در سال چند بار موس را کلیک و یا صفحه کلید را فشار میدهید؟

1397/6/25 23:31

گاهی اوغات برای خرید یک موس یا صفحه کلید به بازار مراجعه میکنید ، بر روی جعبه محصول عناوینی مبنی بر اینکه این صفحه کلید طول عمری مبنی بر 80 میلیون بار فشردن دکمه یا کلیک کردن موس تا 30 میلیون کلیک ذکر شده است. اما سوال اینجاست این معیارها چگونه است و به چه معناست؟ آیا میتوان تخمین زد که این محصول چندین سال کار خواهد داد؟
من کاربری هستم که زیاد از رایانه استفاده میکنم و برنامه های زیادی مانند آفیس ، مرورگر وب بازیهای نظیر Legends League, Fortnite, Diablo 3, The Witcher, Pillars of Eternity یا Transistor را انجام میدهم ، در طول ساعاتی تمایل به استفاده از صفحه کلید بیشتر از موس است و در مواقعی از صفحه کلید بیشتر از موس استفاده میکنم.

برای اینکه بدانید چه مقدار تایپ میکنید ، به طور متوسط روزانه چند کلیک میکنید و کلیدهایی که از صفحه کلید فشار میدهید اغلب دکمه هایی هستند پیشنهاد میکنیم از برنامه WhatPulse را امتحان کنید ، توسط این برنامه میتوانید بررسی کنید که چه تعداد دکمه از صفحه کلید فشار داده شده یا چند بار موس کلیک شده است را پی ببرید. توسط لینک زیر برنامه WhatPulse را دانلود کنید :

WhatPulse دانلود برنامه 

این برنامه در سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مَک قابل اجرا است.

آمارهای برنامه به وبسایت ارسال میشود که شما میتوانید آمارهای خود را برای تجزیه و تحلیل با دوستانتان به اشتراک گذاشته و یا با دیگران مقایسه کنید.
امنیت در این برنامه بسیار بالاست به طوری که رمزهای شما در برنامه ذخیره نمیشود و برای بررسی آمارها از کدگذاری هش استفاده میکند.


آیا در یک سال 50 میلیون دکمه از صفحه کلید فشار داده میشود؟

زمانی که برنامه WhatPulse را نصب کردیم به این نتیجه رسیدیم که متوسط فشار دادن دکمه ها از صفحه کلید حدود 11698 کلید در روز و در سال حدود 4.2 میلیون بار است.
با برسی  های بیشتر متوجه شدیم که حدود 12 درصد از سهم کلیدهای فشار داده شده در روز مربوط به دکمه های حذف و یا space هستند.
برخی از تولید کنندگان در بعضی از صفحه کلیدهای مکانیکی مانند SteelSeries APEX M750 یا HyperX Alloy Elite وعده 50 میلیون فشردن صفحه کلید را داده اند که حدود 97 سال زمان است که واقعا زمان زیادی است.


آیا در یک سال 20 ملیون بار کلیک میکنید؟

هنگامی که به مشخصات موس مخصوص بازی ها دقت میکنیم ، توسط برنامه WhatPuls به عدد 7985 کلیک و یا 2.9 کلیک در سال رسیدیم ، 95 درصد از کلیک ها مربوط به چپ کلیک است و این به معنی این است که چپ کلیک را 7586 بار انجام داده ایم.
موس SteelSeries وعده عمر 30 میلیون کلیک را داده است. اکثر شرکت ها قصد دارند وعده 20 میلیون کلیک را در موس محقق کنند نمونه ای از این موس ها ASUS ROG Spatha یا Logitech G303 Daedalus Apex است. این به این معنی است که 2636 کلیک در روز یا 7.2 کلیک در سال است.


تولید کنندگان چگونه طول عمر موس را تخمین میزنند؟

تولید کنندگان به طور واضح در مورد چگونگی ارزیابی طول عمر تولیدات خود صحبت نمیکنند. اطلاعات کمی در مورد این موضوع وجود دارد و تنها میتوان از گفتگوها و فروم ها به اطلاعاتی رسید.

اول از همه اینکه طول عمر در آزمایشگاه های تخصصی برسی میشود و فقط برای سوئیچ های صفحه کلید و دکمه های موس انجام میشود. در این آزمایشگاه ها عناصر محیطی مختلف مانند خانه ها و ادارات یافت میشود مانند گرد و غبار ، رطوبت و خاک و...
معمولا گرد و غبار همیشه روی صفحه کلید و موس باعث کاهش طول عمر موس میشود و اگر شما به تمیز کردن آنها نپردازید به آنها خساراتی وارد میشود.
همچنین رطوب باعث میشود مدارهای الکترونیکی صفحه کلید و موس آسیب شدیدی ببینند. هنگامی که صفحه کلید و موس در معرض رطوبت شدید قرار میگیرند قطعات آب میتوانند سوئیچ های موس یا صفحه کلید را خراب کنند.
در آزمایشگاه ها دمای محیط استاندارد است که برای سوئیچ ها رطوبت مطلوب و فشار جو عادی است.
معیار دیگری که در آزمایشگاه ها مورد برسی قرار میگیرند مقدار فشاری است که بر روی دکمه ها وارد میشود این کار توسط ربات هایی برای فشار دادن سوئیچ ها به تعداد میلیون بار انجام میشود.
اگر دکمه ای با فشار زیاد و یا سریع انجام شود میتواند در طول عمر موس و صفحه کلید شما تاثیر گذار باشد.


به طور کلی میتوان اینگونه جمع بندی کرد که :

پس از اینکه انواع آزمایشهای مختلف بر روی صفحه کلید و موس را انجام دادیم به نکات قابل توجهی از صفحه کلید و موس پی بردیم :
طول عمر سوئیچ هایی که در صفحه کلید و موس ذکر میشود در فشار و کلیک های مختلف اندازه گیری میشود زیرا زمان اندازه گیری برای هر کاربر و نحوه برخورد با آن متفاوت است.
اگر میخواهید طول عمر صفحه کلید و موس خود را افزایش دهید باید همیشه آنها را تمیز نگه داشته و از فروریختن انواع مایعات بر روی آنها جلوگیری کنید.سعی کنید از آنها در محیطهای مربوط استفاده نکنید.

همچنین دقت کنید که با قدرت زیاد بر روی دکمه ها ضربه نزنید چون این کار به مرور طول عمر موس یا صفحه کلید را کاهش میدهد.
سوئیچ هایی که در موس و صفحه کلید های مخصوص بازی استفاده میشود نسبت به موس و صفحه کلیدهای های عادی دوام بیشتری دارند.
تخمین های طول عمر یا تعداد فشار دادن دکمه ها بیشتر جنبه تبلیغاتی و رقابتی دارد و از نظر واقعی هیچ ارزشی ندارند.


0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza