تغییر اندازه تصاویر به صورت دسته جمعی در ویندوز

1397/6/21 16:03

اگر قصد تغییر اندازه یک تصویر را دارید به راحتی میتوانید آنرا در برنامه های ویرایش عکس مانند Paint یا فتوشاپ باز کرده و آنرا کوچک یا بزرگ کنید. اما فرض کنید قرار است مجموعه ای از چندین عکس را تغییر اندازه بدهیم ، مسلما تغییر سایز تک تک آنها کاری زمانگیر و طاقت فرسا است.
این در حالی است که هیچ ابزاری به طور پیشفرض در ویندوز وجود ندارد که بتواند عکس ها را به طور دسته جمعی تغیر اندازه داد ولی در عوض برنامه های کاربردی زیادی برای تغییر دسته جمعی اندازه تصاویر وجود دارند که یکی از آنها برنامه Image Resizer است. این برنامه یکی از بهترین برنامه ها برای تغییر سریع اندازه تصاویر در ویندوز است که به راحتی امکان تغییر سایز با راست کلیک کردن بر روی تصاویر را به شما میدهد.


چگونگی کار با برنامه image resizer

برای شروع در ابتدا برنامه Image Resizer را از لینک زیر دانلود کرده و آنرا نصب کنید.

Image Resizer دانلود برنامه 


هنگامی که برنامه نصب شد با کلیک راست بر روی تصاویر مشاهده خواهید کرد که گزینه ای به نام Resize Pictures ظاهر میشود.

ما برای تست این برنامه یک پوشه شامل 6 تصویر با فرمت JPEG را با اندازه های مختلف قرار داده ایم ، هم اکنون قصد داریم تا کاری کنیم که طول و عرض تصاویر بیشتر از 1600 پیکسل نباشد.

تمامی فایل ها را انتخاب کرده و بر روی آنها راست کلیک میکنیم تا منو برای ما باز شود. مطابق شکل بر روی Resize Pictures کلیک میکنیم.

پس از کلیک پنجره ای مانند زیر باز خواهد شد.
4 گزینه از پیش تعیین شده وجود دارد : small, medium, large, phone و Custom

در این مثال گزینه Custom را انتخاب میکنم تا بتوانم به صورت دلخواه اندازه بدهم ، طول و عرض را 1600x1600 قرار میدهیم.
در کنار Custom گزینه Fit فعال خواهد شد که به معنی این است که تصویری که بزرگتر از 1600 پیکسل است را تا جایی کوچک کن که کمتر از 1600 پیکسل شود ، این گزینه نسبت تصویر را حفظ خواهد کرد.
اگر گزینه Fill انتخاب شود و تصویر اصلی بزرگتر از 1600 باشد 1600 پیکسل از عکس را برمیدارد ، این گزینه نسبت تصویر را به هم میریزد.
اگر گزینه Stretch انتخاب شود تصویر به طور دقیق به انداره 1600 تغییر اندازه پیدا خواهد کرد ، با این حالت نسبت تصویر به هم ریخته و تصاویر کش داده خواهند شد.
با فعال کردن گزینه make pictures smaller but not large میتوان کاری کرد که تصاویری که کوچک هستند به اندازه بزرگ تبدیل نشوند و از کاهش کیفیت آنها جلوگیری کنیم.
در این مثال ما اندازه 1600x1600 و گزینه Fit را تنظیم کرده ایم تا نسبت تصویر اصلی من حفظ شود.همچنین با انتخاب گزینه make pictures smaller but not large از بزرگ کردن تصاویر کوچک جلوگیری کرده ایم.

در نهایت بر روی Resize کلیک کردیم تا پس از چند ثانیه (زمان سپری شده بستگی به تعداد و حجم تصاویر و همچنین قدرت کامپیوتر شما بستگی دارد) در کنار تصاویر اصلی تصاویر جدید را مشاهده کنیم.
همانطور که در تصویر زیر بر اساس ستون Dimensions مشاهده کردید هیچ تصویری بالاتر از 1600 پیکسل نیست.


گزینه های پیشرفته در Image Resizer

گزینه های پیشرفته تری در برنامه وجود دارد که میتواند اغلب اوقات مناسب باشند ، چنانچه تمایل به شخصی سازی بیشتر تنظیمات دارید بر روی Advanced options کلیک کنید.

در پنجره جدید باز شده 3 سربرگ اصلی را مشاهده خواهید کرد :
Size : در این سربرگ میتوانید اندازه های پیشفرض برای Smal ، Medium ، Large و Phone مشخص کنید ، این گزینه ها در صفحه اصلی برنامه وجود دارند.
همچنین قادر هستید تا با کلیک بر روی Create a new size یک اندازه سفارشی ایجاد کنید که از آن پس برای تغییر مکرر اندازه تصاویر به سایز مورد نظر، نیاز نباشد هر بار سایز را تایپ کنید.

Encodingدر قسمت Fallback encoder میتوان نوع فرمت عکسهای تغییر سایز داده شده را مشخص کرد ، در قسمت quality level میتوان میزان کیفیت تصویر را از 0 تا 100 مشخص کرد ، هرچه قدر کیفیت بالاتر باشد حجم عکس نیز بیشتر خواهد شد.
در گزینه های دیگر میتوان نوع فشرده سازی و تقسیم کردن فرمت های PNG و TIFF را فعال یا غیر فعال کرد.
File : در این زبانه میتوانید نامی که پس از تغییر سایز قرار است بر روی تصاویر گذاشته شود را مشخص کنید ، به طور مثال منظور از (2%) 1% یعنی اینکه قسمت اول نام فایل تصاویر نام تصویر اصلی است و قسمت دوم اندازه آن در درون پرانتر قرار میگیرد.


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza