شفاف کردن نوار وظیفه (استارت) در ویندوز 10

1397/6/5 10:32

زمانی که از یک تصویر پس زمینه ای زیبا برای ویندوز خود استفاده میکنید بخشی از آن توسط نوار وظیفه یا استارت پنهان میشود. شما میتوانید آیکون های میانبر و همچنین نوار وظیفه را بر روی دسکتاپ خود پنهان کنید ولی استفاده از برنامه ها و همچنین نوار استارت کمی مشکل است.
اگر میخواهید تصویر زمینه را به طور کامل در ویندوز نمایش دهید بدون آنکه نوار وظیفه را کلا مخفی کنید میتوانید از ابزار منبع باز TranslucentTB استفاده کنید. با استفاده از این ابزار کوچک ، شما میتوانید نوار وظیفه ویندوز 10 را شفاف کرده به طوری که تمامی آیکون ها و متون مشخص باشد.


چگونگی کار با برنامه TranslucentTB 

این برنامه تنها در ویندوز 10 قابلیت اجرا دارد که میتوانید آنرا از طریق سایت Gtihub و هم فروشگاه مایکروسافت دریافت کنید.

TranslucentTB دانلود

پس از آنکه برنامه را نصب کردید نوار وظیفه به طور خودکار حالت شفاف به خود میگیرد به طوری که شما میتوانید تصویر کاملی از تصویر پس زمینه ویندوز همراه با نوار وظیفه شفاف که بسیار جلوه قشنگی به دسکتاپ شما داده است را مشاهده کنید. همچنین آیکون های ناحیه اطلاع رسانی یا اعلانات در سمت راست نوار وظیفه به طور کاملا صحیح در مکان های خود قرار گرفته اند.

با کلیک راست بر روی آیکون برنامه در قسمت اعلانات میتوانید گزینه های مختلفی را برای شفاف سازی نوار استارت تنظیم کنید، به طور مثال زمانی که پنجره ها در حالت تمام صفحه یا Maximize هستند،زمانی که منوی استارت باز میشود ، هنگامی که Cortana/Search باز میشود و... را میتوان برای هریک سناریو جداگانه ای از حالت نوار وظیفه مشخص کرد.


حالت عادی ، حالت مات ، حالت روشن ، حالت تاری و حالت fluent  حالت هایی است که میتوان برای انواع پنجره ها در نظر گرفت.

گزینه ای دیگر به نام Dynamic Windows وجود دارد که باعث میشود نوار وظیفه حالتی بین تاری و روشن را به خود بگیرد.


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza