غیر فعال کردن اجرای خودکار برنامه ها هنگام شروع ویندوز

1397/6/3 10:06

برخی از برنامه ها در ورودی های راه انداز ویندوز به طور خودکار قرار میگیرند تا در موقع شروع ویندوز اجرا شوند ، بسیاری از این برنامه هایی که به طور خودکار اجرا میشوند مفید هستند (مانند آنتی ویروس ها) در همین حال بسیاری از آنها مضر هستند به طوری که با اجرا در پس زمینه، فقط از منابع سیستم مانند رم و cpu و هارد استفاده میکنند که در نتیجه با افت سرعت مواجه میشویم.
اغلب ویروس ها و تروجانها خود را در قسمت راه انداز ویندوز قرار میدهند تا به محض شروع ویندوز فعالیت های مخرب خود را از همان ابتدا آغاز کنند ، راه کار پیشنهادی استفاده از آنتی ویروس و نرم افزارهای ضد تروجان است ، همچنین شما میتوانید به طور دستی از راه اندازی خودکار این برنامه های مخرب جلوگیری کنید.
در ویندوز قابلیت مدیریت و غیرفعال کردن برنامه های Startup وجود دارد ولی به طور کامل و دقیق این کار انجام نمیگیرد.
ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی برنامه ManyProg Startup Manager تمامی فعالیت های برنامه های در حال شروع ویندوز را بررسی و مدیریت کنیم.
این برنامه با استفاده از اوراکل جاوا طراحی شده و برای کار به JRE نیازمند است ، نگران نباشید به طور خودکار با نصب برنامه JRE 6 نصب خواهد شد.


کار با برنامه ManyProg Startup Manager

برنامه ManyProg Startup Manager را از لینک زیر دانلود و نصب کنید.

دانلود  

برنامه را اجرا کنید.

رابط کاربری برنامه بسیار ساده است بطوری که تمامی برنامه هایی که در هنگام شروع ویندوز اجرا میشوند را در همین صفحه اصلی به شما نمایش خواهد داد.

ManyProg Startup Manager

برای هر برنامه یک نام،محل فایل اجرایی و منبع نمایش داده شده است.

شما میتوانید یک یا چند مورد از ورودی ها را انتخاب کرده و سپس و برای غیر فعال سازی بر روری دکمه Disable کلیک کنید.

همچنین با کلیک بر روی دکمه Export میتوانید از لیست برنامه ها به فرمت های HTML و CSV و فایل متنی خروجی بگیرید.

با کلیک بر روی دکمه Removeمیتاونید برنامه را به کل از لیست Startup ویندوز حذف کنید.

توجه داشته باشید با بررسی موارد مشکوک به طوری که اگر محل قرار گیری فایل exe در جایی عجیب و ناشناخته قرار داشته باشید میتوان احتمال داد که یک فایل مخرب است ، با راست کلیک بر روی برنامه و انتخاب گزینه Remove آن را حذف کنید.



0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin