یافتن و حذف بدسکتور در هارد توسط برنامه Hard Disk Validator

1397/6/20 18:58

اگر عملکرد هارد دیسک شما کند شده و یا به طور مطلوب کار نمیکند زمان آن رسیده است که وجود بدسکتور ها را در هارد دیسک خود بررسی کنید.
وجود یک بد سکتور بر روی هارددیسک به معنی این است که قسمتی از هارد دیسک شما به طور دائمی آسیب دیده است که نمیتوان بر روی آن داده ای را نوشت ، همچنین خرابی ترانزیستورهای حافظه را میتوان بدسکتور نامید. یکی از دلایل مهم در ایجاد بدسکتور قطعی برق در هنگام نوشتن بر روی هارد دیسک است ، هم اکنون سوال اینجاست که چگونه میتوان بدسکتورها در هارد را مشاهده و برطرف کرد؟


شروع کار با برنامه Hard Disk Validator

Hard Disk Validator یک برنامه رایگان برای ارزیابی هر گونه خطا و بد سکتور بر روی هارد است که قادر هستید تا حد زیادی مشکلات مربوطه را توسط این برنامه برطرف کرد.

همانطور که گفته شد Hard Disk Validator یک برنامه خوب برای بررسی مشکلات هارد دیسک در ویندوز است که شما میتوانید آنرا به طور رایگان از لینک زیر دانلود کنید.

Hard Disk Validator دانلود برنامه


Hard Disk Validator

این برنامه به صورت قابل حمل (Portable) است ، یعنی اینکه شما احتیاجی به نصب این برنامه ندارید. هنگامی که برنامه را اجرا میکنید با 4 گزینه روبرو خواهید شد :

Read : این گزینه تمام سطوح هارد دیسک را برای یافتن بد سکتور جستجو میکند.

Read + Wi[e Damaged + Read :  این گزینه کل سطح هارد دیسک را برای یافتن بد سکتور جستجو کرده و درصورتی که بد سکتوری را یافت سعی میکند آن را مجدد بازنویسی کند ، پس از آن اطلاعاتی را بر روی سکتور نوشته تا اطمینان حاصل کند که بدسکتور به کلی از بین رفته است.

Read + Write + Verify + Restore : برنامه یک پترن یا الگویی را بر روی دیسک مینویسد ، و پس از آن بررسی میکند که الگو با موفقیت نوشته شده است یا خیر ، آنگاه داده های اصلی که بر روی بد سکتور است را بازیابی میکند.

Write + Verify : برنامه یک پترن یا الگو را بر روی دیسک مینویسد و پس از آن بررسی میکند که آیا الگو با موفقیت نوشته شده است یا خیر.


هارد دیسک

در صورتی که هارددیسک شما به سبب خاموش شدن هارد در هنگام نوشتن بر روی آن با مشکل بدسکتور مواجه شد سعی کنید از گزنیه Read + Wipe Damaged + Read در برنامه استفاده کنید ، تا هرچه سریعتر بخش های بد سکتور هارد را شناسایی کرده و آنها را بهبود ببخشد.



0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza