چگونگی لغو و بازگشت ایمیل ارسال شده در Gmail

1397/6/2 00:14

در آخرین بروزرسانی جیمیل شما قابلیت این را دارید تا ایمیلی که ارسال کرده اید را تا چند ثانیه بعد از ارسال آن را لغو کنید ، این ویژگی هم اکنون به طور رسمی در نسخه رسمی اندروید و وب قرار گرفته است. قبلا ممکن بود ایمیلی را بجای اینکه برای دوست خود ارسال کنید برای فرد دیگری ارسال میکردید و بلافاصله پس از ارسال متوجه اشتباه خود میشدید و هیچ راهی برای لغو آن وجود نداشت چون ایمیل بلافاصله به inbox شخص رسیده بود. اما جیمیل در آخرین بروزرسانی های خود قابلیت لغو ارسال ایمیل را تا چندین ثانیه بعد از آن به شما خواهد داد.لغو ایمیل ارسال شده یک ویژگی عالی برای ایمیل هایی است که گاها به طور اشتباهی ارسال شده است. در ادامه شما را با روش لغو ارسال ایمیل در نسخه اندروید و وب جیمیل آشنا خواهیم کرد.با اُمیگو همراه باشید...


لغو ارسال ایمیل در اندروید

به گفته پلیس اندروید ویژگی Undo در برنامه جیمیل از نسخه 8.7 به بعد وجود دارد. اگر برنامه خود را بروز نکرده اید آخرین نسخه آن را از اینجا در گوگل پلی دانلود کنید. اگر این ویژگی هنوز برای شما فعال نشده است برنامه را به طور کامل بسته و آنرا مجدد اجرا کنید.

یک ایمیل جدید را باز کرده و آدرس گیرنده ای را برای آن وارد کنید.
بر روی ارسال ضربه بزنید.
در پایین صفحه دکمه Cancel را همراه با Sending مشاهده خواهید کرد. برای لغو ایمیل بر روی دکمه Undo کلیک کنید.


با ضربه زدن بر روی Undo شما مجدد به صفحه ارسال ایمیل خواهید رفت.
توجه داشته باشید که دکمه Unsend به طور پیشفرض تا 10 ثانیه پس ار ارسال ایمیل به شما نمایش داده خواهد شد.

هیچ راهی برای بازگشت و یا حذف ایمیل ارسال شده به طرف مقابل وجود ندارد.


لغو ارسال ایمیل در نسخه وب جیمیل

این امکان برای نسخه وب جیمیل هم وجود دارد برای تست این قابلیت در نسخه وب جیمیل به حساب کاربری خود رفته و بر روی Compose کلیک کنید.
ایمیل دریافت کننده را به همراه متنی وارد کرده و بر روی Send کلیک کنید.
مشاهده خواهید کرد که پس از ارسال یک پیغام کوچک مانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد. برای لغو ارسال بر روی Undo کلیک کنید.


چگونگی تغییر زمان برای لغو ارسال
شما میتوانید زمان قابلیت undo کردن ایمیل را تغییر دهید ، برای اینکار بر روی علامت چرخ دنده در حساب کاربری کلیک کرده و بر روی Settings کلیک کنید.
از صفحه باز شده ، Undo Send را پیدا کرده و زمان آن را بر حسب نیاز خود تغییر دهید.
پیشنهاد میکنیم این زمان را زیاد انتخاب کنید ، در حال حاضر حداکثر زمان انتخابی برای لغو ارسال ایمیل تا 30 ثانیه بعد از ارسال وجود دارد.



0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza