با فضا ابری SSO به راحتی به تمامی سایت ها لاگین کنید

1397/6/26 12:32

توسط نرم افزار تحت وب Single Sign-On (SSO) کاربران میتوانند بدون دغدغه و به راحتی بدون به حافظه سپردن نام کاربری و رمزعبور به سایت های مختلف لاگین (ورود) کنند.
این برنامه میتواند بر روی انواع مرورگرهای مختلف نصب شده و کاربران را از دردسر تایپ مکرر نام کاربری و رمز عبور در سایت های مختلف راحت کند.


چرا استفاده از SSO میتواند کاربردی باشد؟

استفاده از این برنامه میتواند در زمان و سرمایه شما صرفه جویی کند زیرا کاربران هر بار نیاز به لاگین در سایت های مختلف را ندارند. این برنامه یک تجربه کاربری ساده را برای شما فراهم میکند. شما میتوانید از میان هزار سایت معروف مانند فیسبوک ، تویتر ، اینستاگرام ، جیمیل ، یاهو ، گوگل درایو ، دراپ باکس و... با یکبار وارد کردن نام کاربری و رمز عبور بدون نیاز به هر بار لاگین کردن وارد حساب کاربری خود شوید ، تمامی این رمزها به طور کاملا محرمانه در فضای ابری سایت قرار میگرد و در هرمکان و موقعیتی که باشید میتوانید به تمامی حساب های خود دسترسی داشته باشید و از فراموش کردن همه آنها راحت شوید.

این وبسایت از 21 زبان زنده دنیا پیشتیبانی میکند.

languages supported


SSO چگونه کار میکند؟

این برنامه با استفاده از زبان نشانه گذاری امنیتی Assertion (SAML) برای ورود به سیستم استفاده میکند. این برنامه لیستی از سایت ها را آماده کرده و شما میتوانید برای هر یک نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و هر بار که نیاز به ورود به سایت را دارید پس از انتخاب آن با نام کاربری و رمز عبور وارد شده به راحتی به سایت لاگین کنید.
پس از ثبت نام با توجه به مرورگری که شما استفاده میکنید باید افزونه ای بر روی مروگر شما نصب شود تا به کمک به آن بتوانید به سایت ها لاگین کنید.


شروع کار با onelogin

در ابتدا وارد www.onelogin.com سایت شوید.
از بالا سایت سمت راست بر روی دکمه Free Trial کلیک کنید.

www.onelogin.com

از سمت راست صفحه ، فرم مشخصات را به طور کامل پر کنید. (دقت کنید ایمیل وارد شده نباید از سایت هایی مانند جیمیل ، یاهو و هاتمیل باشد.
در نهایت بر روی START A FREE TRIAL کلیک کنید.

نکته : در صورتی که دارای حساب های کاربری تویتر ، فیسبوک ، گوگل پلاس یا لینکدین هستید بدون نیاز به پر کردن فرم مربوطه میتوانید در سایت ثبت نام کنید.

پس از اینکه اطلاعات وارد شده مورد تایید قرار گرفت برای شما ایمیلی ارسال میشود تا به واسطه آن حساب کاربری شما تایید شود.
به ایمیل خود رفته و ایمیلی که از طرف سایت OneLogin آمده است را باز کنید و بر روی دکمه Verify کلیک کنید.

در سایت باز شده برای ادامه تایید شدن حساب بر روی CONTINUE کلیک کنید.

هم اکنون نیاز است که رمز عبور جدید خود را وارد کنید ، در قسمت New Password و Confirm Password رمز عبور را وارد کرده و بر روی SUBMIT کلیک کنید.

در مرحله بعد نام کاربری یا همان ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه Continue کلیک کنید.

در مرحله بعدی رمز عبوری که در مراحل قبل ایجاد کرده بودید را وارد کرده و بر روی Continue کلیک کنید.

پس از آن وارد صفحه اصلی وبسایت خواهید شد. همانطور که مشاهده میکنید با توجه به مرورگرتان از شما میخواهد که افزونه اصلی سایت را نصب کنید.
با توجه به اینکه مرورگر ما کروم است بر روی INSTALL ON CHROME کلیک کنید.

مراحل نصب افزونه را انجام داده تا علامت افزونه در کنار نوار آدرس قرار بگیرد.

هم اکنون میخواهیم تا کاری کنیم که به راحتی به یک سایت (به طور مثال اینستاگرام) لاگین کنیم :
برای اینکار از صفحه اصلی سایت بر روی NEW APP کلیک کنید.

در قسمت جستجو میتوانید از لیست موجود ، سایت مورد نظر خود را وارد کنید تا بتوانید نام کاربری و رمز عبور را به آن بدهید در این مثال ما instagram را وارد میکنیم.
در لیست بر روی Instagram - Classic Login کلیک میکنیم.

در تب Configuration میتوانید نام و لوگویی را مشخص کرده و بر روی Save کلیک کنید.

پس از ذخیره کردن برروی تب Parameters کلیک کنید ، از همان جا بر روی Configured by admin and shared by all users کلیک کنید.

به طور پیشفرض شما باید Username و Password را وارد کنید برای اینکار بر روی Username دابل کلیک کنید.
در قسمت Value نام کاربری پیج اینستاگرام خود را وارد کرده و بر روی Save کلیک کنید.
همینکار را با دابل کلیک کردن برای Password انجام دهید و اینبار رمزعبور پیج خود را وارد کنید.

در آخر بر روی دکمه Save کلیک کنید.

از حالا به به بعد هرزمانی که قصد ورود به اکانت اینستاگرام خود را دارد میتوانید بر روی علامت افزونه کلیک کرده تا لیستی از اکانت های موجود نمایش داده شود ، ما در این مثال بر روری "ورود به اینستاگرام" کلیک میکنیم.

پس از کلیک به طور مستقیم وارد صفحه لاگین اینستاگرام شده و مشاهده خواهید کرد که نام کاربری و رمز عبور به طور خودکار در فیلدهای مربوطه قرار خواهند گرفت.

این روش برای سایت های موجود در لیست کاربرد داشت ، همچنین میتوانید برای سایت هایی که در لیست وجود ندارند مراحل ورود خودکار لاگین را انجام دهید.

0
کــارمـا :
4278
خواهم توانست برای خدمت به بشریت...
بفرست

مشاهده نظرات بیشتر...
reza