اجرا ویندوز 95 در قالب اپلیکیشن درون سیستم عامل های مختلف

1397/6/4 19:05

به دلیل محبوببیت بالای سیستم عامل ویندوز میتوان آنرا در اکثر دستگاه ها و حتی سیستم عامل های جدید مشاهده کرد ، حتما مشاهده کرده اید که قابلیت هایی که در ویندوز زبانزد هستند در ساعت اپل ، ساعت هوشمند Android Wear و حتی Xbox One ظاهر شده اند.
اخیرا یک برنامه نویس به نام Felix Rieseberg یک برنامه شگفت انگیزی را توسعه داده که بر اساس آن میتوان ویندوز 95 را در قالب یک برنامه Exe در انواع سیستم عامل ها در قالب یک برنامه عرضه کند که میتواند خاطرات گذشته و نوستالژی را برایتان زنده کند.
این پروژه یک پروژه منبع باز است که در سایت Gtihub در اختیار کاربران قرار داده است. شما میتوانید برنامه هایی مانند Wordpad، شماره گیر تلفن ، نقاشی و بازی مینیاب و... را اجرا کنید و لذت استفاده از آنها را ببرید ، ولی متاسفانه اینترنت اکسپلورر به طور کلی عملکردی ندارد چون دسترسی به اینترنت توسط این برنامه امکانپذیر نیست.
برای استفاده از ویندوز 95 فقط کافی است حدود 135 مگابایت فایل اجرایی مربوطه را دانلود کرده تا ویندوز 95 را در سیستم عاملی های مختلفی مانند مَک و لینوکس مشاهده کنید.

قبلا در مقاله ای جداگانه در مورد اجرا انواع سیستم عامل های مختلف بر روی صفحه اینترنتی صحبت کرده ایم که میتوانید آنرا از ایـنجا مطالعه کنید.


شروع کار با شبیه ساز ویندوز 95

ابتدا از اینجا  وارد سایت Github شده و مطابق تصویر زیر بر اساس نوع سیستم عامل فایل مربوطه را دانلود کنید. ما از نسخه 32 بیتی ویندوز استفاده کردیم.


پس از دانلود بر روی فایل exe دابل کلیک کنید.

باید کمی منتظر بمانید تا برنامه فایل های مورد نیاز خود را ایجاد کند.

در اولین صفحه برای اجرای ویندوز 95 بر روی  Start windows 95 کلیک کنید. توجه داشته باشید با استفاده از دکمه های موجود در پایین صفحه میتوانید فلاپی دیسکی را با فرمت img وارد برنامه کنید.

با اجرا ویندوز 95 موس شما درون برنامه کار خواهد کرد ، برای خروج نشانگر موس از برنامه باید دکمه Esc را فشار دهید.

پس از کلیک بر روی دکمه Start windows 95 نمایی از ویندوز خاطره انگیز 95 همراه با دفترچه یادداشت و بازی پاسور را مشاهده خواهید کرد.

در صورتی که در هرجایی از ویندوز به مشکل برخوردید میتوانید با رفتن منو Machine و انتخاب Restart ویندوز 95 را مجدد راه اندازی کنید.

چناچه بر روی دکمه Start کلیک کنید ، میتوانید به قسمت های مختلف ویندوز از جمله کنترل پنل مراجعه کنید.


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza