معرفی 8 روش برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز 10

1397/6/3 16:19

اسکرین شات به معنی عکس گرفتن از صفحه نمایش است ، این قابلیت بسیار مفید در تمامی دستگاه های مدرن مانند ios،macbook و  اندروید وجود دارد، همچنین شما قادر هستید تا از صفحه ویندوز خود عکس بگیرید.
دلایل زیادی برای عکس گرفتن از صفحه نمایش وجود دارد به طور مثال زمانی که شما قصد دارید تا یک چیزی را به همکار یا دوستتان نشان دهید ، یا یک تصویر خاصی را از یک ویدیو بردارید اسکرین شات گرفتن به شما کمک خواهد کرد.
با تنظیمات پیشفرضی که در ویندوز 10 وجود دارد کاربران میتوانند از گزینه های مختلفی برای گرفتن عکس از صفحه نمایش استفاده کنند.
در این مقاله قصد داریم تا 8 مورد از بهترین روش های ScreenShot گرفتن در ویندوز بدون استفاده از نصب برنامه جانبی مانند Snagit در ویندوز 10 را آموزش دهیم.


1) استفاده از دکمه PrtSCr

دکمه prtscr توسط اکثر کاربران برای گرفتن عکس از صفحه نمایش استفاده میشود. استفاده از دکمه PrtSCr یکی از رایجترین و آسانترین روش ها برای عکس گرفتن از صفحه نمایش ویندوز است.
دکمه prtscr را از روی صفحه کلید خود فشار دهید تا از کل صفحه نمایش عکس گرفته شود و در حافظه کلیپ برد ذخیره شود.
به برنامه Paint رفته و همزمان دکمه های Ctrl+V را فشار دهید تا تصویر در برنامه paint نمایش داده شود.شما هم اکنون میتوانید توسط برنامه paint تغییرات خود را بر روی تصویر اعمال کنید.
برای ذخیره سازی از File -> Save as استفاده کنید.


2) عکس گرفتن از منطقه خاص صفحه

در ویندوز 10 قابلیتی اضافه شده که میتوانید با فشردن دکمه های میانبر از یک منطقه خاص از صفحه نمایش عکس برداری کرد. برای اینکار ابتدا دکمه های Win+Shift+s را هم زمان فشار دهید ، با استفاده از موس و کلیک و درگ کردن منطقه ای از صفحه که قصد عکس گرفتن از آن را دارید را انتخاب کرده تا تصویر به حافطه کلیپ برد برود.
برنامه paint را باز کرده و با فشردن دکمه های Ctrl+V تصویر را در برنامه paint باز کنید.
تغیرات دلخواه خود را در برنامه اعمال کرده و سپس اقدام به ذخیره سازی آن کنید.


3) ذخیره سازی خودکار

اگر میخواهید از صفحه ویندوز به طور تمام صفحه عکس بگیرید بدون آنکه از برنامه جانبی مانند Paint استفاده کنید کافی است همزمان دکمه های Win+PrtScr را فشار دهید ، تا از صفحه نمایش شما عکس برداری شود. عکس گرفته شده به طور خودکار در پوشه Picture و سپس ScreenShots ذخیره خواهد شد.
اگر از قابلیت OneDrive برای ذخیره سازی ابری استفاده میکنید کافی است از مسیر OneDrive -> Pictures -> Screenshots تصویر را مشاهده کنید.


4) عکس گرفتن از یک برنامه

این روش مواقعی کاربرد دارد که بخواهید فقط از یک برنامه یا پنجره فعال عکس بگیرید.
برنامه یا پنجره مورد نظر را باز کرده در حالی که آن پنجره فعال است دکمه های Alt+PrtScr را همزمان فشار دهید تا تصویر به حافظه کلیپ برد برود.
برنامه paint را باز کرده و تصویر را با استفاده از آن ذخیره کنید.
به عناون مثال اگر شما از برنامه اسکایپ استفاده میکنید و میخواهید تصویری از برنامه اسکایپ را بگیرید ، باید دکمه های ذکر شده را فشار دهید تا به طور خودکار فقط از برنامه اسکایپ عکس گرفته شود.


5) ابزار Snipping

ویندوز 10 ابزاری در اختیار کاربران قرار داده که با استفاده از آن میتوانند از صفحه نمایش خود عکس برداری کنند.
ابتدا ابزار Snipping را اجرا کنید ، برای اینکار Snipping را در نوار جستجو استارت تایپ کرده و در قسمت نتایج بر روی آن کلیک کنید.
ابزار Snipping باز خواهد شد. در اینجا بر روی گزینه New کلیک کنید. تا همه صفحه به حالت محو تبدیل شود.
سپس با استفاده از موس ، منطقه ای که قصد عکس گرفتن از آن را دارید را انتخاب کرده تا پس از رها شدن موس بتوانید قسمت انتخابی را مشاهده کنید.
در برنامه باز شده میتوانید تغییراتی را بر روی عکس انجام داده و سپس  اقدام به ذخیره آن کنید.


6) استفاده از Gambar

ویندوز 10 قابلیتی را برای ضبط و تصویر برداری از صفحه نمایش مخصوص گیرمها معرفی کرده است.
برای اینکار وارد تنظیمات Settings شوید.
دکمه های Win+g را به طور همزمان فشار دهید ، پیغامی مبنی بر Do you want to open the Game bar ظاهر میشود که باید تیک Yes, this is a game را فعال کنید.
با این کار Gamebar باز خواهد شد ، برای گرفتن عکس بر روی علامت ضبط کلیک کنید.
تصویری که تسط Gamebar گرفته شده است با فرمت png در مکان C:\Users \ [your username] \ Videos \ Captures ذخیره خواهد شد.


7) با استفاده از Screen Sketch 

Screen Sketch یک ابزار مفید برای عکس برداری از صفحه نمایش است که قابلیت ویرایش با قلم های مختلف رنگ آمیزی را  برای شما فراهم خواهد کرد.
در تصویر زیر چگونگی آن را مشاهده میکنید.


8) نحوه گرفتن اسکرین شات در Surface

با استفاده از صفحه کلید : برای گرفتن اسکرین شات از کل صفحه میتوان دکمه های Win+افزایش صدا را همزمان فشار دهید.

اسکرین شات از یک برنامه : دکمه Alt از سمت راست صفحه کلید را با دکمه Fn فشار دهید.


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza