پیدا کردن شماره سریال ، IMEI و UDID در آیفون و آیپد

1397/6/21 14:35

چند شناسه مهم در دستگاه های آیفون و آیپد وجود دارد که ممکن است گاهی به آنها نیاز داشته باشید. این شناسه ها عبارت اند از Serial Number ، UDID و IMEI .
در این مقاله قصد داریم تا چگونگی پیدا کردن این شناسه ها را با هم بررسی کنیم.


چگونگه شماره سریال آیفون یا آیپد خود را پیدا کنید

شماره سریال در آیفون یا آیپد یک شماره منحصر برای هر دستگاه است که توسط اپل در زمان تولید دستگاه ایجاد میشود.

مواردی که ممکن است شما به شماره سریال گوشی احتیاج داشته باشید میتوان به : درخواست سرویس از اپل، اضافه کردن یک حساب به دستگاه خود، هنگام فروش یا خرید گوشی  و هنگام ثبت گزارش به پلیس برای دزدیده شدن یا مفقودی دستگاه شااره کنیم.
شما میتوانید شماره سریال دستگاه خود را با چندین روش پیدا کنید.

اگر دستگاه شما روشن است و میتوانید از آن استفاده کنید کافی است به تنظیمات رفته و از آنجا به General و سپس About بروید.
برای اینکه شماره سریال را ببینید باید اسکرول کرده تا به Serial Number گوشی برسید. برای کپی کردن آن میتوانید بر روی این گزینه چند ثانیه ای انگشت خود را نگه دارید.

اگر دستگاه شما در حال کار است اما صفحه نمایش آن شکسته است ، باید از اتصال دستگاه به کامپیوتر استفاده کنید.
پس از اتصال دستگاه به کامپیوتر بر روی علامت دستگاه در برنامه آیتونز کلیک کنید تا اطلاعات آیفون یا آیپد نمایش داده شود.

شماره سریال در کنار شماره تلفن شما(در صورت وجود داشتن) و ظرفیت گوشی نمایش داده خواهد شد.

اگر دستگاه شما کار نمیکند و جعبه دستگاه را دارید میتوانید سریال را بر روی جعبه و جایی که بارکد وجود دارد پیدا کنید.
اگر دستگاه شما کار نمیکند و جعبه گوشی شما نیز در دسترس نیست و احتیاج به پشتیبانی از اپل دارید ، این شرکت شماره IMEI را میتواند به جای شماره سریال از شما قبول کند. برای پیدا کردن IMEI ادامه مقاله را مطالعه کنید.
در نهایت اگر شما قبلا آیفون یا آیپد خود را با شناسه Apple ID خود ثبت کرده اید ، میتوانید به حساب Apple ID خود وارد شده و لیستی از دستگاه های ثبت شده به همراه سریال آنها را مشاهده کنید.


چگونه شماره IMEI آیفون یا آیپد خود را پیدا کنید

IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity یک شماره یکتای جهانی برای شناسایی هر گوشی موبایل در شبکه تلفن همراه است. تفاوت IMEI و Serial number این است که سریال گوشی فقط در محصولات اپل منحصر به فرد است ولی IMEI در کلیه شرکت های تولید کننده گوشی منحصر به فرد است.
اگر شما قصد رجیستری گوشی خود را دارید باید حتما از شماره IMEI آن اطلاع داشته باشید ، همچنین برای دسترسی به دستگاه دزدیده شده یا مفقود شده باید این شماره را در دسترس داشته باشید.
برای پیدا کردن IMEI آیفون یا آیپد از روی دستگاه به تنظیمات رفته و از قسمت General به About بروید. خواهید دید که در چند خط زیر Serial Number شماره IMEI را ذکر کرده است.برای کپی یا به اشتراک گذاری آن میتوانید انگشت خود را چند ثانیه بر روی آن نگه دارید.
اگر دستگاه شما کار نمیکند و احتیاج به دانستن شماره IMEI دستگاه خود دارید ، میتوانید این شماره را بر روی دستگاه خود به صورت چاپ شده مشاهده کنید.
در مدلهای قدیمی تر دستگاه های آیفون IMEI در پشت دستگاه در کنار اطلاعات نظارتی درج شده است ولی از آیفون 6s به بعد آن را میتوان در سینی سیم کارت مشاهده کرد.

دقت کنید برای مشاهده آن از ذره بین استفاده کنید چون متن نوشته شده بسیار ریز است.


چگونه UDID آیفون یا آیپد خود را پیدا کنید

شماره UDID یک شناسه منحصر به فرد دیگر است که برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در آیفون یا آیپد استفاده میشود.
برای پیدا کردن UDID خود ، باید دستگاه را به کامپیوتر متصل کرده و پس از اتصال موفقیت آمیز بر روی نماد دستگاه کلیک کنید تا اطلاعات مروبط به آیفون یا آیپد نمایش داده شود. شماره سریال را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. مشاهده خواهید کرد که عدد Serial number به UDID تغییر پیدا خواهد کرد.

برای کپی کردن آن میتوانید بر روی آن راست کلیک کنید ، همچنین برای مشاهده ECID (شناسه ای است که برای تراشه اختصاص داده میشود) بر روی همین گزینه مجدد کلیک کنید.


0
کــارمـا :
87
برای پرسیدن سوالات خودتون فقط کافیه در سایت ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خودتون بشید. و از نوارمنو بالا بر روی "بپرس" با آیکون علامت سوال کلیک کنید، تا من و سایر کاربران پاسخگو باشیم.
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
negin