آموزش گام به گام نصب ویندوز 10 توسط DVD یا فلش مموری

1397/6/1 13:03

ویندوز 10 جدیدترین سیستم عامل عرضه شده توسط مایکروسافت است که بسیاری از کاربران تمایل به نصب آن بر روی سیستم خود دارند، نصب ویندوز به دو روش ارتقا ویندوز 7 یا 8.1 به 10 یا نصب جدید امکانپذیر است، شما میتوانید ویندوز 10 را از روی dvd، فلش ، یا فایل iso نصب کنید.
در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چگونه ویندوز 10 را به شکلی صحیح و منظم بر روی رایانه شخصی یا لپ تاپ خود نصب کنید.

این آموزش بر اساس نسخه بروزشده ویندوز 10 در آوریل 2018 تهیه شده است.


حداقل مشخصات برای نصب ویندوز 10 :

  • Cpu : حداقل پردازنده 1 گیگاهرتز یا سریعتر ، تک هسته یا چند هسته ای
  • Ram : رم 1 گیگابایتی برای نسخه 32 بیتی و 2 گیگابایت برای نسخه 64 بیتی
  • هارد دیسک : حداقل فضای آزاد هارد دیسک برای نسخه 32 بیتی 16 گیگابایت و برای نسخه 64 بیتی حداقل 20 گیگابایت نیاز است.
  • کارت گرافیک : کارت گرافیک سازگار با Miccrosoft DireX 9
  • نمایشگر : نمایشگر با حداقل رزولیشن 800x600 پیکسل

قبل از نصب توجه داشته باشید که از نسخه های کرک شده و لایسنس ویندوز 10 استفاده کنید همچنین پیشنهاد میکنیم از اتصال به اینترنت و یک حساب کاربری مایکروسافت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : چگونگی نصب ویندوز با فلش مموری توسط برنامه Rufus

اگر میخواهید ویندوز 10 را بر روی یک ماشین مجازی نصب و اجرا کنید، بهترین برنامه های مجازی عبارت اند از : VirtualBox، VMware Player، VMware Player Pro، Hyper-V ، Workstation VMware. VMware Player، Hyper-V و VirtualBox


چگونگی نصب ویندوز 10

سیستم یا ماشین مجازی خود را با استفاده از dvd ، فلش مموری یا فایل iso با ویندوز 10 بوت کنید (در هنگام روشن شدن سیستم دکمه F2 یا Delete را پشت سرهم فشار دهید تا وارد صفحه بوت شوید ، بوت اول را Dvd یا فلش مموری انتخاب کنید).

به محض اینکه بوت کردید یک پیغام بر روی صفحه نمایش شما ظاهر میشود که باید کلیدی را برای ادامه نصب از صفحه کلید فشار دهید. کلیدی را از روی صفحه کلید فشار داده تا برنامه نصب ویندوز 10 اجرا شود. زبان مورد نظر را English انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.

برای نصب بر روی Install now کلیک کنید.

ممکن است زمان راه اندازی چند ثانیه ای به طول بینجامد در صورتی که از ویندوز اورجینال خریداری شده استفاده میکنید در کلید خریداری شده را وارد کرده و بر روی next کلیک کنید در غیر اینصورت بر روی I dont have a product key کلیک کنید.

در صفحه بعد باید نسخه نصبی و همچنین نوع بیتی آن را مشخص کنید. انواع نسخه های ویندوز 10 شامل موارد زیر است :

  • Windows 10 Home
  • Windows 10 Pro
  • Windows 10 Pro for Workstations
  • Windows 10 Pro Education
  • Windows 10 Enterprise
  • Windows 10 Enterprise LTSB
  • Windows 10 Education
  • Windows 10 IoT Core
  • Windows 10 IoT Enterprise
  • Windows 10 S

بر روی Next کلیک کنید.تا به صفحه توافقنامه برسید.
در صفحه توافقنامه تیک I accept the license terms را فعال کرده و بر روی Next کلیک کنید.

در این صفحه نوع نصب از شما سوال خواهد شد.
در صورتی که قصد ارتقا از ویندوز 7 یا 8.1 را دارید بر روی Upgrade کلیک کنید ، چون ما از همان ابتدا شروع به نصب ویندوز کردیم بر روی Custom کلیک کنید.

در حال حاضر از شما خواسته میشود تا درایو مورد نظر برای نصب را انتخاب کنید. اگر نیاز به پارتیشن بندی هارد خود دارید میتوانید از ابزارهای زیر استفاده کنید در نهایت بر روی Next کلیک کنید.

نصب ممکن است چندین دقیقه طول بکشد چون باید تمامی فایل های مورد نیاز سیستم کپی شده و در هارد نصب شود.

هنگامی که نصب به پایان رسید نیاز است تا حداقل یک بار سیستم را مجدد راه اندازی کنید. در طول فرایند نصب ویندوز 10 تمامی فرایندهای انجام شده را میتوان مشاهده کنید.



نحوه سفارش سازی ویندوز نصب شده

پس از اتمام مراحل نصب سیستم عامل به شما پیغام خوش آمدگویی را نمایش میدهد. با کمک این مراحل نصب میتوانید ویندوز 10 خود را پیکربندی کنید.
در مراحل پیکربندی میتوانید از موس و صفحه کلید و همچنین صدای خود (در صورتی که میکروفن دارید) مراحل پیکربکندی را انجام دهید.

منطقه خود را که در آن زندگی میکنید را مشخص کرد و سپس بر روی  Yes کلیک کنید. اگر از میکروفن استفاده میکنید میتوانید نام منطقه خود را بیان کرده تا به صورت اتوماتیک منطقه شما انتخاب شود.

در صفحه جدید نوع صفحه کلید خود را مشخص کنید بر روی Us کلیک کرده و بر روی Yse کلیک کنید.

اگر از صفحه کلید دوم مانند فارسی استفاده میکنید کافی است بر روی add layout کلیک کنید تا با بازگشت به مرحله قبل زمان دوم را انتخاب کنید اگر قصد ایجاد زبان دوم را ندارید بر روی Skip کلیک کنید.

اگر شما دسترسی به اینترنت دارید ویندوز 10 به طور خودکار بررسی میکند که آیا نسخه های جدیدتر از نسخه فعلی که در حال نصب آن هستید وجود دارد یا خیر. در صورتی که نسخه جدید وجود داشته باشد میتوانید آن را دانلود کرده و اقدام به نصب آن کنید.

در مرحله جدید از شما میخواهد که مالکیت دستگاه خود را تایید کنید. اگر شما مالک آن باشید بر روی Set up for personal use کلیک کنید.
اگر دستگاه متعلق به یک سازمان یا یک شرکت است بر روی Set up for an organization کلیک کنید همچنین میتوانید با حساب کاربری مایکروسافت خود به آن متصل شده و از منابع اطلاعاتی خود استفاده کنید ، بر روروی Next کلیک کنید.

در صفحه بعدی از شما خواسته میشود که حساب کاربری مایکروسافت خود را وارد کنید اگر در مرحله قبل مالک سیستم را ارگان یا سازمان ،شرکت انتخاب کرده اید ویندوز از شما میخواهد که اطلاعات سازمان خودر را وارد کنید. در هر صورت اطلاعات ورود به سیستم را وارد کنید.


اگر از تایید دو مرحله ای برای حساب مایکروسافت خود استفاده میکنید قبل از رفتن به مرحله بعد ، از شما خواسته میشود تا یک کد امنیتی را وارد کنید تا هویت شما تایید گردد. همچنین از شما خواسته میشود درخواست ورود به سیستم را با یک کد امنیتی که بر روی گوشی شما ارسال میشود تایید کنید.

اگر نمیخواهید از حساب کاربری مایکروسافت استفاده کنید میتوانید از یک حساب کاربری آفلاین بر روی رایانه خود استفاده کنید فقط کافی است برای اینکار بر روی Offline account در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.

اگر حساب کاربری آفلاین را انتخاب کردید باز مایکروسافت سعی میکند شما را متقاعد کند که از حساب کاربری مایکروسافت استفاده کنید برای ادامه بر روی Yes کلیک کنید.

در صفحه جدید باز شده اطلاعات حساب کاربری آفلاین (نام کاربری و رمز عبور) خود را وارد کنید.بر روی Yes کلیک کنید.

در این مرحله از شما میخواهد تا پین را برای دسترسی سریعتر به سیستم ایجاد کنید. Create Pin را انتخاب کرده و یک پین را وارد کنید و برای بار دوم پین را وارد کرده و برای ادامه کار بر روی OK کلیک کنید.

در این مرحله از شما خواسته میشود که موبایل و رایانه خود را با هم همگام سازی کنید ، کد کشور را وارد کرده به طور مثال 98+ و سپس موبایل خود را بدون صفر وارد کنید و بر روی Send کلیک کنید. برای شما یک sms که حاوی یک لینک است ارسال میشود که از شما میخواهد که مایکروسافت لانچر را بر روی گوشی خود نصب کنید.برای حرکت به جلو بر روی Press کلیک کنید.شما میتوانید از این مرحله با کلیک بر روی Skip یا بر روی Do it later کلیک کنید.

هم اکنون باید مشخص کنید که آیا شما میخواهید از دستیار شخصی استفاده کنید یا خیر. اگر قصد استفاده از دستیار شخصی را دارید تیک مورد نظر را فعال کنید و بر روی Yes کلیک کنید.

در گام نهایی باید مسائل مربوط به حریم خصوصی خود را وارد کنید. از روی صفحه بر روی Choose privacy settings for your device کلیک کنید. اگر میخواهید از امکاناتی نظیر تشخصی موقعیت مکانی ، بررسی داده های استفاده شده ویندوز ، مکان ، تشخصی گفتار و... بر حسب نیاز استفاده کنید آنها را فعال کرده و در نهایت بر روی Accept کلیک کنید.

ویندوز چندین دقیقه برای پیکربندی تنظیمات ، نصب برنامه های کاربردی ، نصب درایورها و... نیاز دارد.

هنگامی که این مراحل تمام شد دسکتاپ خود را مشاهده می کنید. تبریک میگوییم شما ویندوز 10 را بر روی سیستم خود نصب کرده اید.
همانطور که گفته شد مراحل نصب ویندوز10 به سختی انجام میشود و مراحل نصب مخصوصا قسمت پیکربندی تا حدود زیادی نسبت به نسخه های قبلی ویندوز تغییر کرده است. امیدواریم که راهنمایی های ما به اندازه کافی مورد قبول شما قرار گرفته باشد.


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza