما را تشخیص خواهد داد.

چگونگی پیدا کردن کردن لپ تاپ دزدیده یا مفقود شده


توصیه میکنیم Location و Device tracking را در تنظیمات فعال کرده تا در صورتی که لپ تاپ شما مفقود و یا دزدیده شد بتوانید به راحتی موقعیت مکانی آن را به صورت آنلاین ردیابی کنید.


0
کــارمـا :
4277
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza